0 תמונת קאבר.jpg

מי רוצה לדבר עם איינשטיין? שיבוא לפה.

כשמאיר ראש החליט שלהיות איינשטיין זה לא עניין של גיל, חשבנו שמקסימום הוא יצמיח זקן לבן לאיזה בייבי פייס. היכנסו למאמר המרתק של מאיר ראש, ותצאו עם...
נכתב ע"י meir rosh · ‏24/7/18 ·
  1. meir rosh
    אז מה יש לנו הפעם? ככה: החלקת פנים באמצעות שימוש בפילטר Surface Blur; שימוש מושכל בכלי ההבהרה וההכהיה, ולקינוח טיפ על אפקטים לשכבה.

    טיפ מספר 1

    להפוך את איינשטיין לטיפה יותר צעיר...

    1.jpg

    את התמונה של אלברט איינשטיין הורדתי מאתר pixabay.com והיא מותרת לשימוש חופשי ללא מתן קרדיט [לפחות לפי מה שכתוב שם].

    נגרור את התמונה לפוטושופ, נהפוך את שכבת התמונה [-Background] לשכבת אובייקט חכם, באמצעות קליק ימני על השכבה ובתפריט שיפתח נבחר בפקודה ב-Convert to Smart Object. את השכבה נהפוך לשכבת אובייקט חכם על מנת שתמיד נוכל להסיר ממנה את הפילטרים שנוסיף לה, וכך לחזור לתמונת המקור [-לפני/אחרי..]. אובייקט חכם בעצם יאפשר לנו לעבוד בצורה לא הרסנית, והפילטרים יפעלו על השכבה בצורה חיצונית, ולא יפגעו בתמונת המקור.

    אז הפכנו את השכבה לאובייקט חכם. כעת נבחר בכלי הלאסו החופשי [-Lasso Tool] מתיבת הכלים, ובסרגל האפשרויות נגדיר לו Feather [-ריכוך קצוות] באחוזים גבוהים, בתמונה הזו הגדרתי 30px.

    2.JPG

    נקליק עם העכבר ונגרור בצורה חופשית מעל המצח, ונוודא שאנו סוגרים שטח [חזרה עם העכבר לנקודת הפתיחה] ואז נעזוב את העכבר, כעת קיבלנו איזור בחירה של המצח עם קצוות רכים. נעשה זאת שוב על אזורי הלחיים ואזורי הקמטים שתחת העיניים [נזהר לשמור מרחק ולא להתקרב מדי]. כדי שכלי הלאסו יוסיף לנו שטחים נוספים נחזיק את מקש Shift לפני ההקלקה והגרירה עם העכבר ועד לעזיבת העכבר. כדי להחסיר שטחים שבחרנו בטעות נחזיק את מקש Alt עד לעזיבת העכבר.

    זה האיזור בחירה שקיבלנו, וכאמור הגדרנו לו מראש קצוות רכים [במידה ולא עשינו זאת מראש, ניתן ללחוץ על כפתור Refine Edge או Select and Mask שבסרגל האפשרויות, ובחלון שיפתח להגדיר אחוזים במכוון ה-Feather, ולאשר את החלון ב-OK]

    3.JPG

    כעת ניגש לתפריט Filter משורת התפריטים, ובתפריט המשנה Blur נבחר ב-Surface Blur, נגרור את מכוון הרדיוס ולאחר מכן את מכוון Threshold בהתאמה, עד לקבלת תוצאה טובה בעין, ונאשר.

    4.JPG

    מכיוון שהגדרנו מראש את השכבה כשכבת אובייקט חכם, נוכל כעת לגשת לחלון השכבות ולכבות/להדליק את העינית מהפילטר שנוסף לשכבה, וכך לראות לפני/אחרי. כמו כן נוכל להקליק על שם הפילטר שנוסף לנו מתחת לשכבה, וכך להיכנס לתוך הגדרות חלון הפילטר ולהגדירו מחדש בצורה שונה.

    5.jpg

    וכן איינשטיין יותר חכם עם הקמטים, אני יודע.. פשוט זאת התמונה שמצאתי :-)




    טיפ מספר 2

    עבודה נכונה עם כלי ההבהרה [-Dodge Tool] וכלי ההכהיה [-Burn Tool] בצורה לא הרסנית.

    אז קודם כל הקדמה קצרה: כלי ההבהרה וכלי ההכהיה הם כלים מבוססי מברשת שמאפשרים להבהיר/להכהות את התמונה, באמצעות הקלקה וגרירה [-הברשה] מעל אזור מסויים בתמונה. במידה ובחרנו לדוגמא בכלי ההבהרה [-Dodge Tool] נוכל לבחור בסרגל האפשרויות בתפריט Range מה להבהיר: את הבהירים-Higelights, את גווני הביניים-Midtones, או את הכהים-Shadows. אותו הדבר כאשר נבחר בכלי ההכהיה [-Burn Tool], נוכל לבחור להכהות את הבהירים/גווני הביניים/הכהים. ב-2 הכלים נוכל להגדיר את העוצמה שלהם במכוון Exposure. בדרך כלל מומלץ לעבוד עם הכלים בעוצמה של לא יותר מ-20% לדעתי, יותר מזה כבר לא נראה טוב..

    הבעיה היא: הכלים האלו עובדים בצורה הרסנית על התמונה עצמה, אז זה מה שנעשה: נפתח שכבה חדשה מעל, ניגש לתפריט Edit ונבחר בפקודה Fill, בחלון שיפתח נבחר מתפריט use ב-50% Gray, ונאשר. כעת השכבה שלנו התמלאה בעצם בצבע אפור אחיד, הצבע האפור הזה הוא בדיוק הצבע הממוצע בין השחור ללבן [50%], כעת נעניק לשכבה שלנו שיטת שילוב Overlay, ו.. האפור ייעלם.. הסיבה לכך נעוצה בזה ששיטת שילוב Overlay יוצרת קונטרס, ואפור 50% הוא הצבע הכי לא קונטרסטי שיש..

    הנה תמונה שהורדתי מאתר Pixabay.

    6.JPG

    כעת נעבוד עם כלי ההבהרה וההכהיה בצורה הבאה: את העוצמה של שניהם נגדיר באיזור ה-20% כאמור.

    בכלי ההבהרה נבחר להבהיר את הבהירים

    7.JPG

    ואילו בכלי ההכהיה נבחר להכהות את הכהים

    8.JPG

    כעת נוודא בחלון השכבות שאנו על השכבה האפורה שהוספנו, נבחר בכלי ההבהרה, ונבריש אובייקטים, אבנים, עציצים וכד'. [כמובן שהוא על מצב מברשת רכה, את קוטר המברשת נוכל להגדיל/להקטין באמצעות מקשי הסוגריים המרובעים במקלדת], בד בבד נבחר בכלי ההכהיה, ונכהה איזורים יותר כהים כולל איזורים כהים שיש באלמנטים בהירים [כלומר, את ההצללות על האלמנטים].

    במידת הצורך נעביר את הכלים למצב עבודה על גווני הביניים [-Midtones].

    עד לתוצאה הבאה

    9.JPG

    ואם נתרשם רק משכבת ההברשות הזו, אז זה מה שיצא...

    10.JPG

    ומנסיון אני יכול לגלות לכם שעבודה נכונה עם הכלים הנ"ל יכולה להקפיץ כמעט כל עבודה, מה לעשות, אנשים אוהבים קונטרסט.. [אבל לא מוגזם, כן?].

    טיפ מספר 3

    הפעלת אפקטים על שכבה תוך העלמת הפיקסלים הקיימים בשכבה עצמה..

    אז ככה מה זה אפקטים אתם יודעים?

    Layer Style [-סגנונות=אפקטים לשכבה]:

    אפקטים על שכבה, מאפשרים ליצור למה שנמצא בשכבה צל חיצוני/פנימי, הילה חיצונית/פנימית, הבלטות וכו'.

    לחלון Layer Style ניתן להגיע ב3 דרכים:

    1: ללחוץ על האייקון fx בתחתית חלון השכבות [השני משמאל], ולבחור את האפקט שאנו רוצים להוסיף, וחלון Layer Style יפתח לנו על קטגוריית האפקט שבחרנו.

    2: לגשת לתפריט Layer משורת תפריטי התוכנה, ובתפריט המשנה Layer Style לבחור את האפקט שאנו רוצים, וכנ"ל.

    3: הדרך הקצרה ביותר היא ללחוץ דאבל קליק על השכבה [מימין לשם השכבה, באזור הריק].


    והסבר קצר על אפקט Drop Shadow [=צל נופל. צל חיצוני]:

    ניתן לבחור צבע לצל [כברירת מחדל הוא שחור]

    ניתן לבחור שיטת שילוב לצל [כברירת מחדל היא Multiply].

    ניתן להגדיר רמת Opacity לצל.

    ב-Angle [=זווית] ניתן להגדיר את זווית האור, שהיא בעצם הזווית ההפוכה לצל.

    ניתן [כעת כשחלון Layer Style פתוח] להקליק על הצל במסמך עצמו ולגרור אותו עם העכבר [!!], לאן שאנו רוצים.

    מכוון Distance מגדיר את המרחק של הצל מהאובייקט [מה שניתן לעשות כאמור עם הקלקה וגרירה באמצעות העכבר].

    מכוון Size מגדיר את מידת הריכוך של קצוות הצל.

    ומכוון Spread "אוטם" את הצל, כלומר מגדיל את כמות השחור בתוך הצל, על חשבון הריכוך שלו.

    Anti-Aliased [החלקה], ללא סימון V ב-Anti-Aliased, נקבל כמו מדרגות.. [לכשתרצו: "התפקסלות"], עם סימון V נקבל החלקה וזה כבר לא ייראה "שבור". בגדול: איפה שאתם רואים בתוכנה Anti-Aliased תסמנו V.



    וכעת נחזור לעצמנו...

    הורדתי תמונה של טקסטורה מעניינית [שוב מאתר Pixabay. חיפשתי את צמד המילים texture blue]

    11.jpg


    נבחר בכלי הטקסט של פוטושופ, ונכתוב משהו... נבחר בסרגל האפשרויות פונט מסוים שמתאים לנו, ונבחר גודל פונט וכל השאר... ונעניק לטקסט צבע לבן.


    12.JPG


    כעת נלחץ דאבל קליק על שכבת הטקסט, ובחלון Layer Style נבחר באפקט Drop Shadow, ונגדיר אותו כדלהלן (במכוון ה-Size נצטרך לבחור גודל בהתאם לגודל הטקסט שבחרנו):


    13.JPG


    וכעת לטיפ: הורדת מכוון ה-Fill בחלון השכבות לשכבה שהחלנו עליה אפקטים מסויימים, תעלים את הפיקסלים הפעילים בשכבה אבל לא תפגע באפקטים! בעוד שהפחתת אחוזים במכוון ה-Opacity תעלים גם את האפקטים וגם את הפיקסלים שבשכבה.


    טוב, אז הורדתי את מכוון Fill ל-35%.


    14.JPG


    וזו התוצאה


    15.JPG


    חשוב לזכור: הכלל הזה נכון לכלל האפקטים שבחלון Layer Style, מכוון ה-Fill יעלים את הפיקסלים בלא לפגוע באפקטים, כך נוכל בעצם להחיל אפקטים על טקסטים/צורות, ולהשתמש בטקסטורה של תמונה שנמצאת מתחתיהם בחלון השכבות.


    בהצלחה לכולם! מאיר ראש.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. הבוסתן
  2. הבוסתן
    איך אפשר לעשות שכשאני גוררת את הצל לאוביקט אחד הוא לא יגרור לי את כל הצל של האביקטים האחרים
    1. meir rosh
      לבטל את סימון ה-V מ-use global light. ואז כל צל יושפע בנפרד
      תפארת התורה אוהב/ת את זה.
  3. כוכב מעולם אחר
    ואלה מטורף
    יש לי את התוכנה הזאת בעברית למי שרוצה
  4. מצגת40
    יישר כח!
    תרם לנו רבות.
      meir rosh אוהב/ת את זה.
  5. קלרינט
    שאפו!
    הכתיבה ברורה כל כך,
    ההסברים מקיפים ומפורטים, ממש לעומק...

    נהנתי לראות את התמונה של שכבת המברשות :)
    והחכמתי שאת הDistance ניתן לגרור ע"י העכבר, קטע!
      meir rosh ו-מערכת בית פרוג אוהבים את זה.
  6. ברכי ל
    תודה רבה!
    כיף תמיד לרענן.
    אם כי הייתי שמחה גם לטיפים ברמה יותר מתקדמת.
    תודה ויום נעים.
      meir rosh אוהב/ת את זה.
  7. גרפיקה יהלום
    תודה רבה!!
    הטיפים ממש טובים!
    במיוחד התחדש לי הטיפ האחרון עם ה FILL שיש אפשרות להעלים את הפיקסלים בשכבה, והאפקטים נשארים! מדהים!
    תודה רבה, כל פעם שיש טור כזה אני אוהבת לקרוא-- תמיד מועיל וכתוב בצורה מובנת, ברורה, שלב אחר שלב,
    אין מילים!!
  8. הודיה .ב.