כמות הצעירים החרדים היצירתיים שבוחרים בעבודה בתחומי המדיה והעיצוב, עולה משנה לשנה. מכללת פרוג ומוסדות הכשרה אחרים, מצמיחים את הדור הבא של הפרסומאים, המעצבים, הצלמים, מעצבי פנים, עורכי וידאו ועוד. אך מפתיע לגלות שלא מעט מאותם צעירים כשרוניים, לא מצליחים לנהל עסק משגשג או שעוזבים את התחום לאחר ניסיון עסקי קצר.

כמו בתחומים רבים אחרים, האהבה והתשוקה למקצוע, לא הופכים את האדם למנהל טוב ומקצועי יותר. הדבר בולט בתחומי העיצוב והמדיה, בהם נדרשת מסירות גבוהה וחשיבה יצירתית אך גם ניהול זמן, ניהול עסק ויכולת ליצור שיתופי פעולה עם ספקים נוספים בתחומים אלה.

כדי לעזור לבוגרי ההכשרה בתחומי העיצוב והמדיה למצות את פוטנציאל הכישרון שלהם, הוקמה חממת BizUP, במתחם ביזמקס בירושלים. החממה, שתהיה קהילת יוצרים ירושלמית מתחומי המדיה והעיצוב, תפעל על ידי ביזמקס וג'וינט ישראל בשיתוף עם מכללת פרוג ובנק הפועלים.

"כשהגיעה אלינו ההצעה לשיתוף פעולה עם פרויקט 'החממה', הרגשנו שזה בדיוק הפרוייקט המושלם כדי לקדם את הבוגרים שלנו, ואפילו התלמידים שכבר משתלבים בעולם העבודה" מתאר חיים דיקמן מנכ"ל מכללת בית פרוג. "החממה, כשמה כן היא, תטפח, תסייע ותריץ את היוצרים החרדים הצעירים, היישר אל תוך עולם העבודה, כשהם עטופים באנשי מקצוע וותיקים שיסיעו להם בקשירת שיתופי פעולה, ואשר תגן עליהם בצעדיהם הראשוניים בשוק"

במתחם ביזמקס, חלל העבודה המשותף הראשון לחרדים והיחיד בירושלים, פועלים כיום למעלה ממאה עסקים חרדים בתחומים רבים ומגוונים. את ההצלחה של הנטוורקינג בין חברי המתחם, רוצה איציק קרומבי מנכ"ל ביזמקס, להביא גם ליזמים ופילנסרים מתחומי המדיה והעיצוב. לדברי קרומבי: "הניסיון שלנו במתחם ביזמקס מוכיח כי קהילות של עצמאיים בתחומי עיסוק ייעודיים, תורמות משמעותית לצמיחה של כל אחד מהחברים בקהילה. המטרה הברורה של קהילת BizUp היא לעזור אחד לשני בתחומי הפרסום, המדיה, העיצוב והצילום, לסייע בקשרים, לחזק שתופי פעולה ולחבר בין לקוחות פוטנציאלים".

ואכן, בימים אלה נערכים המיונים לחממה, ומבין הפונים יתקבלו לתכנית היוקרתית רק 15 יוצרים חרדים. משתתפי התכנית יהנו מליווי מקצועי ואישי לכל אחד מהמשתתפים, על מנת שיהיה מוכן לעבודה כעצמאי בצורה טובה יותר עם יכולת להרים את העסק שלו בקלות ובביטחון.

המשתתפים בתכנית, יתפקדו כקהילה בתוך מתחם ביזמקס, יקבלו עמדות עבודה במתחם (בעלות מסובסדת), יקבלו כלים מעשיים ואמתיים להקמת עסק, ייחשפו ללקוחות ושותפים פוטנציאלים, וייהנו מליווי של מנטורים מהשורה הראשונה שידריכו אותם כיצד להפוך ליזמים ובעלי עסקים טובים יותר.

"לסיכום" אומר רפי ברמן מנהל קהילת ביז-אפ, "החממה הזאת היא הדרך הנכונה עבור עצמאים להשתלבות בתחום. אין ספק כי בעל עסק שיקבל את הטיפים, הליווי וההדרכה בתכנית ביזאפ, יהיה בעל עסק הרבה יותר טוב והרבה יותר מקצועי".
  • חממה.JPG
    חממה.JPG
    KB 104.1 · צפיות: 193