מדור עם כיתוב49.jpg

על סרגל ולא מהקלמר

לאיזו מטרה אתם עומדים לייצר סרגל בהתאמה אישית? ואיך בדיוק הוא מתיימר לסייע לכם בשליפת רעיון פוטנציאלי לעבודה ושיוף? רחל סרולוביץ משרטטת לכם קוים...
נכתב ע"י רחל סרולוביץ · ‏20/12/18 ·
  1. רחל סרולוביץ
    יצא לכם לבחור צעצוע בחנות הצעצועים? מכירים את תחושת חוסר האונים מול המדפים? מה הוביל אתכם לקופה בסופו שלך דבר, שלמים (או לא) עם החלטתכם? בואו נפרק את זה: ראשית, כשביקשתם עזרה מהמוכר או כשהוא עצמו ניגש באדיבות לאזורכם, שאלתו הראשונה היתה במאה ואחת אחוזי ודאות- למי אתם מחפשים צעצוע. עניתם לו שלילד בן ארבע. יפה. הוא כיוון אתכם למדפים המתאימים, ושאל: מה כבר יש לו? מניתם רשימה נכבדה והמוכר סימן איקסים וירטואליים על דופלו, מוסך, כלי עבודה וכולי, ומיד המשיך לברר: משחקי קופסא מדברים אליו? מכוניות? או: במה הוא הכי אוהב להעסיק את עצמו? מה עשוי לעניין אותו? אם עניתם שהנידון הוא ילד שיצירתיות היא הצד החזק שלו, אולי קיבלתם הכוונה למשחק הרכבה. אם מדובר בפעלתן קטן ומלא מרץ, יתכן בהחלט שנטשתם את משחקי המחשבה ועיינתם בכובד ראש באריזה של משטח הקפיצה האלקטרוני. סביר להניח שבשלב זה כבר חשתם הקלה גדולה. המשימה הוגדרה והפתרון קרוב.

    את ההקלה הזו תרגישו מיד, אם תתבוננו במסמך סיעור המוחות שלכם, עליו יריתם בפעם הקודמת בחוסר רחמים כל שעלה על דעתכם, ותדמיינו אותו 'כפר השעשועים' צבעוני ומשעשע. כן, את אותו התהליך שעשיתם בין טורי הצעצועים, אתם עומדים לעשות כאן. וכשזה ברור, זה הרבה יותר קל.

    למיין ולצמצם

    ראשית, כבר מותר למחוק! טוב, לא למחוק ממש, אבל כן לסמן בסוגריים. הורידו ראשית את כל הרעיונות שלא נראים לכם משום ש: הם נדושים, (כבר יש אותם בארון...) לא מעשיים (צעצוע לא שימושי...) לא מעניינים, (פאזל רצפה עם צילום של אספלט :)).

    נשארתם עם רשימה מצומצמת יותר? נהדר. אם כבר הבנתם את הקונספט, זה הרגע בו תזדעקו: עכשיו להגדיר קהל יעד? צרכים שלו? עכשיו להחליט מהו הפתרון עבורם? צו----דקים. את המסר שלכם וודאי הגדרתם כבר קודם. אז איך זה נכנס לפה? התשובה פשוטה: סרגל המסר.

    למדוד ולסנן

    אותו מסר שהגדרתם על פי הקריטריונים, עומד להיות ממוקם היטב ורשום כפרמטרים ברורים על 'סרגל' יציב, ומולו תמדדו כל רעיון מסיעור המוחות. שימו לב: על הסרגל עליכם להציב ארבעה פרמטרים עיקריים: 1. קהל היעד. 2. בעיות של קהל היעד והרגשותיו לגביהן. 3. הפתרון לבעיית קהל היעד. 4. היתרון הייחודי של המוצר/ העסק בפתרון הבעיה.

    אם לדוגמא, סיעור המוחות שלכם סובב סביב רעיון לתוכן מבריק או קופי שנון לחנות פיצה בריאה, על הסרגל שלכם יופיעו: 1. קהל יעד בגילאי 40 ומעלה, שהבריאות חשובה להם. 2. בעיית הפער בין הרצון ליהנות מפיצה טעימה לכך שהיא אינה בריאה, ותחושת התסכול מכך. 3. הפתרון כבצק מקמחים מלאים וגבינה דלת שומן. 4. היתרון הייחודי כחנות שמוכרת אך ורק פיצה בריאה ולכן משקיעה בו עד כדי תוצר טעים ומושלם.

    כעת, כשאתם חמושים בסרגל המסר מול סיעור המוחות, זה הזמן לשלוף את שאר הרעיונות שנותרו לאחר המיון הראשוני, ולבחון אותם על פי כלל הפרמטרים: האם הרעיון הנ"ל מסוגל לענות על כולם ולבטא אותם בצורה זו או אחרת? האם יש פרמטר שנשמט ברעיון זה? האם לרעיון זה נדחק מסרון חדש שאינו שייך לסרגל המסר שלנו?

    ובכן, הגעתם לשלב ההקלה. אין מולכם תשע מאות תשעים ושמונה 'דגמי צעצועים', מולכם רשימת רעיונות הרבה יותר מצומצמת, ממוקדת, חדה וקרובה לסוף הטוב. אוטוטו אנחנו ברגעי הקסם של פיתוח הרעיונות הטובים באמת, ניסוח ושיוף. הנאה צרופה!

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. קלרינט
    תודה, נהנתי מאד מהפוסט שלך!
    מקסים ההקבלה למשחקים :)
      .y. pin ו-רחל סרולוביץ מודים על התגובה.
  2. R.H. DESIGN
    אהבתי מאד.
    בדיוק בדקות שלפני קריאת הכתבה אני 'שוברת את הראש' בעניין קונספט והגדרת קהל יעד .
    בדיוק בזמן.
    תודה, רחל.
      .y. pin ו-רחל סרולוביץ מודים על התגובה.
  3. סטודיו מנטה
    מעולה!
      .y. pin ו-רחל סרולוביץ מודים על התגובה.
  4. מ"ם
    נפלא!
      .y. pin ו-רחל סרולוביץ מודים על התגובה.