לרגל יום השואה הבינלאומי, מעלה פה את הכרזה שהכנתי לתחרות יד ושם.
מוזמנים לשתף את שלכם!


ותודה לפונטים אאא על האישור להשתמש בפונט.

רציונל:
מכירים את זה שאתם רואים סרט, וגיבור העלילה עושה את הטעות של חייו? כולם צועקים לו שיזהר, אבל הוא בתוך הסרט…. לא שומע.
מודה ומתוודה, לפעמים הסתכלתי על השואה כצופה בסרט, והתחשק לי לתת כמה טיפים לשחקנים….

תקופת הקורונה הכניסה אותי לסרט שלא חלמתי לשחק בו, וקצת מושגים התחילו להתיישב אצלי במח (בלי השוואה כמובן).
חוסר הוודאות הוא אחד הדברים הקשים שלמדתי להכיר, אי הידיעה מה יקרה מחר.

כשקיבלתי את הנושא השנתי לעיצוב הכרזה, התחלתי לחשוב מה עבר על היהודים בתקופה הקשה הזו, ניסיתי לשים את עצמי בתוך הסרט הזה, לשמוע את צעקות הנאצים, לחיות את מציאות ה"פתרון הסופי", והתחושות שעלו בי היו קרובות מתמיד.

לעיצוב הכרזה בחרתי במשפט שמלווה את העם היהודי כמשפט מנחם - עברנו את הגרוע מכל, את פרעה, נעבור גם את זה. בסוף המשפט הוספתי סימן שאלה, לסמל את התחושות בזמן אמת, כמישהו שחווה את החוויה ולא רואה את הסוף באופק, להכניס לסצנה בה רואים את העם הולך ונכחד, ותוהים - האם נשרוד את זה?

סמל המגן דוד מורכב מפירמידה שמזכירה את שיעבוד מצרים, לקשר לתקופה שצלחנו בשלום, ומאחור כצל - משולש נוסף שהולך ודועך, מאבד תקווה….
הצבע הצהוב מסמל את צבע המדבר של מצרים לעומת הטלאי הצהוב, הצבע האפור מסמל את היאוש וחוסר הידיעה, וביחד נוצר הקונטרס בין יאוש לתקווה.

הקונספט:
השואה תמיד הרגישה לי כמעין סרט בדיוני, משהו תלוש מהמציאות, האנשים בתמונות היו נראים כדמויות מעולם אחר, מה שניתק אותי רגשית מכל הנושא.
ניסיתי להביא את הכרזה בקונספט חדשני, השתמשתי בצבעי השנה של פנטון ומעברי צבע טרנדיים כדי לחבר את השואה למציאות של חיינו, לקרב אותה לשנת 2021, כי לא נשכח ולא נסלח!

10-Urban Flyer Mock-up.jpg

RaizyKopilowitz_ A4_krazot2021.jpg