מדור עם כיתוב21.jpg

"על מנת להיות בלתי ניתנים להחלפה, אתם חייבים תמיד להיות שונים." (קוקו שאנל)

למה סבוני הריח על המדפים ב'פרוג', בצבע ירוק תפוח? ולמה בבנק לאומי הכיסאות כחולים ועגלגלים? בידול עיסקי איכותי, אמור להתבטא גם במראה העיצובי של...
נכתב ע"י RIVKY89 · ‏15/7/18 ·
  1. RIVKY89
    כל מי שמבין קצת בשווק יודע לומר דבר ראשון תמצאו בידול .
    בידול עסקי הוא אחד הדברים החשובים ביותר לביסוס עסק מצליח.
    איך מביאים בידול עסקי לידי ביטוי?

    אחת הדרכים העיקריות. (אחרי המיתוג והשיווק שעל זה נשאיר לבעלי מקצוע אחרים לספר לכם)
    היא עיצוב העסק לפי ערכי המותג.

    חנויות בגדים יכולות להיפתח זו לצד זו ברחובות ענק בניו יורק בשדרות האפנה המובילות.
    בתל אביב חנויות טקסטיל רבות נמצאות כולן באותו האזור.

    ברחובות ראשיים זו לצד זו ובקניונים הגדולים בארץ ובעולם נוכל למצוא מספר חנויות תחת אותה קורת גג שמוכרות את אותם מוצרים.

    וכל החנויות מלאות בלקוחות.


    מה הסוד?
    הבידול העסקי.

    כשהעסק מובדל ומעוצב עבור קהל לקוחות ספציפי. הם נכנסים אליו מתוך בחירה. כשהתחושה שלהם הנה 'הגעתי למקום הנכון'.
    כשהעסק שלך- ולא משנה אם זה משרד או חנות, מתוכנן על פי ערכי המותג שלך, שיוצר בידול מול המתחרים- אתה ממגנט אליך את הלקוחות הנכונים שלך. ויוצר עבורם מקום טוב לחזור אליו.

    לקוח מתוך קהל היעד שלך, נכנס אליך למשרד וקבל את התחושות הנכונות, והמסרים שרצית להעביר אליו, עבדו. הוא יבחר לחזור אליך דווקא מתוך שורת משרדים ארוכה, גם כאשר הם מוכרים את אותו מוצר בדיוק.

    איך מביאים לידי ביטוי את הייחודיות של העסק על ידי עיצוב?

    אנשים אנחנו. מטבעינו אנחנו זורמים עם העדר. כולם עושים ככה ואני בתוכם. בלי הסבר. בלי הגיון. כולם קונים כיסאות לבנים. וארונות מעץ. כולם שמים קלסרים על מדפים. גם אני.

    בעסקים. הייחודיות שלך הופכת אותך למיוחד ושונה .

    2.jpg

    כדי שהעסק שלך יבלוט, העיצוב שלו צריך להיות מותאם לעסק שלך בלבד. ולא לעסק של השכן או החבר. נכון שכל משרד צריך שולחן וכיסא. אבל אולי אצלך השולחן העגול יתאים יותר מהמרובע? ואולי כיסא עץ, יהיה זר בפינת ההמתנה של העסק שלך. וכורסא מרופדת, תעשה עבודה הרמונית יותר.

    הקטלוגים של העיצוב קורצים לנו. אנחנו ממש מתלהבים מעיצוב כזה או אחר. אבל האם הוא משרת אותנו? או שאנחנו אוהבים אותו כמו כולם רק בגלל העדכניות והעכשוויות שלו?

    תמצאו בעסק שלכם מה שהכי שונה מכל עסק אחר באותו תחום. תמצאו את הדבר הייחודי הזה, ואותו תביעו בצורה מעניינת. אם בעזרת צבע , תמונה או כמה מילים...

    3.jpg

    גם כאשר אתם עובדים מהבית- עיצוב שונה, פינה ייחודית, תהפוך את אזור העבודה לייעודי לעסק, ותיתן לכם מוטיבציה להמשיך.
    רעיון לדוגמא בתקציב מינימלי: עבודה מהבית במשרד בין לאומי. (או סתם למי שאוהב להריח את חו"ל)

    4 (1).JPG


    לכו עם האמת שלכם.
    היו שונים ונכונים.

    רבקי בוים, מעצבת עסקים.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. יהלי1983
    כתבה מ ר ת ק ת !!!
    תודה.
      RIVKY89 אוהב/ת את זה.
  2. פרוכת
  3. פרוכת
    בס''ד
    תודה
      RIVKY89 אוהב/ת את זה.
  4. frumit
    הכתבה מרתקת ומושקעת
    אהבתי ממש!!!
    המון הצלחות
      RIVKY89 אוהב/ת את זה.
  5. פראדי אנגלרד
    רבקי, כרגיל
    כתיבה זורמת ומרתקת
    אהבתי במיוחד את התמונה האחרונה
    עיצוב אמיתי ובר השגה
      תמר טל ו-RIVKY89 אוהבים את זה.
  6. פרוכת
    בס''ד
    איזה מיתוג אתם ממליצים לנו לעשות,אשמח לקבל הרבה רעיונות
    1. RIVKY89
      בניית מיתוג היא אסטרטגיה בפני עצמה, שבאה שלב אחד לפני עיצוב העסק, (ברב המקרים . ישנם מקרים בהם עיצוב העסק ובניית המיתוג יעשו בד בבד.) במידה ויש לכם מותג מנצח יש להבחין מהם הערכים המבדלים שלו, מי קהל היעד שלכם ובמה אתם שונים מכל השאר. עיצוב החלל המסחרי יעשה על סמך הערכים האלה אבל יש להתבסס על המבנה הקיים ועל האופציות השונות שהוא מאפשר כמו על האילוצים שלו. לכן חשוב להכיר את העסק, ולראות בעיניים את המקום לפני מתן תשובה כזו. בהצלחה רבה!