unnamed.jpg

פרסום חסין אש: מכבי האש יחסכו בתקציב ויתלו שלטים על הכבאיות

מערכת מכבי האש בישראל מבקשת לחסוך בתקציב הפרסומי והיא מבטאת זאת במערך פרסום מודעות בנושאי הזהירות מאש והשימושים בה, על גבי כבאיות הענק. האם הצעד...
נכתב ע"י מ. דניאל · ‏4/8/19 ·
  1. מ. דניאל
    בעוד חברות כמו הסתדרות מורים, קופות חולים ונדל"ן מורחות מאות אלפי שקלים בחודש על פרסום נוסע, המורכב ממודעות המודבקות על גבי אוטובוסים ציבוריים-

    במרכז הכבאיות בישראל הוחלט על חיסכון משמעותי שמתורגם לפרסום מודעות זהירות, שיודבקו על גבי הכבאיות, כתחליף לפרסום על אוטובוסים.

    המודעות, שיעסקו בזהירות בשימוש במוצרי חשמל, זהירות מהצתות והתקנת גלאי חשמל נמצאים כבר בתהליך הכנה מתקדם כאשר כבר בחודש הקרוב עתידים לראות כבאיות עמוסות במידע לציבור, במרכז הארץ ובהמשך- באיזורים נוספים.

    הכבאיות בישראל יצוידו בקרוב בשלטי פרסום שימוקמו בצידיהן, כפי שנעשה בחלק מהאוטובוסים. במערך הכבאות הוחלט לנצל את כלי הרכב הגדולים והבולטים לטובת שילוט שיעסוק במסרי הכבאות.


    unnamed.jpg


    מערך הכבאות אומרים כי על הכבאיות לא יוצג פרסום מסחרי, וכי המהלך יחסוך לכבאים מאות אלפי שקלים בשנה, עבור פרסום באפיקים דומים, כמו למשל על אוטובוסים.

    מפקד מערך הכבאות, רב טפסר דד שמחי, אמר בראיון לאתר 'כלכליסט' שהמהלך נועד לשפר את בטיחות האש בישראל. מאחר ובכל שנה נספים בממוצע 20 איש בארץ בשריפות, מרביתם ילדים וקשישים.

    האם אכן מדובר בחיסכון כסף יעיל? קשה לדעת, וזאת מאחר וכבאיות הן לא דבר הנפוץ כל כך על כבישי המדינה, בעוד אוטובוסים ציבוריים נראים בתדירות גבוהה הרבה יותר ומסתמא פרסום המודעות על גבם יכול להיות יעיל ואפקטיבי יותר.
    אם שאלתם, מערכת אתר פרוג סוברת כי מדובר בצעד מעט מסוכן ויומרני, אלא א"כ הוא יתורגם לפרסום המשלב פרסום ע"ג כבאיות ופרסום באפיקים נוספים.


    בתפילה לקיץ בטוח ומוגן ורק בשורות טובות.

    תגיות מאמרים

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. גולד
    סתם שאלה סקרנית, מי כלול ב'מערכת אתר פרוג סוברת...' ?
    --
    זה הרבה יותר מגאוני, זה קמפיין הפחדה קולע בול בבטן הרכה.
    יתכן ופרסום בודד על שיירת כבאיות דוהרות, או בפעילות דרמטית בארוע שריפה, שווה יותר מעשרות פרסומים על אוטובוסים וכד', ההפחדה והדרמה הרבה יותר חודרים ומניעים לפעולה, זה יכול ליצור שיח מטורף.

    ואגב תחשוב כמה אפקט יש לזה, כי כל ארוע בדר"כ מתוקשר, אז הם מקבלים גם יח"צ בטלוויזיה ובאתרי אינטרנט, חינם!
  2. yehudaad
    מלמעלה נראה שזה צעד "מסוכן ויומרני" כמו שכתב בעל המאמר,
    אבל זה לא כך בכלל:

    מכבי אש מפרסמים ברשתות ביוטיוב ברדיו בטלויזיה "וגם באוטובוסים מדי פעם".

    אם אפיק הפרסום באוטובוסים היה הצינור היחיד לפרסום שלהם, אזי ההחלטה לפרסם על מכבי אש היא טעות גדולה כיוון שמכבי אש נמצאים על הכביש ב2% לעומת האוטובוסים ואז נכון מה שכותב המאמר כתב.

    אבל היות והפרסום שלהם באוטובוסים הוא "מזערי" והיות והמזערי הזה עולה להם גם מאות אלפים (כי תחשבו מה זה אוטובוסים בכל המדינה, כל אוטובוס מסכן לכמה ימים בולע 10,000 ש"ח בשלוק אחד)
    והיות ואפילו אחרי מה שהם משלמים על פרסום באוטובוסים זה רק לתקופה קצרה (מספר ימים או שבועות, תלוי כמה שלוקים נותנים... ;) ),
    לכן מגיע מכאן החשבון ששנה שלמה של פרסום על מכבי האש שבנוסף יש גם יתרון גדול על אוטובוס הוא שכשמכבי האש נוסעת הוא הרבה יותר מככב בכביש וגם שבשעת עבודה בעת כיבוי שריפות יש הרבה 'צופים' ושידור חי וסרטונים ותמונות, ממילא כל זה ביחד וודאי ובוודאי שעולה על השלוקים שמשרדי הפרסום שולקים על הפרסום באוטובוס.