מקסימום ביזנס, מקסימום השקעה ומקסימום השקה/ סיקור אירוע

IMG_20181018_182916.jpg

(הסמל המוכר מחייך בפתח).

"הנה, מגיעים הראשונים". אמר בסיפוק אחד המארגנים לרשם הצעיר שקיבל אותנו בחיוך. מיהרתי לקחת צעד אחורה. אף פעם לא נעים להיות הראשון. בכל זאת, היו פקקים בדרך...

כך או כך, האירוע נפתח. לשבחם של המארגנים בראשות איציק קרומבי וחיים דיקמן (ועוד, כנראה. לפחות אותם אני מכיר), ייאמר שהכל תקתק בצורה מקצועית ועסקית בעליל. עוד משלב הרישום המקוון ועד לנעילת האירוע המרגשת, אך בל נקדים את המאוחר.

לאחר ווידוא הרישום וקבלת שי מיוחד מתנת בנק הפועלים, הותרה סוף סוף ב-18:30 אפס-אפס הכניסה למתחם ביזמקס הנחשק. הציפייה גוברת.

למרות הפיתוי לנצל את עובדת קיום האירוע ב"ליל שישי" להגשת צ'ולנט קוגעל וטוגנים בזול, בחרו המארגנים להשקיע, כמו בכל פרט אחר בערב, והלכו על "בר חלבי עשיר".

אודה ואבוש, כבר הייתי בכמה אירועים שהבטיחו בהם "בר חלבי עשיר" והסתפקו במקבץ רוגלעך יבשים לצד מיחם מים חמים מעט קפה וחלב. אולי גם סוכר. אך הפעם, דומה שהסוגיה "איזהו עשיר" לא נצרכה לעלות לדיון כלל... טוב מראה עיניים ממשמע אוזן, בתמונות שכבר עלו לאתר ניתן לראות את השפע הרב וההשקעה הבלתי נדלית. ברים עמוסים במיטב מנות קטנות מסוגים שונים, מאגר טעימות בכל גווני הקשת, מגוון סושי למשפחותיו, מבחר משקאות מכל המינים מרותח ועד קפוא כולל כל המוגזים שבאמצע, ועוד לא אמרנו מילה על בר המתוקים שכלל את כל טוב הארץ, מגדנות ומקצפות, אקלרים ומקרונים, מוסים וטארטים, פטיפורים וזיגוגים. להזמנות ניתן לפנות.

בזמן שאני וחבריי סועדים את ליבנו, אנשי העסקים המנומסים הסתפקו בטעימות קלות וניצלו את הזמן למפגשים מקצועיים. אם כי גם אני אישית זכיתי לפגוש כמה אנשים מהשורה הראשונה, המילה האחרונה והצעקה האמצעית בתחומי, שהסתובבו בין כל המתכנסים וחלקו מניסיונם הרב.

IMG-20181018-WA0038 (Small).jpg

(פפראצי אמנים מפורסמים בסוד שיח).
***

קול קורא מעמדת מנהלי המקום, להזדרז להרצאות הראשונות שכבר עומדות להתחיל, מיד אחרי תפילת מעריב עסקית אך תכליתית.

תחילה, התחלקו הנאספים לשלוש כיתות נפרדות בהן ניתנו הרצאות בתחומים שונים, איש-איש והנושא הקרוב לליבו. בחרתי בהרצאתו של מיכה שולם בעניין "כמה אני עולה". בהרצאה זו ניסה המרצה לתת את הכלים לתמחור נכון של העבודה, ובעיקר: עמידה עליו מול הלקוח. בין היתר, הצליח מר שולם למכור קרח לאסקימואים, על ידי הוספת צבע מאכל ומקל עץ.

לאחר ההרצאה ניתן היה לגשת ולשאול שאלות פרטניות, ומר שולם ענה עליהם בשמחה. ניכר כי עניין זה של תמחור ועמידה על המחיר מול הלקוח נוגע מאוד לרבים מהעצמאיים, ואף לאחר הדיון הפורה עדיין לא הצליחו לפצחו כליל.

IMG_20181018_195844 (Copy).jpg

(מיכה שולם מנסה למכור למאזיניו טוש שחור בתמחור הוגן)

במקביל, נערכו עוד שתי הרצאות: מר עמיחי עשהאל בעניין "פשטות בעולם מורכב" בענייני עיצוב וקריאייטיב, ומר עמית ישראל בעניין "היום שאחרי" והיציאה מהלימודים לחיים האמיתיים. לא הייתי בהן, אבל החברים אומרים שהיה מיוחד, מחכים ומעשיר. מאמין להם.

***

מכל מקום, התקבצו ובאו כולם בסיום ההרצאות אל האודיטוריום הענק, שאך בקושי הכיל את כל המתכנסים.

פתח המארח מנכ"ל ביזמקס איציק קרומבי בדברי ברכה והזכיר את כל אלו שפעלו למען האירוע. בי אעיד ולא אכחד, כשהזכיר את הזוג דיקמן, פרץ הקהל ספונטנית במחיאות כפיים אוהבות. אחריו דיברו דן טיומקין מהג'וינט ואלי רבינוביץ מבנק הפועלים, שניהם מלווים ותומכים ביוזמה הייחודית.

פדי מרגי! בכבודו ובעצמו, עלה אל הבמה והציג בנאומו מצגת מרתקת על הדילמות האתיות שבפרסום ומיתוג. מה אומרת האתיקה בעניין מיתוג מוצרי מזון תחת פירמות-על והאם מישהו מקשיב לה בכלל? על כך ועוד בנאומו המרתק והצבעוני, כולל דוגמאות מתערוכה שהוא מציג כעת בעולם בכלל ובחולון בפרט.

אחריו, תומי בר-אב, הפליא להציג "כלים לעל אנושיות – איך לעבוד לבד ולהספיק הכל". כמה שזה נשמע מדהים, בפועל זה מדהים עוד יותר, וממש התחברתי לזה: מדובר בכלים מקצועיים, שבניגוד לכל הטכנולוגיה המסחררת סביבנו, תפקידם דווקא לסייע לשמור על ריכוז, להתמקד בעבודה ולהצליח להתעלם מרעשי הרקע, גם במובן הפשוט של המושג. כזה למשל הוא כלי שבכל פעם שאתה מצליח לעבוד חצי שעה ברצף על מסמך אחד, הוא מצמיח לך עץ ווירטואלי, שבסופו של דבר הופך על ידי החברה לעץ אמיתי הניטע במקומות בעולם שזקוקים לו! תמיד חלמתי להיות חקלאי...

אחרון חביב לנואמים המקצועיים, אבשה שילין סמנכ"ל קבוצת חומסקי ושות', בעניין "הבטחה פרסומית טובה היא הבטחה לאושר". מהו אושר? מהו פרסום? מהי הבטחה? ושוב, איך מוכרים קרח לאסקימואים ודאודורנט לבני ברקים? יש תשובות.

לסיום הציג נציג ביז-מקס את תוכנית ביז-אפ שנועדה להקפיץ יזמים צעירים בתחומי העיצוב והמדיה, על ידי הכשרה וליווי מקצועי מעשי אישי במשך תשעה חודשים, שלושה להכשרה ותשעה להאצה. שישה בשמן המור, ושישה בשמיים הם הגבול.

IMG_20181018_200927-ANIMATION.gif

(מרותקים למקום בלי לזוז)

***

לרגע הזה חיכו רבים, ובוודאי האורגן שעמד על הבמה דומם מאז תחילת האירוע. כאקורד סיום לערב הנוצץ, נבחר שולי רנד שהופיע במופע רגש ונשמה בלתי נשכח. מדהים היה לראות כיצד כל אנשי העסקים המובילים בתחומם, המבריקים וגאוניים בחייהם ובעבודתם לא נפרדו, משילים מעליהם לרגע את קליפות המוח, עטיפות ההיגיון הקר והצרוף - ומתחברים אל הרגש.

ספרדים, ליטאים, חסידים, אלעדים, ירושלמים בנשמה – כולם התנועעו יחד כתף אל כתף בעודם מזמרים בבקיאות מפתיעה את מילות השירים ("מילא אני, אבל איך שולי רנד זוכר את המילים?!" לחש היושב לצדי).

בין שיר לשיר ריגש שולי רנד בסיפורים מפתיעים מחייו, שהובילו אל שירים מוכרים הסוחפים עמם את הקהל. שיא המופע היה בשיר "אייכה", בו התרוממו כולם לענן אוטופי של התעוררות והתעלות.

תם האירוע אך לא נשלם. בזמן שצעירים משולהבים שעדיין היו תחת רושם החוויה ניצלו את הזמן ל"סלפי" עם שולי רנד על רקע בנייני ביזמקס, בתוך הבניין נרשמו רבים מהמשתתפים למיזם הייחודי, במסגרתו ייבחרו 20 בלבד להצטרף לביז-אפ, חממת העצמאים במקצועות העיצוב הפרסום והמדיה.

אם אלו אתם, נא אל תשכחו אותנו גם אחרי שתעופו במסלולי ההצלחה.


IMG_20181018_223607_1.jpg


IMG_20181018_232523 (Copy).jpg
על המחבר
מ"ם
סוֹפֵר, קוֹמִיקְסַאי, פִּזְמוֹנַאי, תַּסְרִיטַאי, מַחֲזַאי
פְּסִיכוֹאָנָלִיטִיקַאי, שַׁחְמְטַאי, אַלְכִּימַאי וּבַדַּאי

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  4  פעמים

לוח מודעות

More from מ"ם

שתף את המאמר

למעלה