אם יצא לכם לבקר בעת האחרונה בביתר, או אפילו חמור מכך לגור בעיר עצמה – אין מצב שפספסתם את אחד הקמפיינים הגדולים בהיסטוריה של ביתר עילית. מדובר בקמפיין עצמתי שכבר למעלה מחודש מהדהד ברחובות העיר והיום (א') מגיע לסיומו בהתרמה מיוחדת וססגונית עם יעד של הוראות קבע על סך מיליון שקל לחודש מכלל תושבי העיר.

תפסנו לשיחה קצרה את דודי אייזנשטיין סמנכ"ל מבט פרסום ואסטרטגיה (בוגר פרוג כמובן) שלמרות העומס הרב מצא מספר דקות פנויות לספר לנו על קמפיין 'נושאים באחריות'.




ספר לנו, מאיפה הכל התחיל ?

"ראשית, המשרד שלנו 'מבט פרסום ואסטרטגיה' בניהולו של המנכ"ל המוכשר מתתיהו דייטש מתעסק בעיקר בשירותי אסטרטגיה לגיוס כספים למוסדות, ארגונים וקופות צדקה. ב"ה עברנו כבר מספר לא קטן של קמפיינים והם נחלו הצלחה מרובה במיוחד בשיקום הארגון או קופת הצדקה ויציאתה לדרך חדשה.

לפני כחודשיים פנו אלינו מטעם קופת הצדקה העירונית של ביתר עילית וביקשו לשחזר את ההצלחה שנעשתה במקומות אחרים רק הפעם עם יעד גדול יותר ומספר רב יותר של תושבים".

מה הם הצעדים הראשוניים בקמפיין כזה?

"בדקנו וחקרנו היטב את הרגשת הציבור בנוגע לקופת הצדקה, מה מהות החיבור איתה ומה דעתם על גובה התמיכות ומצב ההתרמות. לאחר הסקר המעמיק שערכנו בנידון יצאנו לדרך עם אסטרטגיה ברורה: 'כל תושב צריך להרגיש חלק מקופת הצדקה ולשאת באחריות גורל עניי העיר'. חשיבה זו הובילה אותנו ליצור מרכז צדקה חדש ומקצועי הכולל אגפים רבים המיועדים לסיוע מיידי וממושך לכל תושב נצרך, אם זה להיחלץ מחובות על ידי ייעוץ נכון, אם זה הכוונה מסודרת למרכזי תעסוקה וכמובן תמיכות קבועות הניתנות בצורה מחושבת ומועילות לטווח ארוך".

ואיך מפרסמים דבר כזה- לכל תושב?

"הפעולה הראשונית הייתה - טיזר שנכתב במודעות ענק ופורסם בכל פינה בעיר, המודעה כללה שאלה רטורית 'האם מותר לגור בביתר עילית?' במשך שבוע סחררנו את ביתר עם הטיזר הזה, בעיתונות המקומית, בדיגיטל ובלוחות המודעות, והציבור שאל וחקר אך אף אחד לא הצליח להגיע לתשובה הנכונה. הפעולה השנייה הייתה לכנס את כלל רבני העיר למעמד שטרם נראה כמותו בביתר עילית. הכנס נקרא בשם "הכנסייה הגדולה" והיא כללה 300 רבנים ומורי הוראה שהתכנסו באודיטוריום העירוני סביב שולחן רחב ידיים ולמעשה הם נקראו בכדי לטכס עצה- כיצד מצילים את עניי העיר המשוועים לתמיכה. הרבנים ישבו, המצלמות הבזיקו ובכל העיתונים הופיע דבר הכנס שבכדי לשנות את המצב בביתר- חייבים שינוי טוטאלי ומהותי בקופת הצדקה".

איך מתרגמים לשטח - כנס. מבחינת הקמפיין?

"מאז הכינוס שכאמור פורסם בהרחבה בעיתונות המקומית הוצאנו לאור מידי שבוע עלון ובו לבטים ומחשבות בנוגע לשינויים האמורים להיערך בקופת הצדקה. אפשרנו לתושבים להתבטא מעל דפי העלון ואף להעלות שאלות קיומיות בדבר גובה התמיכה ואפליות וכדומה. לאחר שני עלונים שדיברו מה צריך לתקן- הוצאנו שני עלונים נוספים ובהם נכתב מה עושים רבני העיר בכדי לתקן את המצב וכמובן עם העבודה הברורה שאי אפשר לתפעל מערך כה חשוב ונפלא ללא עזרה קבועה של התושבים".

ואיך הסלוגן "נושאים באחריות" נכנס לסיפור?

"נושאים באחריות היא הכותרת המלווה את כל השינוי הממוסד של מופת הצדקה, לא עוד גבאי צדקה אחד שמתפעל את המערך לבדו אלא כולם ביחד. הכותרת הזו נכתבה במגוון וריאציות והודפסה על מטרים ארוכים של ניילון רץ, על כוסות ודגלים, על מדבקות ומודעות רחוב, על שילוט שנתלה במרפסות רבים ברחבי העיר ואפילו בדיגיטל נצבעו תמונות הפרופיל של הקבוצות הביתריות ובסטטוסים של התושבים בצבעי האחריות ובכותרת והסלוגן שכלל תושבי ביתר נושאים באחריות.
אגב צוות הדיגיטל התברך אף הוא בפרסומאי מבריק מבית היוצר של פרוג, עוזי שלום בוגר פרוג ניהל את מחלקת הדיגיטל בקמפיין יחד עם איש הפרסום גבי הורן.

"מעבר לכך שהכותרת עצמה פונה אישית לכל אחד לשאת באחריות היא גם מסמלת את השינוי המבורך שעוברת קופת הצדקה ונשיאת האחריות כוללת מעתה את כל התיק של הנצרך ולא רק תמיכה חד שבועית שמסייעת לכסות טלאים ולא לטיפול עמוק ויסודי. אנו עתה עדיין בעיצומו של הקמפיין והיעד הוא מיליון ₪ אני מאמין שלתושבי העיר יש מלא האחריות והקמפיין ישיג את מטרתו בס"ד.

לפניכם חלק מקמפיין הרחוב שמשתולל בביתר עלית בחודש האחרון והיום, יגיע לסיומו:

IMG-20190217-WA0014.jpg
IMG-20190217-WA0020.jpg
IMG-20190217-WA0019.jpg
IMG-20190217-WA0021.jpg
IMG-20190217-WA0022.jpg
IMG-20190217-WA0024.jpg
IMG-20190217-WA0023.jpg