השבוע נדון בפרסום היוצא ממשרדי בולטון פוטנציאל, לחטיף המוכר 'צ'יטוס'.
לא משנה אם אתם מאלו שאוכלים אותו עם גבינה וסלט לארוחת ערב, או מהמתנזרים, המחלקים אותו לילדים רק עם כפפות, צוות התריו שלנו, התגייסו למען שני הצדדים.



צ'יטוס 3.JPG
צ'יטוס 2.JPG

צ'יטוס 1.JPG



ירוחם אסטרייכר / צ'יטוס- יצור כילאים


פרסומת, הדרך של החברות המסחריות לדבר אלינו הצרכנים, יש שמדברים חלש ורגוע, יש הצועקים, יש המצחיקים, יש המעצבנים, בסוף המטרה שלהם זה לגרום לנו לזכור אותם ואם הם הצליחו הם גרמו לפעול בעקבות החשיפה.

ברור שככל ששוק הפרסומות עמוס, כך גם הפילטר שפיתחנו מסנן יותר ופרסומת צריכה להיות חוייתית מאוד כדי לחדור אותנו.

ולכן כאשר חברה יוצאת בקמפיין למוצר או למטרה כלשהי, כבר לא מספיק לרשום את השם של המוצר במודעה וכולם יכירו או יעדיפו, יש להיות יצירתי, לחשוב איך גורמים לצרכן המוצף בפרסומות לעשות מעשה בעקבות אותו קמפיין.

כך הקמפיין שרץ הימים אלו של צ'יטוס, החטיף המוכר שכבר מה יש לספר עליו לילדים ברמת הטעם של החטיף.

אבל הנה יצאו מהקופסא ויצרו קמפיין שבמסגרו מבקשים מהילדים לעשות מעשה עם האריזה, לא מבקשים לקנות ולאסוף אריזות, לא מבקשים לשכנע שזה טעים, פשוט מאתגרים עם סקרנות טבעית תוך שימוש במשהו אחר, שונה וחדשני שללא ספק גורם לכל ילד לשגע את ההורים לקנות את החטיף כדי לנסות את החוויה.

אין ספק שמדובר במשהו אחר שמצליח מותג ותיק ולא חוויתי בעליל ולתת לו סיבה להיות הכוכב של החטיפים בפקל'ה של הילדים בתקופה הקרובה.



*הכותב לא מבין מה ההצדקה של המוצר הזה שהוא יצור כלאיים בין במבה מתובלת ולא טעימה לבין חטיפי הקראנצ'ים המלוחים למיניהם.



אליהו פריד / לכו לתיבת המייל, שם התשובות!

בפרסומת זו, על פי הנראה, אין שום רעיון מצד חברת הפרסום, הם בסך הכל ביצעו הוראה שקיבלו מחברת עלית. על רמת הביצוע שלהם אין עניין לתת על כך ביקורת.

אז אין כאן קמפיין מצד בולטון פוטנציאל, אלא אסטרטגיה שיווקית ברמת המוצר מצד החברה המשווקת, הווי אומר עלית.

מה אני חושב על הקיטש הזה של עלית??? הוא בוודאי יגביר להם מכירות הואיל ואין כאן שאלה האם לקנות חטיפים או לא, אלא איזה חטיף.

וכאן באה הקטע של התמונה שמתגלה בשמש שיעסיק את הילדים בחוץ, כי מה שהילדים מבקשים ההורים קונים... (מה אכפת להם איזה חטיפים לקנות??)

ושוב, התזמון, כנראה תופסת את הבנים בדיוק בימי הטיולים השנתיים והקייטנות.
בהחלט ניתן להבין שהמבצע הזה הוא חד פעמי שנתי, אנו נלמדים זאת קודם כל מכתובת האימייל.

א. elite072019
ב. הם נתנו כתובת GMAIL

אם קהל היעד היו מבוגרים, בחיים לא היו נותנים כתובת דוא"ל מג'ימייל, מה שאומר שקהל היעד הוא בהחלט הילדים.


גבריאל פלברבוים / חם מדיי, צאו לשמש!

אם יש לכם ילדים בבית סביר להניח שהם כעת בחופש או ממש לפני.. אז מה עושים בחופש? להישאר בבית סגור מסתבר שזה מידי קשה.. ואם כבר חייבים כל יום לצאת אז צ'יטוס יעזור לכם להעביר את היום בחוויה משפחתית...

את אמת שכשראיתי ביום חמישי אחרון את הפרסום בעיתון *ציטוס נעלם לכם מאריזה?*. לא ממש עצרתי על המודעה. המודעה יותר בסגנון ילדותי וסוג של חוויה לילדים.

בשעות הערב שהגעתי לסופר השכונתי וראיתי על המדף את המבחר של צ'יטוס ובאמצע העיגול הריק והלבן... ברגע הראשון (שנקלט לעין גם קצת מרחוק) חשבתי שזה מוצר פגום.. וכל אחד שעובר ליד המדף נעצר על המוצר "הפגום".

ואז הגיע יום שישי כשראיתי בלוחות המודעות את המודעה השניה עם הכותרת "נעדר" אז זה כבר עצר אותי, ואפילו ממש מרחוק...

אז מה שיש לנו כאן, זה פרסום בכל החזיתות ואולי גם בזמן הנכון.
המודעה עם הכותרת "נעדר" ומבקשים את עזרת הציבור... עוצר כל אדם מבוגר ברחוב (ולילד זה לא ממש מעניין), שמסקרן אותו מי הנעדר כבר בימי בין הזמנים ועל איזה טרגדיה מדובר? ואיך זה שעדיין לא שמעתי על זה מקודם בעידן הטכנולוגיה...

אחרי שהוא רואה ומסתקרן מקריאת המודעה "פרטים בעיתון.." בדפדוף הבא בעיתון כבר עוצר לעיין בפרטי המבצע ונשמע משהו קצת מאתגר. "צא לשמש וגלו היכן מסתתר.." ומתי יש לו זמן לצאת לשמש וגם להצטלם עם המשפחה עם לא בימים אלו בימי החופש? ובמיוחד שמדובר בתחרות אז יש לבחור את המקום הנכון, ואת השעה הנכונה שהצילום יצא מושלם, ואולי זה יזכה את המשפחה.

לסיכום פרסום חמוד, שתוקף אותך בכל החזיתות. ברחוב. בעיתון. בסופר. והזכייה? כבר לא רלוונטית מידי...

*חופשה נעימה ואל תשכחו לצלם את הזיכרונות..
  • 12.JPG
    12.JPG
    KB 79 · צפיות: 160