צוות המרצים והתלמידים של מכללת בית פרוג, כבר מכירים היטב את אוהד, המרצה הנמרץ בקורס צילום. שמפתיע את תלמידיו כל פעם מחדש, ביצרתיות ובמקצועיות הבלתי מתפשרת.

כשדמותו המעניינת-מרשימה-חברה'מנית, עוברת ליד פינת הקפה, במזכירות או סתם מתחת לשורת נורות האגס ה'מדליקות' של הפרוזדור, לא ניתן לזהות את קורות חייו המרתקים של אוהד.

"בגיל צעיר התחלתי לשחק עם המצלמה וללמוד טכניקות מעניינות מתוך ספרים, אותם יישמתי בעצמי" מספר אוהד. "אבל היה לי חלום... ראיתי מגזינים של 'נשיונל ג'אוגרפיק' ורציתי להיות צלם טבע! הרגשתי שזה הדבר שהכי כיף לעשות. שהרי אני גם אוהב חיות וטבע וגם מתוסבך על המצלמה... אבל באותם ימים צעירים זה נשאר בגדר חלום".

לאחר שהשתחרר מהשירות הצבאי, החליט אוהד שזו בדיוק העת להגשים את החלום. הוא למד צילום מתוך ספרים מקצועיים ונסע למקומות מטורפים, כדי לצלם את הטבע הקיים בג'ונגלים באפריקה, במרכז אמריקה ובפנמה.

"אחרי כמה שנים שהסתובבתי באירופה, באפריקה ובמרכז אמריקה, הרגשתי טיפת הגשמה עצמית, אבל עדיין, ידעתי והבנתי שיש הרבה מעבר למה שאני חווה בצילומי טבע ורציתי להעמיק את הידע בעולם האמנותי.
פתאום הבנתי שהעולם של הצילום הוא הרבה יותר רחב מצילומי טבע. הבנתי שאומנות, היא בעצם תפיסת העין שלנו ביחס לתפיסת עינית המצלמה והיא דבר ששווה לחקור אותו, ואז פניתי לנישה נוספת בתחום, שכוללת גלריות של תמונות הממחישות את הפרשנות של תפיסת העין שלנו למיצגים שונים.


ohad_asher_africa (3).jpg
ohad_asher_africa4.jpg
ohad_asher_africa (1).jpg



אוהד אשר, קצין צבא בעבר, חובב צילומים בהווה, הגיע חזרה לישראל ובנה לעצמו מטרה נוספת:

"לאחר שחזרתי לארץ החלטתי ללמוד צילום באוניברסיטה ו...הוראה. אני נורא אוהב ללמד, הייתי קצין הדרכה- ותחום החינוך תמיד היה חלק ממני. עשיתי תואר במכללת 'ויצו' האקדמית בחיפה. החלטתי להרחיק מהמרכז, כי ידעתי שאני הולך להשקיע את עצמי במקצוע וזה הולך לכלול גם ניתוק מהעולם שלי, כדי להשקיע באמת.

"עשיתי תואר בצילום על תולדות האמנות והצילום. במגמה הזו עושים הרבה עבודות- גם ברמה המעשית וגם ברמה התאורתית. ההתמחות שלי הייתה בווידאו, ואחד הפרויקטים שיצרתי היה סרט דוקומנטרי שנקרא 'רחוב הרצל', שהנושא המרכזי בו הם ההומלסים ברחוב הרצל בעיר. הסרט הזה הצריך עבודת שטח אמיתית, במהלכה ישבתי עם ההומלסים ברחוב וצילמתי אותם במהלך יומם".

כיום, מלבד ההוראה וניהול מגמת צילום במכללת בית פרוג, עוסק אוהד בצילום ברמה של עבודות סטודיו ומייצבים. כאשר בד בבד הוא משלב את החקר שלו ועבודות האמנות בנושא הצילום.


סטודיו: חול, אבנים ושידה.

ואיך לא- האהבה לנופים ולטבע.

כאשר אוהד מציג בפנינו את המושג "צילומי נוף בסטודיו" אנחנו דיי מסוקרנים. "אחת הסדרות שעשיתי כפרויקט גמר ובו אני עוסק גם בסטודיו- זהו צילום נוף. שזו האהבה שלי. את הנופים האלו בניתי בעצמי על ידי הכנת מודל. צילמתי בסטודיו והתוצאה נראית כמו נוף טבעי אמיתי".

אוהד מספר על ימיו כסטודנט במכללת 'ויצו', כאשר חדר הדירה הקטנה ששכר למגורים, מהווה גם בית וגם סטודיו- על המיטה/שידת הלילה ואפילו קרש הגיהוץ המאולתר.

עם בדים, חול, אבנים, שלולית מים בצלחת- הוא בנה לעצמו נופים של העולם הפתוח
.

ohad_asher_installation_view.jpg

ohad_asher_SL (29)_size20x25cm_year2011.jpg

ohad_asher_SL (7)_size20x25cm_year2011.jpg

(נוף בסטודיו- עוצב וצולם ע"י אוהד אשר).

במקביל לעבודות אלו, התחיל אוהד אשר ליצר עבודות שהן מן מודלים מיניאטוריים.

"במיצג הזה אני מציג נופים מיניאטוריים בקופסאות פילים, קופסאות נירוסטה ואביזרים שונים אליהם צריך להציץ דרך חור קטן של זכוכית מגדלת, ולגלות נוף שנראה כמו צילום אמיתי, כאשר אנחנו עוסקים בחפץ עצמו ולא בצילום. מצד שני תוכלו למצוא גם עבודות ענק של עץ תלת מימד, אגם מלאכותי ועוד".




ohad_asher_SL_size30x20cm (3).jpg
ohad_asher_SL (8)_size30x20cm_year2011.jpg
ohad_asher_SL (1)_size150x75cm_year2007.jpg

ohad_asher_SL(2)_size150x75cm_ year2007.jpg

(נוף בסטודיו- נוצר וצולם ע"י אוהד אשר).


לסיום, אנו מבקשים מאוהד לתת לנו הסבר קצר, למושג "צלם מקצועי".

"צריך לדעת, כי יכולה להיות תמונה לא טובה טכנית, אבל הנושא שלה מדהים - כמו אסונות טבע... כאשר הסיפור של התמונה מטלטל את הרואה וגורם לו להתרגשות, אך הביצוע... לא איכותי ולכן עלול לפגוע במסר.

לעומת זאת, יכולה להיות תמונה טובה מאד ברמה הטכנית, אבל בעלת סיפור אישי משעמם... צלם מקצועי, הוא זה שיודע גם להעמיד תמונה טובה מבחינה טכנית, וגם לתפוס את הסיפור המרהיב שיש בה".
  • מדור עם כיתוב52 (1).jpg
    מדור עם כיתוב52 (1).jpg
    KB 277.3 · צפיות: 237
  • ohad_asher_africa (2).jpg
    ohad_asher_africa (2).jpg
    KB 543.9 · צפיות: 163