היא אחרי לידה, עם תינוק קטן וחמוד, ועם ועוד כמה ילדים קצת יותר גדולים וחמודים ששמחים עם האח החדש, אבל גם רוצים וצריכים את האוכל שהם אוהבים ובגדים נקיים כל יום.ואפילו שהם כבר לא כאלה תינוקים קטנים הם גם מידי פעם בוכים, מתעצבנים, רבים, ולא מתחשבים...

והנה הגיע הזמן שהיא חוזרת לעבודה ב"ה ואז חברה נחמדה רואה אותה לבושה בשמלה וחבושה בפאה, ושואלת בחיוך לבבי ובקול מתקתק:"אז איך את מסתדרת?" והיא עונה לה, לא כצפוי: "מי אמר שאני מסתדרת?"

מה קורה כשאת במצב קצת לחוץ, לא מסתדרת, בלגן, ומשהי מציעה לך עזרה? אולי זה לא קורה לעתים קרובות, אבל נגיד שפעם ב...

"תשלחי אלי את הילדים!" גיסתך מבית שמש.

"אולי תבואו לשבת?" אחותך מאופקים.

"אשמח לעזור לך, רק תגידי מה את צריכה..." הצעת עזרה לא ממוקדת משכנה.

ההצעות מגיעות בזמן כזה שברור למציעות שאת אולי צריכה עזרה.

אבל יש פעמים שאף אחד לא באמת יודע שקשה לך כרגע ואת בעומס מעבר לרגיל, ומעט עזרה - תעזור.
את לא לבד בעולם, יש אנשים טובים בדרך אבל גם הם עסוקים בשלהם, האם תעזי לבקש עזרה?

בדרך כלל לא נעים לבקש... לא "יאה".

לא פעם זה בגלל שחוששים לקבל עזרה כי אז כל החיים "נהיה חייבים להם...", וחוץ מזה: "לכל אחד יש את החיים שלו למה להעמיס עליהם גם את הבעיות שלנו?"

כשעוצרת אותך משהי ברחוב ושואלת "איפה רחוב יפו?" תעני? מה, תעזרי בחינם למשהי זרה?
כשאת חוצה כביש ורואה ילד ממתין למבוגר שיבוא לעזרתו- לא תעבירי?
כשחברה מבקשת מתכון – תשמחי להקריא לה?
כשמשהי מעלה בקשת עזרה בפורום ויש לך מענה- לא תתני?

מרבית האנשים שמחים לעזור והרבה פעמים זה בא בקלות, נכון, יש פעמים שזה כן בא בקושי, ולא פעם ממש במאמץ. אבל, אם את במצב שזקוקה לעזרה, יש מקום לבקש אותה ובהחלט להכיר טובה לכל אחד שמתאמץ לעזור לך, ולא משנה אם זה בא לו בקלות או בקושי.

"אני גרה בצפון" סיפרה לי אשה חביבה "רחוק מהמשפחה. יש לי גיסה אחת שגרה קרוב אלי, ומציעה לי המון עזרה כשאני זקוקה" ואז פרטה בדוגמה קטנה: "אחי התחתן בבני ברק, וחיפשתי שמלות לשתי הבנות שלי (אחת בת שלוש ואחת בת שנה) אבל אז גיסתי הציעה לקחת אותן אליה לליל החתונה 'תיסעי בכיף, בלי עול, אני אשמור עליהן'. התלבטתי והיא ממש שכנעה שלטובתי ולטובת הילדות עדיף שיישארו אצלה, וזה מה שהיה" היא אומרת. "הילדות נשארו אצל הגיסה ואני נהניתי לי בחתונה. אבל את יודעת מה הבעיה?"

נו, מה באמת הבעיה?

"אני אף פעם לא יכולה להחזיר לה טובה!" היא נשמעת כאובה, "היא מסרבת בקביעות לכל הצעת עזרה שלי, כשאחותה התחתנה היא לא הסכימה להשאיר אצלי את הילדים... וזה קשה לי, גם אני רוצה לעזור לה!"

אל תחששי לשאול עצה, לבקש עזרה, מי שיכול – ישמח לעזור, זה לא פוגע בתדמית שלך.

עזרה הדדית חיונית וחיובית,

לפעמים צריך לבקש אבל לא פחות מכך צריך גם לדעת לקבל.

העזרה שאת מקבלת יכולה להיות ממש ממשפחתך המצומצמת והקרובה, קרי: בעל וילדים, אולי מהם נעים יותר לבקש, אבל גם להם, יש מקום לומר תודה.


פסי דבלינגר – הרצאות אנרגטיות לאימהות 050-4127928 <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>