צרכן אחראי וגם סקרן מעט, שטייל במהלך יום קניות בקניון בקנדה, צילם מסך בעל כתוביות רצות, מתוך שלט פרסומת אלקטרוני בקניון.



IMG-20181226-WA0010.jpg



מתוכן השגיאה אפשר לראות בבירור, שהשלט מביט בעיון רב בפניהם של העוברים והשבים במרחבי הקניון, וגם משתמש ב-Inception, שהו אלגוריתם (תכנה הבנויה על מדריך/מתכון) פופולרי אשר יודע לזהות מה עוד רואים בתווך הקליטה של המסך.

מה השלט מלשין לבעלים שלו? לא בטוח שאדם פרטי כבר נחשף לתכנים ששודרו מהתכנה, אך לפי התחקיר של שומרי החוק בקנדה, אפשר להמר על הנתונים אותם אגר המסך, כמו למשל מספר האנשים והמבקרים שעברו באזור זה של הקניון, מספר הפעמים שהם עברו שם, מה הם החזיקו בידיהם ואיזו רשת אפנה מועדפת עליהם. מה מבנה גופם ומהו אזור גילם, יתכן שהתכנה מפענחת את החברות בהם משתמשים העוברים, לעיצוב השיער שלהם, לבוש ופנאי. מהו תחום העיסוק הקרוב אליהם ומה קצב הליכתם.

מסבר, כי בקנדה כמו שרק בקנדה יכול להיות, קיימת משרה מרתקת, (שאולי מעידה על אופי הפלונטרים המעסיקים את המדינה) בה משמש בפועל אדם בתפקיד "נציב שמירה על הפרטיות".
אותו נציב ביקש לעצור את פעילות המסך עד לבירור עמוק של התכנה, הנתונים שנרשמו בה והצורך של בעלי המסך בפרטים אלו.

"אם היה יושב אדם על כסא ומכין רשימות על האנשים שעוברים מולו, גם אז היו חוקרים אותו כך? וודאי שהיו מבינים כי מדובר בתחקיר למטרות שיווק" הגיב תושב קנדי על הכתבה שהופצה באתרי חדשות בקנדה.

מסתבר כי החשש הנוסף מתיעוד זה, היא העברת פניהם של המצולמים באופן בו "הצופים הנעלמים" בנתונים הנאספים, יכולים לתעד את מעשיהם ולהוכיחם בצורה מעוותת.

מכל הפרשיה המרתקת ניתן להבין, כי עידן חדש של היעזרות בבינה מלאכותית לצורך פענוח הקהל, חתך הלקוחות והאוכלוסייה נמצא כבר כאן.

ומי יודע, אולי ימצאו פתרון חוקי לשימוש בבינה זו, לצורך פענוח אנשים בחדרי אסטרטגיה של משרדי פרסום, מעל קופות השלמונים בחנויות ובראיונות של שכירים לעסקים.

מעוניינים לקדם חוק בנושא? תמשיכו לעקוב אחרי המדור, ואולי יום אחד, נתוודע גם לזה.