IMG-20190217-WA0020.jpg

קמפיין במבחן: בביתר עלית לוקחים אחריות

"'נושאים באחריות' היא הכותרת המלווה את כל השינוי הממוסד של קופת הצדקה: לא עוד גבאי צדקה אחד שמתפעל את המערך לבדו, אלא כולם ביחד. הכותרת הזו נכתבה...
נכתב ע"י מ. דניאל · ‏17/2/19 ·
  1. מ. דניאל
    אם יצא לכם לבקר בעת האחרונה בביתר, או אפילו חמור מכך לגור בעיר עצמה – אין מצב שפספסתם את אחד הקמפיינים הגדולים בהיסטוריה של ביתר עילית. מדובר בקמפיין עצמתי שכבר למעלה מחודש מהדהד ברחובות העיר והיום (א') מגיע לסיומו בהתרמה מיוחדת וססגונית עם יעד של הוראות קבע על סך מיליון שקל לחודש מכלל תושבי העיר.

    תפסנו לשיחה קצרה את דודי אייזנשטיין סמנכ"ל מבט פרסום ואסטרטגיה (בוגר פרוג כמובן) שלמרות העומס הרב מצא מספר דקות פנויות לספר לנו על קמפיין 'נושאים באחריות'.




    ספר לנו, מאיפה הכל התחיל ?

    "ראשית, המשרד שלנו 'מבט פרסום ואסטרטגיה' בניהולו של המנכ"ל המוכשר מתתיהו דייטש מתעסק בעיקר בשירותי אסטרטגיה לגיוס כספים למוסדות, ארגונים וקופות צדקה. ב"ה עברנו כבר מספר לא קטן של קמפיינים והם נחלו הצלחה מרובה במיוחד בשיקום הארגון או קופת הצדקה ויציאתה לדרך חדשה.

    לפני כחודשיים פנו אלינו מטעם קופת הצדקה העירונית של ביתר עילית וביקשו לשחזר את ההצלחה שנעשתה במקומות אחרים רק הפעם עם יעד גדול יותר ומספר רב יותר של תושבים".

    מה הם הצעדים הראשוניים בקמפיין כזה?

    "בדקנו וחקרנו היטב את הרגשת הציבור בנוגע לקופת הצדקה, מה מהות החיבור איתה ומה דעתם על גובה התמיכות ומצב ההתרמות. לאחר הסקר המעמיק שערכנו בנידון יצאנו לדרך עם אסטרטגיה ברורה: 'כל תושב צריך להרגיש חלק מקופת הצדקה ולשאת באחריות גורל עניי העיר'. חשיבה זו הובילה אותנו ליצור מרכז צדקה חדש ומקצועי הכולל אגפים רבים המיועדים לסיוע מיידי וממושך לכל תושב נצרך, אם זה להיחלץ מחובות על ידי ייעוץ נכון, אם זה הכוונה מסודרת למרכזי תעסוקה וכמובן תמיכות קבועות הניתנות בצורה מחושבת ומועילות לטווח ארוך".

    ואיך מפרסמים דבר כזה- לכל תושב?

    "הפעולה הראשונית הייתה - טיזר שנכתב במודעות ענק ופורסם בכל פינה בעיר, המודעה כללה שאלה רטורית 'האם מותר לגור בביתר עילית?' במשך שבוע סחררנו את ביתר עם הטיזר הזה, בעיתונות המקומית, בדיגיטל ובלוחות המודעות, והציבור שאל וחקר אך אף אחד לא הצליח להגיע לתשובה הנכונה. הפעולה השנייה הייתה לכנס את כלל רבני העיר למעמד שטרם נראה כמותו בביתר עילית. הכנס נקרא בשם "הכנסייה הגדולה" והיא כללה 300 רבנים ומורי הוראה שהתכנסו באודיטוריום העירוני סביב שולחן רחב ידיים ולמעשה הם נקראו בכדי לטכס עצה- כיצד מצילים את עניי העיר המשוועים לתמיכה. הרבנים ישבו, המצלמות הבזיקו ובכל העיתונים הופיע דבר הכנס שבכדי לשנות את המצב בביתר- חייבים שינוי טוטאלי ומהותי בקופת הצדקה".

    איך מתרגמים לשטח - כנס. מבחינת הקמפיין?

    "מאז הכינוס שכאמור פורסם בהרחבה בעיתונות המקומית הוצאנו לאור מידי שבוע עלון ובו לבטים ומחשבות בנוגע לשינויים האמורים להיערך בקופת הצדקה. אפשרנו לתושבים להתבטא מעל דפי העלון ואף להעלות שאלות קיומיות בדבר גובה התמיכה ואפליות וכדומה. לאחר שני עלונים שדיברו מה צריך לתקן- הוצאנו שני עלונים נוספים ובהם נכתב מה עושים רבני העיר בכדי לתקן את המצב וכמובן עם העבודה הברורה שאי אפשר לתפעל מערך כה חשוב ונפלא ללא עזרה קבועה של התושבים".

    ואיך הסלוגן "נושאים באחריות" נכנס לסיפור?

    "נושאים באחריות היא הכותרת המלווה את כל השינוי הממוסד של מופת הצדקה, לא עוד גבאי צדקה אחד שמתפעל את המערך לבדו אלא כולם ביחד. הכותרת הזו נכתבה במגוון וריאציות והודפסה על מטרים ארוכים של ניילון רץ, על כוסות ודגלים, על מדבקות ומודעות רחוב, על שילוט שנתלה במרפסות רבים ברחבי העיר ואפילו בדיגיטל נצבעו תמונות הפרופיל של הקבוצות הביתריות ובסטטוסים של התושבים בצבעי האחריות ובכותרת והסלוגן שכלל תושבי ביתר נושאים באחריות.
    אגב צוות הדיגיטל התברך אף הוא בפרסומאי מבריק מבית היוצר של פרוג, עוזי שלום בוגר פרוג ניהל את מחלקת הדיגיטל בקמפיין יחד עם איש הפרסום גבי הורן.

    "מעבר לכך שהכותרת עצמה פונה אישית לכל אחד לשאת באחריות היא גם מסמלת את השינוי המבורך שעוברת קופת הצדקה ונשיאת האחריות כוללת מעתה את כל התיק של הנצרך ולא רק תמיכה חד שבועית שמסייעת לכסות טלאים ולא לטיפול עמוק ויסודי. אנו עתה עדיין בעיצומו של הקמפיין והיעד הוא מיליון ₪ אני מאמין שלתושבי העיר יש מלא האחריות והקמפיין ישיג את מטרתו בס"ד.

    לפניכם חלק מקמפיין הרחוב שמשתולל בביתר עלית בחודש האחרון והיום, יגיע לסיומו:

    IMG-20190217-WA0014.jpg IMG-20190217-WA0020.jpg IMG-20190217-WA0019.jpg IMG-20190217-WA0021.jpg IMG-20190217-WA0022.jpg IMG-20190217-WA0024.jpg IMG-20190217-WA0023.jpg

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. סופרת וחושבת
    זה נראה פשוט אדיר, ודאי שזה גרם להרבה תרומות
      binder מודה על התגובה.
  2. shoshi
    קמפיין מוצלח בכל קנה מידה,
    החל משלב האסטרטגיה, החשיבה על כל פרט וכלה בתוצר הגרפי המעולה.
      binder מודה על התגובה.
  3. לייב - מיתוג פרסום ויח"צ
    חבל שלא העלו כאן את כל הקמפיין, מה שהובא כאן זה ממש על קצה המזלג.

    על הטענה שההוצאות היו מופרזות, אני גם חשבתי כך בתחילה, אך לאחר מחשבה מעמיקה הבנתי שזה למעשה הקמה מחדש של קופה של עיר שלמה!. וב2019 הוצאות גדולות הם דבר הכרחי בשביל להביא לשינוי תודעתי!. (ההכנסות של ה'קופה' בחג הפסח הקרוב וכדו' ייזקף לזכות אותו קמפיין, כך לאורך שנים).

    לשם השוואה, אני לא חושב שההוצאות של מוסדות 'עטרת שלמה' על הקמפיין לפני שבועיים היו מוצדקות.
    עצוב שבדור הזה בלי קמפיין ממושך ומשמעותי א"א להזיז לאנשים את הרגש.

    עריכה: חוצמזה, אני נזכר ש(לפחות) על חלק מהדברים היה חסות.
      גרפייד'ל ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
    1. ד.ב.
      באם זה מה שנדרש להוציא מבחינה פרסומית לא בטוח מה שכן בטוח שאנשים לא רצו לתרום מכיוון שהרגשו שכספם מבוזבז על קמפיין ורק אחרי שכנוע שיש תורם לקמפיין הם תרמו
  4. הלל
    קמפיין יפה, חשוב והכרחי.
    לא הייתי מוריד ממנו כמעט כלום.

    ואם תחשבו את ההכנסה לאורך השנים ביחס להשקעה - זה משהו קטן יחסית.
    (רק שצריך לזכור לתחזק את זה מפעם לפעם)
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  5. cyp
    הקמפיין היה בזבזני ביותר אולם בלעדיו אני חושבת היה קשה להוביל מהפך על אף שאנו לא מעט מפקפקים באמינות ההבטחות למרות זאת תרמנו.. רק להיות בספק של פורש מהציבור לא שווה את אי התרומה. הרעיון נכון ויפה לא מתעסקים עם השערות... הזמן יוכיח ותמיד אפשר לבטל הוראת קבע....
      ד.ב. מודה על התגובה.
  6. AVIGAIIL M
    אני חייבת לומר שהקמפיין המטורף והמשוקע הזה הכניס את כולנו לאווירה,
    אבל גם אנחנו ועוד כאלה לא ממהרים לתרום לאחר שזה נראה כהוצאה מוגזמת.
    זה היה מעבר לכל דמיון ההשקעה וההוצאה הכספית.
    אני מעריכה את השווי של ההדפסות והפרסום לפחות כחצי מיליון.
    היו שמועות שזה מתרומה ספציפית וכ'
    אך לדעתי כדאי שתתנו מענה לכך. פרסום באוטובוסים, קליפ שרץ, הדפסות שונות, שקית אישית לכל משפחה ועוד.

    אין מה לומר שכנראה זו היתה הדרך היחידה להוביל לשינוי רציני.
    היה חובה לטפטף לאנשים ברגש ועוד.
    אבל תכל'ס הלב לא מרגיש שלם לתרום כך.
    בעלי אמר לי אני מעדיף לתרום ישירות למשפחות שאני מכיר (והיינו עושים כך עד היום)

    אם יש לכם דרך להסביר לקהל גם מה פשר ההשקעה המוגזמת אני חושבת שזה יהיה תועלתי.

    ומיותר לציין שחיכתי לרגע לדעת מי עומד מאחורי זה, חשבי כבר לשאול בפרוג, זה היה גאוני בקנה מידה!
    תזכו למצוות!!!
    1. Natan Galant
      @ד.ב.
      זה מעניין. מזכיר לי שמועות שמתרוצצות מידי מערכת בחירות על תקציבי עתק נעלמים במשרד הפרסום התורן שזכה בתקציב הפרסום למגזר החרדי.
      ד.ב. מודה על התגובה.
    2. ד.ב.
      על פי מה שסופר לגבאים הקמפיין עלה חצי מליון !!!!!!!!!!!!!!
      וזה בא מתרומה ספציפית, לי באופן אישי עודף הפרסום גרם לדחייה,
      נ.ב. אני באופן אישי הוצאתי הבטחה מנתנאל תפלנסקי שלא יתלו אצלי בבית הכנסת יותר מודעות של הקופה, אחרי שהם קלפו לנו את כל הצבע בכניסה לבית כנסת
  7. אשר כותבת
    כעת הסרטון עובד בקלות יותר. תודה לפונים באישי!
    1. בציניות
      עדיין לא עובד
  8. ד.ב.
    אין לי מושג על אסטרטגיות פרסום, אבל טלפון כל כמה שעות 5 שיחות שונות רק במוצ"ש! מבחינתי הדבר הזה הפך למטרד בלתי נסבל מה שגם צמצם מאוד את השתתפותי כגבאי בפעילות!!
      לנדא מודה על התגובה.
    1. View previous replies...
    2. ד.ב.
      צר לי לא נולדתי מתאים לשיטה הזו יש חובות כלפי מתפללי בית הכנסת וכשיבואו לשאול לאיפה הלכו התרומות עם נזקקי בית הכנסת לא קיבלו מאומה מה אספר להם אז?? ולכן כבר היום אני עונה לשואלים שלא קיבלתי שום התחיבות ברורה איך יחולק הכסף
    3. Natan Galant
      אני לא רוצה אנשים כמוך במפלגה שלי, אי אפשר לעשות עסקים...
      וברצינות, ניסית לשאול, לברר? הנזקקים הגישו בקשות, הכל מתועד?
      יש לך סימוכין לטענה שלך על בעיות בניהול הקופה? (נשמע לי מאוד מוזר)
      binder מודה על התגובה.
    4. בציניות
      תלונות תמיד היו ותמיד יהיו. לשם כך יש את רבני העיר העומדים בקודקוד הפעילות. נשמח לקבל פה עדכון שתרמת והתרמת. בהצלחה.
      binder ו-נתן גלנט מודים על התגובה.