1604219841602.png

ביקשו ממני לנסות לסכם את ה”אני מאמין” שלי לעיצוב הבית בכמה משפטים. זו כמעט משימה בלתי אפשרית. ובכל זאת החלטתי להכניס את כל מה שאני דוגלת בו בחמש נקודות עיקריות. קבלו 5 טיפים ליצירת בית מעוצב יותר. בעיני אלו הן אבני הדרך העיקריות לעיצוב נכון של בית. משתדלת ליישם אותן בכל אחד ואחד מהפרויקטים שאני ניגשת אליו.
קבלו את עצות המפתח שלי.

לבחור את הצבעים הנכונים

כדי שהבית “יספר סיפור” צריך לדאוג שכל החדרים בבית ישדרו את אותה האווירה. הם צריכים להיות שייכים לאותו סגנון ומראה עיצובי. לא נכון יהיה שכל חדר יהיה מעוצב בפני עצמו ללא קשר לשאר החדרים בבית.
אחת הדרכים לדאוג לאחידות הזו היא על ידי בחירה נכונה של הצבעים בבית. לרוב מעצבי פנים יוצרים לוח השראה שכולל, בין היתר, גם פלטה של הצבעים וחומרים שאיתם נקבל בית מעוצב יותר. אלו יכולים להופיע בקירות, בריצוף, בריהוט ובאביזרים המשלימים כמו טקסטיל וכו’. יחד, שילוב הצבעים יוצר את האוירה והניראות הנכונה של הבית. כמובן שאפשר לשנות את מנעד הגוונים כך שגוונים רכים יותר יהיו בחדרי השינה וכמה נקודות צבע עזות יותר בחלל הציבורי. אולם, כל הגוונים והצבעים צריכים להיות קשורים זה לזה.

מותר לערבב ולשלב
אין באמת חוקיות אילו שילובים ניתן לעשות. כל עוד הקומפוזיציה הנכונה ושיווי המשקל נשמרים, אפשר להכניס כל מיני שילובים שרוצים. רהיטים חדשים עם ישנים (אפילו עם כאלו שממוחזרים), טקסטיל עם כל מיני טקסטורות וצורות. אפשרי גם להכניס שילובים של חומרים שונים כמו עץ וברזל.
כאמור, חשוב להקפיד על המינון. כדי לא ליצור עומס מיותר במראה, חשוב לוודא שבאמת יוצרים הרמוניה שנוח לחיות בה.

1604219947131.png

עולים לגובה
רב הרהיטים שלנו הם נמוכים. ספות, כורסאות, מיטות, שולחנות… כל אלו לא עוברים את גובה העיניים. כדי לתת לחדרים תחושה שהם גדולים יותר, ופרופורציונליים יותר, מוסיפים פריטים שמנצלים ומדגישים את כל הגובה של החדר. למשל, ספריה גבוהה. תמונות או מראה מוארכת ייתנו אשליה של גובה. וילון שמכסה את כל אורך הקיר, ולא רק את החלון, ייצור את אותה התחושה. את הגובה ניתן להדגיש גם על ידי צבעוניות שונה או טפט שמודבק רק על קיר אחד.

לחשוב ירוק
יש פה בעצם שתי כוונות. האחת, למחזר דברים ישנים. אפשר ליצור פריטים חדשים ע”י שימוש חוזר ושונה. למשל, ארגזי כוורת ישנים שהפכו למגירת אחסון על גלגלים. ארגז שהופך לשולחן בסלון או שולחן נגרים שהפך להיות “אי” במטבח.
הכוונה השניה היא להכניס יותר צמחיה הביתה. עציצים עם עלים גדולים, קקטוסים ופרחים. בסביבה העירונית הצפופה שרובנו גרים בה, אין הרבה ריאות ירוקות. לכן, חשוב וכדאי להכניס ירוק טבעי לתוך הבית. זה מוסיף תחושה של חיות ושל רעננות. ולא לשכוח, בבקשה להשקות.

1604220048230.png

הסגנון האישי שלכם
לא לשכוח שהבית הוא שלכם. אתם צריכים לגור בו ולהרגיש בו הכי בבית שאפשר, מדי יום. לכן הוא צריך לשקף הכי טוב את אורח החיים שלכם. להראות את הדברים שאתם אוהבים ואת הסגנון שלכם. לפני שעושים שינוי, חישבו מה אתם לא אוהבים בבית היום ומה תרצו לשנות. זה הזמן להיפרד מכסא שאתם לא רוצים, מתאורה שלא מאירה מספיק או משטיח ישן ודהוי. בחרו מה אתם הכי אוהבים. זה צריך להיות העוגן לשינוי. אותו צריך לשמר ולבנות את הסגנון שלכם סביבו. זה יכול להיות רהיט, אוסף, תחביב… כל דבר שהוא אישי שלכם. בית מעוצב יותר הוא בית שיש בו את הנשמה של הדיירים.
על המחבר
דנה מורן
מעצבת פנים שמתמחה בעיצוב ותכנון בעיקר של וילות, בתים פרטיים, דופלקסים ודירות בעיצוב ישראלי עכשווי. בעלת תואר שני במנהל עסקים, מרצה בבתי ספר לעיצוב פנים ומנהלת אקדמית של המגמה לעיצוב פנים במכללת פרוג.

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  31  פעמים

לוח מודעות

More from דנה מורן

שתף את המאמר

למעלה