תמונת כותרת: istocke.


בעוד הרשתות סוערות בעקבות המחקרים המגלים יותר ויותר את הסיכונים הכרוכים השימוש בסיגריה אלקטרונית, ולא זו בלבד, אלא שמשרד הבריאות יצא בהצהרה נגד הסיגריה האלקטורנית ג'ול JUUL שהתגלו בה מרכיבים מסוכנים.

יוצאת אותה חברה שהושמצה כה רבות על סיכוני ההתמכרות הרבים הכרוכים בשימוש במוצרי העישון שלה, עם מוצר חדש שמבטא, כנראה את הלחץ בו היא נתונה בעקבות הביקורות הקשות.

כך מגיעים אל המדפים של חנויות לממכר סיגריות אלקטרוניות בקנדה ובבריטניה בעיקר- סיגריות בעלות בינה מלאכותית המזהות את גיל המעשן בהן, כאשר תפקיד הבינה היא לכבות את הסיגריה כאשר מדובר במשתמש שטרם מלאו לו 18 שנים או כאשר מדובר במשתמש שאינו בעליה של הסיגריה.

bigstock-Face-Detection-And-Recognition-194513554600.jpg

זיהוי פנים. תמונה: bigstock



האם הפיתוח החדשני יחפה של הנזק הרב הנגרם למשתמשים רבים אחרים? כנראה שלא. אבל תדמיתית, תודו: יש כאן שדר של אחריות.

על פי הדיווח, הסיגריה החדשה Jull C1 שהושקה בקנדה ובבריטניה ובקרוב תהיה זמינה גם לשוק האמריקני, מתחברת לתכנת זיהוי פנים כדי לאמת את גיל המשתמש, במטרה למנוע מקטינים לצרוך את הסיגריה. בנוסף ניתן יהיה לפקח את מיקומו של המעשן ותדירות העישון.

בחברה אמרו כי למרות שנשמע שהסיגריה תהפוך במהרה לכלי ריגול קטן לכל משתמשיה, הרי שלחברה אין כוונה לאסוף נתונים על המשתמשים, אלא לספק נתונים ללקוחות. החברה אף טוענת- כי המידע לא יועבר לצד שלישי.

בחברה מבהירים כי מטרת הפיתוח החדש הוא להגביל את השימוש במוצריה בקרב בני נוער וילדים, ועל ידי זיהוי מקום המעשן- אף למנוע עישון באזורים ציבוריים האסורים לעישון כמו בתי חולים, קניונים, מוסדות לימוד ועוד.