במחקר מסויים לפני כמה שנים מדדו ומצאו שכל אדם נחשף לכ 7000 מסרים ביום, חצי מהמסרים האלו הם מסרים שיווקיים (והנה כמה דוגמאת להמחשה למה שהעין נקלט: שילוט על חלון קדמי מונית עם שם החברה, בלנק בכל רשת לכל אורך מדפי החנות עם שם כל מוצר והמבצע, אפילו המדבקה של המחיר על המוצר מוטבע עם לוגו, שילוט רחוב, הלוגו של הרכב, ועוד אלפי מסרים / פרסומות בכל רגע נתון,), והשאר תמרורים חדשותיים חברתיים, משפחתיים וכו', לפי זה המודעה שלנו היא אחת, מתוך 7000.

יתרה מזו, לפי אותם חוקרים, המוח שלנו יכול לעכל 20 מסרים לכל היותר, איך עושים שהמסר שלנו יהיה בין ה-20 ושיעצור את הקורא או עובר דרך?
לכן יש את ה- רַעֲיוֹנַאי

רַעֲיוֹנַאי: קוֹפִּירַיְטֶר, הוא אדם הפועל במסגרת משרד פרסום או כפרילנסר ומייצר רעיונות (בעיקר טקסטים) בתחום הפרסום. הקופירייטר אחראי על כתיבת החומר הפרסומי, (לעומת הארט דיירקטור שאחראי על הצד העיצובי ברעיון). לקחת מסר שיווקי ולהעביר אותו בדרך הכי יצירתית ומקורית שאפשר. ולפעמים הצורך לבלוט על פני המתחרים, ולחשוב מחוץ לקופסא.

הרעיונאי מרכיב את הצד המילולי של צוות הקריאייטיב. לאחר שהצוות הוגה רעיון קריאייטיבי, הוא מביא אותו לאישורו של מנהל קריאייטיב. אם הרעיון מאושר הוא מועבר לאישורם של גורמים נוספים במשרד כמו מחלקת תקציבאות, מחלקת פלנינג ולבסוף, מוצג לאישור הלקוח.

תחומי העבודה של הקופירייטר: פרינט (מדיה מודפסת), שילוט חוצות, קידום מכירות, דיוור ישיר, תסריטאות, רשת ומובייל.

light-bulb-3104355_1920.jpg



ענף הקופירייטינג שמקורו בעולם הפרסום הצמיח לצד משרדי הפרסום הגדולים גם משרדים המתמחים במיוחד בקופירייטינג ומספקים שירותי כתיבה שיווקית לעסקים בינוניים וקטנים, גופים ציבוריים ואנשי ציבור, שאינם זקוקים ליכולות המקיפות של משרד פרסום לצורך יצירת קמפיין פרסומי. גורמים אלה יכולים להסתפק בכותב תוכן מקצועי לצד סטודיו לגרפיקה שמספק להם את שירותי העיצוב כספק קונספט ויזואלי או כפונקציה לביצוע הוראות עצמי של הקופירייטר.

דיגיטל
בעידן רשת הדיגיטל הולידה תחום המשלב בין יכולות הקופירייטר מבחינת יכולת ניסוח, חידוד מסרים שיווקיים ורעיונאות לבין היכולת שלו לשלב מילות מפתח בטקסטים שיווקיים לצורך קידום אתרים במנועי החיפוש. בין המשימות הנפוצות בעבודת הקופירייטר הדיגיטלי ישנן מטלות כגון: עריכת באנרים (פרסום קופץ) לאתרים, כתיבת פעילויות לרשתות חברתיות, כתיבת רעיונות לסרטונים ויראלים.

לסיום:
מרק טווין כתב: "הייתי כותב לך מכתב קצר יותר, אבל לא היה לי מספיק זמן," בעולם הקופי אנו כותבים מכתבים קצרים, וזה דורש מאמץ וזמן - כמו שכתיבת הכותרת של מייל קשה יותר מכתיבת התוכן עצמו
כאשר אנו נתקלים בפרסומת שמדברים עליה הרבה וזוכרים אותה אנו נדע שנעשתה עבודת קריאייטיב מעולה. היא באה מתוך מחשבה יצירתית מאוד ומרעיון גאוני ומקורי שדרכו מועבר המסר השיווקי לצרכן.


און דה רקורד:
האמת היא שאף אחד לא קורא מודעות פרסומת. אנשים קוראים את מה שמעניין אותם. לפעמים, מדובר בפרסומת.
(הווארד לאק גוסיג')


---
צפו בפרקים הקודמים:
פרק 1 | לא כל פרסום הוא פרסום.
פרק 2 | בריף
פרק 3 | תקציבאי
פרק 4 I פלנר