מדור עם כיתוב57.jpg

מלחמת טיטולים- זה משחק למבוגרים...

חיתול זה לא עניין של מה בכך, לא כאשר מדובר בתקציב פרסומי המיועד למגזר שבתיו ברוכים בלע"ה בצרכנים קטנטנים, ששווים הון ליצרנים, ועוד חיתול יבש, יכול...
נכתב ע"י מ. דניאל · ‏25/2/19 ·
  1. מ. דניאל
    לא היה צורך במעקב צמוד כדי להיחשף להתקוטטות הילדותית משהו, שנפתחה בזירות הפרסום, על לב האמא החרדה לשלום... החיתול של הבייבי.

    זה התחיל מפרסום דיי בוטא שהפיץ משרד הפרסום 'בריליאנט' שתקציב הפרסום של חיתולי בייביסיטר נמצא ברשותו. המותג, שהתחיל את דרכו כמוצר דיי חשוד הצליח על ידי השתדרגות נאותה לשנות מהתדמית ולהוכיח יעילות. על פי סקר במעבדת SGS בו נבחנו חיתולי שתי החברות- האגיס ובייביסיטר, במידה 4, ע"י הספגת תמיסת מי מלח. לדבריהם של יצרני המותג, הגיע המוצר לספיגה העולה על טיבו של חיתול האגיס, המוכר בשוק כמלך החיתולים.

    בייביסיטר ששדרג את המוצר האחרון, ואף מיתג את אריזתו בצבעי ירוק תפוח זוהר, המזכירים מאד את גווני מותג האגיס, פרסם את המודעה הבאה, כשהצרכן נותר המום- הן מהאומץ לנקוב בשמו של מוצר 'מתחרה' באזכור שלילי, והן, מנחרצות המסר, מול התדמית המבלבלת שהמוצר עצמו הביא אל הצרכן.

    IMG-20190224-WA0018 (Small).jpg

    בתגובה, נכנסה למתקפה 'האחות החורגת', הלא זו חברת טיטולים פרימיום, שמיוצרת גם היא כמו האגיס תחת חברת הספיגה 'חוגלה' ואף משווקת כמו האגיס, דרך משרד הפרסום גל אורן.

    אך כמו שיאה למותג שנחשב למלך (עד כה לפחות), היטיבו בגל אורן להבין כי אין להוריד הורה נכבד למגרש המלחמה של ילדון טרי בעולם, ובכך שלחו שמרטפית סגולה וצעירה בשם 'טיטולים פרימיום' (שרבים שואלים, מדוע נוקטת חברת אם אחת ביצירת שני מותגים, כאשר במוצהר האחד פחות באיכותו מהשני. התשובות כמובן חלוקות, אך אחת הידועות בכל מקרה כזה, היא שכוח התחרות בין המוצרים, מגדיל את השוק של כל אחד מהמוצרים ע"י לוחמה פסיכולוגית המתבטאת בעיקר בשכנוע הצרכן את עצמו כי המותג בו בחר הוא הנכון ביותר ואליו הוא נאמן).

    כך, לאחר ימים מספר, נראו מודעות הפרסום הבאות:

    IMG-20190224-WA0019 (Small).jpg

    האם לדעתכם, המלחמה על שיווק המוצר שלא פעם אחראי על שלוות ההורים, אכן משרתת את המטרה או להפך?

    נסו לשם דוגמא להיכנס למלחמת תחליפי החלב, וחישבו האם הימצאותו של שמן דקל או חסרונו הוא זה שעומד מול עינכם ברגע שהורדתם לעגלת הקניות את התחליף המועדף עליכם, או דווקא האמון שאתם רוכשים למוצר לאחר ניסיון אישי?!

    ואולי בכלל מחירו של המוצר מכריע את המוצר הבא של הבייבי שלכם?...

    לסיום, אם באמת מעניין אתכם טיבו של חיתול, אנו נייעץ לכם, כהמלצה טובה, לשאול את מטפלת התינוקות האמינה עליכם במיוחד במעון הילדים או במשפחתון, ואולי גם שם, התשובות תהינה חלוקות...

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. חרמון
    רק עכשיו נודע לי שטיטולים והאגיס זה היינו הך:)
  2. בונדוק
    בשורה אחרונה, בייביסיטר השיגו את המטרה שלהם בגדול והפוסט הזה הוא אחת ההוכחות לכך, הם נכנסו למגרש של הגדולים ועכשיו הציבור החרדי הולך לבדוק אותם.
  3. חני H
    אהבתי את הניתוח.
    באופן אישי הפרסומת של בייביסיטר גרמה לי לחשוב "מה עבר אליהם?", אבל כשהגיעה הפרסומת של טיטולים בתגובה- זה כבר דחה אותי לגמרי. השלב הבא הוא רק להריץ אותנו לקלפיות. אותה צורת הכפשה טיפשית ומכוערת שרואים בפוליטיקה, עכשיו גם במצרכים, יפה.
      באזזזזזזזז אוהב/ת את זה.
  4. מ. ברא"י
    ע"פ חוק- מותר לפרסם מודעה כזו עם שם של חברה?
    וגם אם כן, ע"פ המוסר העצמי זה ממש לא יפה ולא מכובד. עשה לי אנטי גדול לחברה המפרסמת...
    אני אישית משתמשת בטיטולים פרימיום, עקב הטיב והמחיר..
      מירי צלמת ו-באזזזזזזזז אוהבים את זה.
  5. FullTime
    מי שלא קונה טיטולים לפי פרסומת ומותג,
    צריך לעשות חושבים למה האגיס הוא המלך

    הילד שלי קם כל בוקר עם פיג'מה רטובה מהאגיס
    אבל אם האגיס הוא מלך, הבעיה היא בילד שלי ולא בהם.

    (אז בגלל הפרסומת אעשה חושבים כנ"ל, ו)
    היום אני קונה את בייביסיטר למבחן...
      מירי צלמת ו-אשר כותבת אוהבים את זה.
    1. דאבל אימפקט
      תנסי מידה אחת יותר, לפעמים זה הסיפור.
    2. Ruty Kepler
      האגיס ננטש כבר מזמן. פמפרס המלך...
      pinati, הארז ו-a26955 אוהבים את זה.
  6. יוספי רוזן
    כתבת נפלא!
      אשר כותבת אוהב/ת את זה.
  7. מגנום
    לא קונה טיטולים לפי פרסומת.
    אלא לפי איכות ומחיר.
    יתכן שאם את התקציבים עבור הפרסום היו מנתבים להורדת עלות המוצר, היה יעיל יותר
    בכל מקרה לא אהבתי בכלל את הפרסומת, צרמה לי בעין. ואולי דווקא לא אקנה טיטולים של חברה שמציגה את עצמה כמכוערת.
      כתומה, Ruty Kepler ו-מ. ברא"י אוהבים את זה.
  8. המחושב
    אחלה בייביסיטר! עד לפני שבועיים הייתי לקוח שבוי של האגיס עד שאשתי ראתה את הפרסומת ולמרות ניסיון קודם וכושל עם בייביסיטר (לפני שנתיים... מאז הם שיפרו בענק) החליטה להאמין לפרסומת וקנתה בייביסיטר ומאז הגדול בן השנתיים שהיה קם כל יומיים עם פיזמה רטובה התחיל לקום יבש לגמרי והקטן בן החצי שנה שלפעמים היה דולף מאחור גם כן גמר עם זה
    שאפו!
    ממליץ בחום!
      יוסי גרפי, a26955 ו-כוכב עולה אוהבים את זה.
  9. Ruty Kepler
    פרסומאים נכבדים, תפנימו.
    אנחנו לא קונים טיטולים בגלל פרסומות. אני, וכמוני כנראה עוד הרבה משפחות, קונים לפי רמת הספיגה, והנוחות של הטיטול לילד. את שניהם אפשר לזהות תוך לילה-שניים.

    נראה שהפרסומאים בטוחים שהציבור משתכנע מהפרסומות שלהם. "כתבנו שזה הכי סופג! והנה, האמהות הולכות לקנות! יו! אנחנו פרסומאים מוצלחים!"
    אז תרגעו.
    פרסומת בתחום הזה טובה - אולי - בשביל לחדור לשוק, או לספר לנו משהו חדש.

    את הספיגה אנחנו נבדוק לפי פרמטר אחד - הפיג'מה של הילד שלנו בבוקר.
    אם היא רטובה, הטיטול שלכם גרוע ואנחנו לא נמשיך לקנות אותו גם אם תפציצו בכל העיתונים ש'אתם הכי סופגים'.
    אם היא יבשה, אנחנו נמשיך לקנות את הטיטולים מהסוג הזה.

    שמחתי לעזור, אמא למשפחה ברוכה.
  10. דאבל אימפקט
    אהבתי מאד את הניתוח לעניין הזה.

    ואגב, גם אני הגבתי בדיוק כמו שכתבת:
    "הצרכן נותר המום- הן מהאומץ לנקוב בשמו של מוצר 'מתחרה' באזכור שלילי, והן, מנחרצות המסר, מול התדמית המבלבלת שהמוצר עצמו הביא אל הצרכן."
    בדיוק ככה.
    יש פה אמנם רווח גדול לבייביסיטר שלקחו את הצבעים של האגיס ונתנו מכה בבטן הרכה עם מסר הפוך.

    יחד עם זאת, לעניות דעתי, חובה להתאים את הפרסום לתפיסה במגזר וזה חשוב יותר מכל תכסיס שהוא.
    גם אם "החילונים" שלחו אותם להילחם, מזיק להילחם כמו חילוני בעולם חרדי.
    בדיוק כמו שלא ישימו אימא בפרסום לחרדים, כך גם השמצה של חברה מפורשת זה קו אדום שאם עוברים אותו, משיגים את ההיפך.