לפני קצת יותר משנה החלו להופיע על כבישי ישראל רכבים חדשים ומגניבים במיוחד, הם מעוצבים בצורה חדשנית, מציעים ביצועים מרשימים, ובעיקר – הם מבוססים על הנעה חשמלית ולא צורכים טיפה אחת של דלק. עד מהרה גלגלו הכול על לשונים את שם החברה החדשה 'טסלה', ושמעו על המייסד והמנכ"ל שלה – אילון מאסק.

אלו שמתעניינים במדעי החלל הכירו כבר את שמו של מאסק מהחברה השאפתנית שלו 'ספייס איקס', חברה פרטית לשיגורים לחלל, שמתיימרת להגיע ומאדים וליישב את הירח.

אנשים שמתעניינים במיזוגים ורכישות של חברות ענק, התוודעו לשמו של מאסק כאשר רכש את הרשת החברתית 'טוויטר', בה יש לו למעלה מ-60 מיליון עוקבים (רכישה שהלכה והסתבכה וסיפקה לא מעט כותרות ושערוריות).

ומי שכל אלו לא הגיעו לאוזניו, בוודאי שמע עליו כאיש שהגיע למקום הראשון ברשימת עשירי העולם על פי הדירוג של פורבס, עם הון שמוערך במעל 200 מיליארד דולר (ומאז כבר הספיק לצמוח ל-265 מיליארד...)

והיזם הגאון הזה, איש העסקים הממולח הזה, המנכ"ל האגדי הזה, הממציא הוירטואוז הזה, הוא... אדם עם אספרגר.


*

תסמונת אספרגר היא אחת מהתסמונות המצויות על הרצף האוטיסטי, היא מאופיינת בקשיים באינטראקציה חברתית ובתקשורת לא מילולית. אנשים עם תסמונת אספרגר באה לידי ביטוי בקושי בהבנת סיטואציות חברתיות ובהבנת הבעות פנים, קושי ביצירת מערכת יחסים אישית.

“אצלי זה התבטא בכך שלא קלטתי סממנים חברתיים בצורה אינטואיטיבית”, סיפר מאסק בריאיון, “הייתי תולעת ספרים ולא הצלחתי להבין מה שאחרים הבינו בקלות או שניחנו בו באופן טבעי. הייתי מבין דברים בצורה מאוד מילולית. הייתי מסתכל על המילים פשוטן כמשמען. לא הייתי מבין לא נכון, אבל לא הצלחתי להבין את הרובד הנוסף של הדברים שאמרו לי, כי הם התכוונו לעוד דברים מעבר למה שהם אמרו, ולקח לי זמן לפענח את זה. עברתי בריונות בעקבות זה. לא הייתה לי ילדות שמחה. האמת שזה היה לא פשוט".

בעבר היו שחשבו אולי כי מי שנולד עם אוטיזם, גורלו נגזר לחיי אומללות ובדידות. עם השנים המחקר התקדם, דרכי הטיפול חודדו, ואט אט הוטמעה במוסדות הייעודיים כמו גם בסביבה הקהילתית והמשפחתית - הגישה המקדמת של סולמוטיזם.


אז בפעם הבאה שאתם רואים מישהו עם אוטיזם, בבית הכנסת, בחנות או בספסל בגינה, תחשבו פעמיים על הדרך שבה אתם רואים אותו ומתייחסים אליו. אולי יבוא יום והוא יהיה האיש העשיר בעולם.

*

בסולמוטיזם מאמינים כי בעזרת טיפול מותאם ואינטנסיבי, אנשים עם אוטיזם יכולים להשתלב בחברה. גם אנשים המתמודדים עם קשיי תקשורת מסוגלים להיות חלק מהחברה ולתרום לכולנו.
איך תוכלו לשלב בסביבה שלכם אנשים על הרצף? הקדישו לזה מחשבה.

---
למאמר הבא: על הרצף של השביתות • גרטה טונברג
למאמר נוסף: לראות את הטוב; ראיון עם אמא לשלושה ילדים עם אוטיזם
על המחבר
סולמוטיזם
אוטיזם הוא שם כללי לקשת של מצבים שמאופיינים בהפרעה התפתחותית-נוירולוגית שמקשה על האדם לקיים אינטראקציה חברתית ותקשורתית.
טיפול אינטנסיבי ומותאם אישית, יכול להוות סולם שיאפשר להם לטפס בעקביות שלב אחר שלב להתקדם ולהשתלב בחברה.


אנחנו כאן כדי להעלות את המודעות למתמודדים על הרצף וכדי לערוך היכרות עם שיטת טיפול ייחודית ששמה במרכז את המטופל תוך שימת לב לאישיות שלו, לרצונותיו, לתחומי העניין שלו. שהטיפול יתאים לו כמו כפפה ליד עד כדי שיוכל להשתלב באוכלוסיה בדרכו שלו, כשהוא ממצה את יכולותיו ככל האפשר.

sulamotism.org

תגובות

מרתק.
אבל לכו תבדקו את החיים האישיים שלו (היה נשוי ארבע פעמים)
תחלופת הסגנים שלו, וסגנון החיים לצידו .

יש אספרגרים מקסימים, שעובדים על עצמם באמת, מבפנים.
הם דוגמא לכאלה ששווים מבט. הם "רצף של הצלחות"


לא מי שברח מכל התמודדות עם הקשיים שלו וכבש מה שקל לו בחיים.
הוא לא דוגמא. סורי.
 
נערך לאחרונה ב:
כשאת לוקחת מישהו לדוגמא-
זה לא אומר לקחת את כל המכלול. והעתק הדבק

אני חושבת שאת יכולה רק לקבל פרופורציה ומושגים לאן זה יכול להגיע בנקודה מסויימת.

גם אנשים רגילים תמצאי (נכון שזה פחות מצוי) שהיו נשואים ארבעה פעמים- ואז? זהו? כבר את לא יכולה ללמוד מהם שום דבר? כי נכשלו שם?
 
כשאת לוקחת מישהו לדוגמא-
זה לא אומר לקחת את כל המכלול. והעתק הדבק

אני חושבת שאת יכולה רק לקבל פרופורציה ומושגים לאן זה יכול להגיע בנקודה מסויימת.

גם אנשים רגילים תמצאי (נכון שזה פחות מצוי) שהיו נשואים ארבעה פעמים- ואז? זהו? כבר את לא יכולה ללמוד מהם שום דבר? כי נכשלו שם?
אם מביאים לי בעיית תקשורת
ואז מסקנות על האדם בדברים שלא שייכים לתקשורת- מה עשו פה בעצם?
 
לפעמים אנחנו לא מאמינים על בנ"א שיש לו בעיות בתקשורת שהוא יכול להצליח ,ומסמנים אותו בעייתי גם בדברים שלא קשורים .
וזה מה שהם באו להגיד, תצאו מהבעיות תקשורת , ותסתכלו עד כמה הוא כן יכול להצליח ולהגיע למקומות גבוהים, למרות הליקוי .
 

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  3  פעמים

לוח מודעות

More from סולמוטיזם

שתף את המאמר

למעלה