מאמר זה יתחלק לשתי קבוצות יעד:
לציבור המקצועי הכללי ולקהילת המאיירים והמאיירות.


ציבור כללי – שימו לב, מתחילים אתכם.


שוק האיורים החרדי, מפותח במיוחד ביעד אחד מרכזי: העסקת הילדים.

מירב יצירות הקומיקס ממוענות לגילאים 6-12, המשחקים המאוירים, מדבקות הקיר והאיורים בספרי קריאה גם הם- רובם מותאמים לגילאי ילדות. אין פלא- ילדים זו ברכה עם שם ומלכות אצלנו.

לעומת זאת בחומר המיועד לציבור בוגר יותר, לרוב לא נמצא שימוש באיורים (למעט מקרים בודדים), במגזר החרדי. בפרסומות לבוגרים, בנקים, רואי חשבון, מוסדות להכשרה מקצועית, הודעות לציבור, פוליטיקה, כמעט ולא נפגש בם.

איורים נתפסים לעתים כלא לגיטימיים לצרכי שימוש לגילאי בוגרים. הם נתפסים כילדותיים. מסיחי דעת. לא רציניים.
אני מציע, שנתחיל לחשוב על שינוי מגמה.

מחקרים הוכיחו שמאמר אשר היה מאוייר בחלקו, נזכר יותר טוב על ידי סטודנטים, ממאמרים "יבשים", ללא איורים. תוכלו לראות שאפילו בחוברות ללימוד תיאוריה, פסיכומטרי ו
סתם חומר אקדמאי, תמצאו ששתלו שם איורים של דמויות לסימון- "חשוב!" "שאלה" וכו.

זוכרים את אנשי המקל הכעורים של אופיס 2005? היתה להם תפוצה ענקית, בעיקר כי הם שימשו מנוף לריכוז וסוג של אתנחתא למח.

ויותר מכך, חומרים חינניים יותר, מושכים תשומת לב. גם הודעה יבשה וטכנית, המעוטרת באיור, תמשוך מלכתחילה יותר עיניים.

תחשבו על שקע ותקע, המשתייכים לתחום החשמל, תחום מבוגר ויבשושי לכל הדעות. שי צ'רקה עיצב להם דמויות שתקועות לנו בראש עד היום. חשבו על הציפור של בזק, על כל הפרסומות של פיקוד העורף, שהחלו להיצמד למגוון גדול של איורי משפחה עליזים. כל מי שביקר בסניף דואר לאחרונה ראה שהדואר עבר להסברה על ידי איורים מצחיקים של היוצרים ניר וגלי. ללא ספק הם רצו לשמור על תדמית מקצועית ורצינית, אז מדוע להכניס איור? כי
בעלי המותג הבינו משהו!

בעולם הבינו, שהמבוגרים של היום, בפרט מי שמשתייך לדור ה Y (ילידי 1985-2000), באופן טבעי נמשכים לאיורים ולאמצעי עזר חזותיים, מקבלים בהבנה ובחיבה איורים, cartoons ודמויות המבוססות של איור, ולא נרתעים המהשמעות ה"ילדותית" שלהם. ולהפך. מותגים רבים מרעננים את המשמעות הכבדה של המותג שלהם, אירועים רבים יוצרים דמויות המיועדות לליווי האירוע, ולוגואים מקשרים את עצמם לאוריינטציה איורית, כדי לקבל תשומת לב ועניין. וזה עובד.

מפרסמים? קופירייטרים? מעצבים? אל תרתעו מפניה למאייר. תחשבו בגדול, ויכול להיות שהמותג שלכם יהיה הזכיר ביותר, הלוגו שלכם ימשוך יותר עיניים, הפלאייר שלכם יקבל הצצה שנייה ושלישית,

וכל זה כי הכנסתם מאייר, וחשבתם חכם ושונה.


איך בכל זאת, כן בוחרים מאייר שלאיור שלו יש אפיל בוגר ואלגנטי? תתחילו לחשוב וקטורי, ותנו הצצה לחלק ב' של המאמר – שנוגע למאיירים אך לא רק.



מאיירים! ומאיירות. הקשב (נה)!

תתחילו גם אתם לחשוב וקטורי. איורים וקטוריים פחות מקובלים היום אצל המאיירים החרדיים. לא לומדים את זה אצל מאיירים כמעט, והתכנה הכי טובה לעניין, אילוסטרייטור, נשלטת בעיקר על ידי מעצבים.

אך שימו לב- אם תלמדו לאייר ולחשוב 'וקטורי', ייפתחו לכם קהל יעד אדיר בגודלו- עולם המבוגרים!

איורים וקטוריים הם אלגנטיים יותר, משתלבים היטב במשרדים "רציניים", בפרסומות של גדולים, ובספרי הדרכה, פלאיירים, דמותגים, ומה לא. סרטי אנימציה ישמחו להשתמש בדמויות וקטוריות, יותר זול להנפיש אותם.

עד היום לא היתה מגמת לימוד אילוס באף בית ספר לאיור דיגיטלי, ורוב המאיירים לא התמחו בכך.

בפרוג, החליטו לתת פינוק מיוחד לתלמידי מסלול איור, והסיפו קורס לתוכנות אילוסטרייטור בדגש על איור וציור בה. תלמדו לשם לא רק להשתמש בשלל אספקטים של התכנה, אלא גם לחשוב שונה, יצירתי יותר ואלגנטי יותר. איזה כיף.


ועכשיו - לדוגמאות:

איור לפרסומת לפסטיבל פיקניק:
724d1389e13d4f2f034c47d93c74421b.jpg




דוגמה די נפוצה - לסגנון שאפשר להשיג באינטרנט ברוב אתר מאגרי התמונות. אך תחשבו מה אפשר לעשות עם זה באוריינטציה חרדית דתית!


6cda21b6be94a9035177abfcc6521ea0.jpg


פרסומת לחשיבת יצירתית. (ראו וידאו בצורה שונה)
מישהו רוצה להתנדב ליצור את זה עם צילום? יא.


07c1a540b9d40213ec853cf235382f79.jpg


פרסומת לחברת פאבר קסטל, חברת חומרי האמנות הגדולה. אמנם הם מקושרים חזק לעולם האמנות, אך עדיין השימוש במחק וברישום יוצר את האמירה:

7ac648bc0c6a39a507f237586d33bce5.jpg


החיבור בין התצלום לבין הרקע המאוייר יוצר אוירה תזזיתית שמשתלבת עם המסר (שהוא לא מעודן מי יודע מה.) אבל תראו כמה אקשן:

8cf6cefb7168517ed2c19dccc05eaeee.jpg


פרסומת לבתי אבות - בטכניקה מאוד פשוטה באילוסטרייטור:

68d5d1475bee75a5d834a4a40227cd55.jpg


פרסומת לבנק שויצרי:

76fc865da9fd28e566ee6d9510793ab5.jpg


מדפסות:

256ae4214c6a0da439477997fa699221.jpg



גם כאן האיור ברקע נותן אוירה קולעת וחכמה לצילום:

6377c50d9204fdaf35fd850aea3b96ce.jpg

תרשים להסבר על תהליכים תעשייתיים.
אגב, הרבה מפות משתמשות באיורים , זה נקי יותר ונגיש יותר:


85666370e49cb1e6376b9e1627f303a7.jpg 5345420f594ca27ef53c1cf6043e9aea.jpg 60857421152f316fc2b54c0eebc05745.jpg aa8485948914702b39c8d74fce80a41d.jpg b1a0faa13f96cb6193a415e9f38da275.jpg


וגוגל, הו הבאנרים של גוגל, שנעשים בטכנית וקטורית מהממת של מאיירם עולמיים, בעיקר של owen davey

SharedScreenshot.jpg
  • 9fca26061eabe7fef29064651167fb40.jpg
    9fca26061eabe7fef29064651167fb40.jpg
    KB 15.1 · צפיות: 90
  • 16e4ebe4492d66f14344c297811426dd.jpg
    16e4ebe4492d66f14344c297811426dd.jpg
    KB 20.7 · צפיות: 88
  • 2802a08698a2a28fda09758e5383f886.jpg
    2802a08698a2a28fda09758e5383f886.jpg
    KB 22.4 · צפיות: 88
  • 3962dc6139b1c1d708e4613bdf866d77.jpg
    3962dc6139b1c1d708e4613bdf866d77.jpg
    KB 33.1 · צפיות: 92