הקמת מרחב למידה בחצר תלמוד תורה קיים.
המרחב מיועד לילדים מגיל 3-13 שצריכים תגבור / חיזוק ממוקד.
התחומים:
קלינאית תקשורת, מרפאה בעיסוק, טיפול רגשי ועוד.
החזון:
להנגיש לתלמידים מענה מושלם בתוך התלמוד תורה
כך שהתגבור יינתן בתוך התלמוד תורה, הוא יהיה קל ונגיש ויוכל להינתן בלי לפגוע בימי לימודים,
מכיוון שיציאות כאלה מייצרות עוד פער לתלמיד המתוגבר.
וכן בפן הכלכלי המענה יינתן בתאום עם קופ"ח,
ואופציה למימון פרטי של המוסד.
החלום לעתיד:
במרחב ייפתחו 8 כיתות קטנות לכ-8 תלמידים בכל כיתה.
עבור תלמידים שתוכנית שילוב בכיתה קטנה מתאימה להם יותר.
הצוות בתלמוד תורה גברים בלבד.
ואילו הצוות של המרחב למידה למעט המנהל יהיה צוות נשי,
ייתכנו ישיבות צוות עם המלמדים של התלמיד.
התכנון היה צריך לתאום את ההפרדה המלאה בין הכניסות השונות / הצוותות השונים.
התחלתי מהבנה של הפרוגרמה ותשאול מקיף של אנשי הצוות.
והבנת הזרימה של החלל.
וכמובן הרבה מאוד סקיצות תכנון, עד לתכנון מקסימלי של כל פרט במבנה.
מינימום התנהלות של המנהל / המלמדים בתוך המבנה שהצוות בו נשי.
מרחק מקסימלי מהת"ת עבור חדר הצוות הנשי, פתח כניסה נפרד לצוות המבנה,
חדר מזכירות המפריד בין 2 חלקי המבנה: הכיתות שילוב, וחדרי קידום 1:1.
אזור הכיתות הקטנות שעומד בפני עצמו ואפשר יהיה להפרידו מהמבנה הכללי.
ועוד דגשים רבים נוספים...
אחרי אישור הסקיצה יצאנו ל-2 אופציות עיצוב: יער / אוקיינוס.
כשאני מכינה ללקוח 'ספר עיצוב' המפרט ומסביר במדויק ובשפה גרפית וביצועית את העיצוב:
- תוכנו הרעיון עיצובי (תמונות מדויקות), הרעיוני, והפרוט לצבעים, חומרים ודוגמאות השראה ליישום העיצוב בפועל.
הקונספט שנבחר הוא אוקיינוס -קונספט אהוב במיוחד על מוסדות ציבור
עם מיקוד ברור ומדויק לסרגל צבעים של עץ -מעולם הספנות,
ותכלת כחול וכ10% שחור של מסתורי מעמקי הים.
עם נגיעות צבע מדויקות בחדר המשחקיה:
שם עיצבתי את הקיר ע"י גרפיקה מדוייקת עד להשלמת האוירה והקונספט שרצינו להעביר בחלל.
ונגיעות צבע מעולם האלמוגים בחדר הישיבות.
*לפרוט מלא של התהליך כאן.
מלכתחילה היה ברור שהפרויקט מורכב מהמון פרטים, כלכלים וטכניים שהת"ת לקח ע"ע להניע לבד.
ויקח זמן עד שהחזון ירקום עור וגידים.
והנה התוצאה הסופית לפניכם.
תכנון ועיצוב : צ.מורגנשטרן
הדמיות: יעקב פרדס.