shutterstock_1032753214 (Large).jpg

מרגיש שהאתר שלך יורה לך ברגליים?! הנה מה שפיספת.

מחקרים מצביעים על כך ששבע השניות הראשונות בביקור של גולש באתר, יכריעו האם הוא יישאר באתר או יצא ממנו. ומה לגבי אתרים עמוסים בתוכן ובמודעות? היכנסו...
נכתב ע"י משה וול · ‏5/9/19 ·
  1. משה וול

    לעולם לא אשכח את הביקור האחרון שלי בסופר פארם, החנות בדיוק בשיפוצים... ואני מחפש את תוסף התזונה האהוב עליי.
    בעודי סולל את דרכי מבעד לארגזים העומדים בפתח, אני נתקל ונחבט במדף ברזל שעמד באמצע המעבר. לאחר שוטטות מלווה בכאב ראש וסחרחורת, אני ממשיך לחפש את הקופאי... ומוצא אותו מסתתר מאחורי ערימת ניירת ומדפסת.

    אם כך גם נראה האתר שלך, המאמר הזה בדיוק בשבילך.

    אז אחרי שבפוסט הקודם הרחבתי על הצורך הקריטי, והדרך הנכונה להשאיר את הגולש באתר שלך לאורך זמן. (עדיין לא קראת? תוכל לקחת את זה מכאן).

    עכשיו, נשאר לך רק לשכנע אותו לקנות דווקא ממך...
    במהלך המאמרים הקרובים אשתדל להתמקד בנושא חשוב וקריטי כל כך. חווית משתמש.


    חוויה של מה?

    חווית משתמש, היא למעשה הדרך היחידה להפוך את הגולש באתר שלך ללקוח.. ע"י מתן חווית גלישה ידידותית, בדיוק כמו שירות ראוי שאתה נותן ללקוח במהלך פגישה עסקית.


    שלום. איך אפשר לא לעזור?

    למעשה, הביקור באתר האינטרנט שלך, חייב להיות זהה בדיוק לביקור האחרון שלך בקניון או במכולת.

    תאר לעצמך, שמיד בכניסתך לחנות ניגש אליך מוכר מעונב וחביב, חוסם לך את המעבר, ומתחיל לספר לך כמה הוא ישמח לעבוד איתך, וכמה חשוב שתהיה ממוקד מטרה במה שאתה צריך.//

    ואתה חושב לעצמך: מה בסך הכל רציתי?? לחם וחלב!!

    כך גם באתר האינטרנט שלך, הגולש רוצה למצוא מיד את הקופה, את שלל המחלקות, וגם איש מכירות שיוכל לעזור לו..

    shutterstock_1032753214 (Large).jpg

    וכדי שתוכל לקחת את זה גם לעסק שלך, קבל כמה כללי אצבע.

    1. תתקשר מיד עם הלקוח, אבל בטון מזמין ושקט. שים תפריט פשוט וברור, בדיוק כמו אותם שלטים על התקרה ברחבי הסופר.

    2. תשרת את הלקוח שלך. שים דלפק עזרה בצ'אט או עוזרת וירטואלית, או לפחות תיבת צור קשר.

    3. תן לו מספיק מידע שיעזור לו לבחור, אבל תן לו להחליט לבד. תשתדל להרחיב על כל מוצר ככל האפשר. ואם יש לך מבחר מוצרים?! מחשבון השוואה הוא דבר קריטי.

    4. והכי חשוב. בכל עמוד ובכל שלב באתר, תראה להבליט את הפעולה המבוקשת באותו מקום/ שלב בתהליך הרכישה או ההזמנה.



    סוד הקסם שגורם ללקוח שלך לקנות ולחזור שוב..

    עקביות, אתר עקבי הוא זה שנותן למשתמש להתמקד בפעולה עצמה. לעומת מתווה לא עקבי שמאלץ את הלקוח לעצור תוך כדי קריאה, להבין את השפה, ולחזור שוב ולספוג את מה שחשוב. (משום מה, הדבר הזה שכיח ביותר באתרים מעולם הצילום והעיצוב.)


    שמע סיפור. במהלך לימודיי כשקיבלתי משימה לכתוב קופי ממוקד לבעלי יעד, לקחתי מגזין ילדים נפוץ והתחלתי לקרוא.

    התצלומים היה בזוויות, הטקסט מפוזר בכל מקום, והצבעים? פשוט כאוס.

    הרגשתי מותש... בעודי מנסה לפענח את כל הצבעים, הצורות והגדלים.

    אמנם בדיעבד, הבנתי שזה פשוט גאונות...
    כשאתה פונה לילדים, ואתה מעוניין לעורר בהם ריגושים; אתה חייב למשוך את תשומת הלב שלהם.



    אתה חייב להגדיר לעצמך סדר עדיפויות בתוכן שאתה רוצה לתת.

    הגדר נושאים ראשוניים - אותם תשים בתפריט.
    נושאים משניים - אותם תוסיף בתפריט המשנה או בעמודים עצמם.
    נושאים עמוקים – אותם תוסיף תחת אותם כותרות.


    בשלב הבא?! תעבור שוב על כל התוכן, ותראה מה חשוב לך להדגיש. הימנע מלהדגיש הכל, כי אם הכל מודגש, אז שום דבר לא חשוב באמת..

    מאידך, תשתדל להדגיש מספיק דברים, כדי שלא תחזיר אותם למצב שיצטרכו לעצור ולהבין מה בעצם באמת חשוב..


    לסיכום

    כל אחד מאתנו, נתקל באתרים רבים שכאלה, אתרים שעמוסים במודעות ותוכן. הפעולה הטבעית המתבקשת תהיה לעשות אסקייפ ולחפש אתר קל יותר לעיכול.

    מחקרים רבים הראו; שלוקח לבן אדם הממוצע בדיוק 7 שניות, להחליט אם להשתמש בשירותי האתר בו הוא גולש..

    לכן, אתה חייב לתפוס את תשומת הלב של הגולש, ולתת חוויה מספקת במהלך הגלישה.



    נ.ב. במאמר הבא, ארחיב מעט יותר בנושא. מוזמן לפרגן כאן בתגובות, ולהגיד לי על מה תרצה לשמוע בפעם הבאה.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. צפורה לוי
    ה"משל" שלך חזק ומבהיר מצוין את הענין!
    הייתי שמחה לקבל "מספרים" ומחקרים בנושא
    1. משה וול
      בחלק הראשון, הבאתי קישור למחקר שלם בנושא(תחת הפיסקה שמדברת על תמונות).
  2. גוגלית
    מאמר מעניין וממוקד. תודה!

    אשמח אם תוכל להתייחס לעניין האיזון בין יצירתיות לאינפורמטיביות
    באתרים של אנשי קריאייטיב.

    תודה