5 דרכים לשדרג את המסדרון שלכם למשהו הרבה מעבר....

המסדרון הוא בדרך כלל אחד החללים האחרונים שאנחנו מגיעים אליהם בזמן השיפוץ. הוא נתפס כמקום מוגבל, ולעתים קרובות לא משקיעים בו כלל. זה ממש חבל: מלבד היותו מקום מעבר לחדרים אחרים, אנו משתמשים בו לעתים קרובות מאוד, כך שאין סיבה להשאיר אותו לבן.
המסדרון יכול להיות מעוצב עם רהיטים תומכים כגון מדפים, עם תמונות, עם תאורה מיוחדת ומעניינת או אפילו טפטים. בחירה פופולרית יותר היא הרכבה של ציורי קיר עם תמונות משפחתיות, נסיעות ופגישות, דרך נחמדה לספר את הסיפור ואת חוויות המשפחה לאורחים.
לפני שנתחיל, חשוב לזכור שלא מומלץ להעמיס את המסדרון בפריטי עיצוב או בחפצים דקורטיביים, כדי שלא יפריעו לתנועה. בנוסף, הם עלולים להיפגע ע"י המעבר.
אחרי שהבהרנו את הנקודה, נוכל להתחיל:
1. מדידות:
עבור דירות מגורים, מומלץ שרוחב המסדרון יהיה מינימום 90 ס"מ. אם אתם רוצים להוסיף ארון ומדפים גדולים, יהיה עליכם להגדיל את רוחב המסדרון – כך שלמעבר תמיד יישאר מינימום של 90 ס"מ.
2. תמונות וצבעים:
קירות צבועים בצבעים בהירים יתנו תחושה של אזור רחב וגדול יותר, לכן העדיפו את הגוונים הניטרליים והפסטליים. רעיון טוב כדי להדגיש את הקצה של המעבר הוא לצבוע את קצה המסדרון בגוון כהה יותר מזה המשמש בצד. צבעים כהים לא מומלצים במסדרונות קטנים, בגלל שהם יכולים לגרום אי נוחות. במסדרון רחב, הם יכולים להביא יותר אישיות למסדרון.
3. תמונות ומסגרות:
במסדרונות קטנים, האידיאל הוא להשקיע בהרכב של מסגרות דקורטיביות ותמונות. בחרו בפריטים בצבע ניגודי מזה שעל הקיר. כדי לקבל אפקט של מעבר קליל, אני ממליצה על תמונות ללא מסגרת - אידיאלי עבור מעברים צרים.
4. ריצוף:
שימוש באריחים ארוכים יכולים לעזור למשוך את המבט אל קצה המעבר, מה שהופך את המסדרון לארוך יותר. כך גם להיפך, לכן במסדרונות ארוכים וצרים אני מבקשת מהרצף למקם את האריחים בצורה אופקית – הרעיון הוא לתת תחושה של מסדרון רחב יותר.
שטיחים – משרים תחושה ביתית חמימה ורגועה.
5. תאורה:
אני ממליצה לחלק את התאורה של המסדרון לשלוש: תאורה מרכזית, תאורת אווירה ותאורה מדגישה.
תאורה מרכזית – תאורה שתאיר את כל החלל בצורה אחידה.
תאורת אווירה – אלומת אור חלשה ומרגיעה. פס לד נסתר בהנמכת גבס הוא אופציה מצוינת.
אופציה נוספת שאני אוהבת מאד היא גופי תאורה שקועים בקיר, הממוקמים קרוב לרצפה. פרקטי מאד ללילה. אני ממליצה לנתק את הגופים הללו משעון השבת, כך בשבת יהיה לכם אור נעים במסדרון.
תאורה מדגישה - אם יש לכם תמונות, ציורים או כל אלמנט אחר שתרצו להדגיש, האירו אותם ע"י תאורה מתאימה – התוצאה שתקבלו תהיה מרשימה.
  • IMG-20190620-WA0000.jpg
    IMG-20190620-WA0000.jpg
    KB 74.1 · צפיות: 1,922
על המחבר
תמי רוטנברג
שלום!
נעים להכיר, שמי תמי רוטנברג, אדריכלית פנים ירושלמית, אני מתכננת ומעצבת בתים ללקוחות פרטיים שרוצים בית בתכנון ועיצוב אישי, ובסטנדרט מקצועי גבוה.
אני מגשימה זאת על ידי המון הקשבה, חשיבה, השקעה וניסיון, ומחויבות לתוצאה מושלמת !
אם אתם חושבים על שיפוץ בקרוב או בעתיד, קבלו מדריך שכתבתי (על בסיס תכנים שכתבתי עבור אתר הידברות ופלטפורמות נוספות) ובו סקירת כל השלבים בתהליך, לחצו כאן. אם אתם ממש לקראת בנייה – צרו קשר כעת 0587126130 לשיחת אבחון, יש לי עבורכם נוסחה מנצחת לבית אישי בדיוק בשבילכם!

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

More from תמי רוטנברג

שתף את המאמר

למעלה