וגם, לאן עוד תיקח אותנו מהפכת הפרסונליזציה ועד כמה שינתה מהפכה זו את הרגלי חיינו • מדוע חייבים מפיק כאשר מבקשים לבצע עבודות הדפסה מורכבות עם "תוכן מתחלף". מי זה בכלל המפיק הזה, איזו שפה מדברים דפסים ומדוע היא שונה לחלוטין משפתן של גרפיקאיות • ובפינת הנוסטלגיה מיזוג קבצים ומדפסת מטריצת סיכות רועשת • פרק בהתאמה אישית | הפרק התשיעי

הפעם נעסוק במשהו כל־כך עתידי עד שאיש אינו זוכר אותו עוד.
מכירים 'דפוס בארי'? בטח. גם אם אתם לא יודעים, אתם מכירים. חלק גדול מאוד מהחשבונות המודפסים שאתם מקבלים עוברים במכונות של בית הדפוס הזה ששוכן סמוך מאוד לחבל עזה וחוטף מפעם לפעם כמו כל מי שגר בעוטף.
אז זהו. שפעם פעם, לפני הרבה שנים, ואנשים בני ארבעים וחמש ומעלה בוודאי זוכרים שמי שרצה להדפיס את אותו מכתב לנמענים שונים כששמם מופיע עליו היה נדרש להשאיר קו מקווקו ומעליו לכתוב בעט אמיתי את שם הנמען. המשוכללים הדפיסו את השם על גבי מדבקה והקדמה אפשרה לתוכנות עיבוד התמלילים שקדמו לוורד, לייצר מעין פקודה שידעה לאסוף נתונים שונים ולהדביק אותם על אותו עמוד במעבר למדפסת (הסיכות המרעישה) שטרטרה שעות במשרד.

פסקת פרימיום למתקדמים: זוכרים את הפרופורציה בין העמודים שהיו הופכים לערימה דמוית אקורדיון ואת שולי הדף המנומרים בחורים עבור גלגלי השיניים של המדפסת?
מהפכת הפרסונליזציה אפשרה לכל מדפסת ביתית ולכל גרפיקאית של מרפסת, להציע ללקוחות מכתבים אישיים. כל דפוס דיגיטלי ולו הקטן ביותר, יכול לקבל מכם קובץ דאטה ולהפיק ממנו פלט שכל אחד מעמודיו נראה כאילו הודפס ישירות עבור אדם אחר. איש אינו מתפעל ממה שהפך לחלק בלתי נפרד מחיינו.

אדרבה, אנחנו חיים בעידן דיגיטלי בו נתפלא לקבל תוכן גנרי. הטכנולוגיה מאפשרת למכונות ללמוד את הצרכים וההרגלים שלנו ולתפור לנו חבילות תוכן מותאמות בדיוק לדרישותינו. כל רובוט מתחיל יודע לפנות אלינו בשם פרטי וכל רובוט מתקדם מסוגל להתאים את משלב השפה לגיל הגולש שמולו. העולם עשה קפיצת מדרגה דרמטית עם השנים ועדיין...
איש לא מעלה בדעתו למסור עבודות דפוס ענקיות של עשרות אלפי עותקים הדורשות פרסונליזציה, לביצוע במדפסת ביתית ולא משנה כמה היא מתקדמת, ואפילו לא לדפוס דיגיטלי בינוני שלא לומר קטן. כל שכן וקל חומר בעבודות עם תוכן משתנה שאסור להכניס לעבודה בלי מפיק מקצועי שיודע את מלאכתו. וכאן נכנסים לתמונה אנשי המקצוע של 'גיל פרינט' שהניסיון הרב שלהם מאפשר להם לתת מענה לכל עבודה לא משנה כמה היא מורכבת.

בגיל פרינט מסבירים את חשיבות תפקידו של המפיק בכל עבודת דפוס וביתר שאת בעבודות מורכבות דוגמת עבודות עם תוכן משתנה. "המפיק מדבר גם את השפה של הגרפיקאיות, שזו שפה בפני עצמה שמתחדשת משנה לשנה ככל שמתקדמים עדכוני הגרסה של התוכנה בהן הן משתמשות וגם את השפה של הדפסים שמדברים באותה שפה כבר הרבה מאוד שנים (מילים מובילות: לופה, מוארה וגרייפר) והידע שלו מאפשר לו לתווך בין שתי השפות כדי להבטיח שהתוצאה תיראה כמו שהייתם רוצים שהיא תיראה. נסו לדמיין כיצד נראית תמונת JPG שנשארה ב־RGB או לא 'נפתחה' דיה, על גיליון הדפוס... אצל מפיק מנוסה קשה למצוא מקרים כאלה".
בוודאי שכאשר מדובר בתוכן משתנה, חובה להחזיק מפיק שכן הדפסים עיוורים לתוכן המתחלף. הם כלל לא אמורים לקרוא את הטקסטים שאולי נראים כג'יבריש, או להתייחס לתמונות שייתכן שצולמו על־ידי מצלמה דוברת אידיש.

מסתדרים לבד מול הדפוס אך רוצים שירותי הפקה מקצועיים? רוצים להוריד לעצמכם מהראש את כל הטיפול בהדפסה משלב ההבאה לדפוס ועד ההובלה לנקודות ההפצה, ואפילו משלב העיצוב והבנייה? צרו קשר עם אנשי המקצוע של 'גיל פרינט' ותהיו מרוצים. באחריות.
--