מהו בריף?

"בריף" הפרסום (brief) הינו מסמך המועבר לעיתים על ידי הלקוח ונשלח למשרד פרסום או נכתב על ידי התקציבאי והפלנר יחד עם הלקוח ומועבר למחלקות האחרות במשרד הפרסום או באמצעות תקצביאי. ותפקידו להעביר את הצרכים של הלקוח מהקמפיין.

באמצעות הבריף, איש הקריא
טיב יידע לבחור פרסום אשר יתאים לקהל היעד אותו הגדיר הלקוח ויגרום לו לבצע פעולה רצויה ולהשיג את מטרת הפרסום הנוכחי: השקת מוצר או עסק חדש / קומפיין עונתי / קמפיין מכירתי / פרסום נקודתי ועוד אפשרויות נוספות.

האם הקריאייטיב עונה לבריף?

כתיבת בריף היא פעולה יצירתית לכל דבר, ממש כמו לכתוב ולעצב מודעה, עליך לבחור את פיסות המידע הרלוונטיות מתוך ים הנתונים שבידיך. איש הבריף אמור לזקק את החשיבה והאסטרטגיה הפרסומית באופן פשוט וברור, וליצור מהם מסגרת שתכוון אסטרטגיה אחד ברור וממוקד.

question-2415069_1920 (Small).png

קרדיט: pixabay
בבריף לא יעלו רעיונות לקריאייטיב בפרסומות, גם אם זה מדהים בעיני כותב הבריף... עליו להעניק השראה לקופירייטר. גם אם המוצר "בעייתי", עליו להציג את הבעיה השיווקית כאתגר אמיתי, הו אז, הוא יגלה שהקופירייטר מתעורר לחיים.

הנקודות החשובות בבריף:

מטרת הבריף: לרענן עם הלקוח איפה הוא אוחז היום מבחינת היכרות עם הקונה הפוטנציאלי ומהו מקומו בשוק. מהי מטרת הפרסום הנוכחי, והאם מדובר במוצר חדש / קיים. מה יהיה אופי המכירה ולכמה אנו שואפים להגיע בסבב זה. ומיהם המתחרים שלו בשוק.

וכן מבחינת היעד המיתוגי: מה נרצה שיאמרו על המותג לאחר הקמפיין, מה הלקוח רוצה שהצרכן יעשה או יחשוב בנוגע למוצר שלו לאחר שייחשף לפרסום.

קהל יעד: המטרה המדוייקת שאליו אנחנו פונים בפרסום זו. גיל, מעמד, וכדו'
מה קהל היעד הנ''ל רוצה? מה חסר לו? מהן התחושות המלוות אותו בנוגע אלינו? (פחד? אולי תקווה?)
ואיך המותג עונה לצורך זה.

מלבד זאת, הבריף יחפש אחר הצעה שתאפשר למוצר/מותג להיתפס באופן שונה מאשר המתחרים, באמצעות הבטחת תועלת אחת, ברורה, מפתה, משכנעת ואמינה.

לסיום, הבריף יסכם מה צריך להכין לצורך הקמפיין: מדיה, שילוט, תשדיר רדיו, אינטרנט.

הבמות השיווקיות נבחרות על פי שיקולי תקציב אך יש גם שיקולי קריאייטיב שיכולים להשפיע בחירת מדיה זו או אחרת בהתאם למסר הפרסומי.

הבריף אף יציין הנחיות מסוימות: בקשות מהלקוח, דגשים. מגבלות חוקיות מרשויות שונות.
לו”ז: זמן העבודה שניתן לעבוד על הבריף - עד להצגת הקריאייטיב.


קיימים סוגים שונים של בריפים:
"בריף קריאטיב" - המשמש לגיבוש קונספט חדש לקמפיין (creative brief)
"בריף הפקה" - (production brief) המשמש לעדכון פשוט של גודל או טקסט לחומרים קיימים.
ו"בריף מדיה" - (media brief) המשמש את מחלקת המדיה לתכנון קמפיין חדש.





און דה רקורד:
"כל פרסום הוא פרסום טוב, למעט מודעת אבל". (ברנדן בהן)





צפו בפרקים הקודמים: פרק 1 | לא כל פרסום הוא פרסום.