תהליך מיתוג ואסטרטגיה למותג דנדש. וואו, הוא היה ארוך.
אבל אם תשאלו אותי, לא מוותרת על אף רגע בו:geek:

אז הלקוחה היא אני, ביחד עם קבוצה של נשים מדהימות שהתאגדנו לנו ולאט לאט בנינו מיזם.

הוא התחיל לפני 9 חודשים, כשיהודית שיינשניידר- אולפניסטית אלופה מירושלים ויזמית עם ראש גדול, בישלה לה רעיון מהאגדות.
היא פנתה אלי והציעה לי להצטרף ככותבת למיזם הזה. קפצתי למים.
יהודית המשיכה עם גיבוש קבוצה שמורכבת מנשות המקצוע בכל תחומי הפקת המדיה.
האתגר: לבנות קבוצה איכותית, של נשות מקצוע אמיתיות שמאמינות במיזם הזה ומוכנות להשקיע הרבה בשביל שהוא יצא לפועל. הרבה זיעה ודמים, ובעיקר עקשנות וחתירה למטרה.
---הולכת עוד קצת קדימה, יש קבוצה, יש נשים, יש שיחות והתכתבויות ושרשורים.
הלאה למיתוג.
אהמממ---
אוקיי, ריסטרט, בא נתחיל מכאן:
מ י ת ו ג.

אחרי עשרות תכתובות וכמה מפגשים דיגטליים ופרונטליים, התמונה הייתה די ברורה:
המותג: מיזם עסקי חדשני הכולל קבוצת אמניות, שהמטרה שלו היא לתת מענה ברמת 360, בכל מה שקשור בהפקות סאונד ומדיה.
הבידול: לא עוד אולפניסטית / עורכת וידאו / כותבת שגם מכירה את השוק ויודעת לתווך ללקוחה נשות מקצוע נוספות מהתחום, אלא בניה מאפס של שירות רחב תחת קורת גג אחת, שהוא לא חברת הפקות אלא קבוצה סגורה הכוללת את כל תחומי המדיה בכל הרמות. חוסך ללקוחה את כל התיאומים, הבירורים וכאבי הראש הכרוכים בהפקות שכאלה, ונותן לה את האפשרות לעמוד מול אשת קשר אחת בראש שקט, לפרט את הדרישות והסטנדרטים ולקבל מוצר מושלם בהתאמה אישית עבורה וברמה מקצועית גבוהה מאד.
קהל היעד עיקרי: מפיקות תכניות ורכזות חברתיות- החל מהפקות משלימות כמו המנונים, שירים, מצגות תוכן ומסר ועד להפקות מרכזיות כמו מחזות ומחזות זמר לאירועים חברתיים ועוד. מנהלי מוסדות וקמפיינים- להפקת סרטוני תדמית.
קהל יעד משני: אמהות לבנות מצווה- להפקת שירים וקליפים. הסיבה שזהו קהל יעד משני היא כי השוק הזה פחות מדבר אלינו, רמת ההפקה הנדרשת נמוכה יותר, והקהל משתנה כל הזמן- אין אפשרות לייצר מעגל לקוחות קבוע כמעט. מדובר בלקוחות מזדמנים. מצד שני כן שווה לנו להשקיע בפרסום עבורן כי הדרישות שלהן גבוהות פחות, ויש יותר פוטנציאל לתפוס חזק בשיטת ה"חברה שלחה אותי"...

מהן הבעיות שהשוק סובל מהן:
  • השוק מוצף, תחרות גבוהה מאד. קשה ליצור עסק, ליצור בידול ולגבש מעגל לקוחות קבועים, קשה להגדיל עסק, וגם כאשר העסק יציב- צריך כל הזמן להוכיח את עצמך ולהתחדש כדי להשאר על המפה.
  • אין מספיק הערכה מצד רוב הלקוחות לעבודה ולתוצרים.
  • תמחור- לא תמיד יש פרופורציה בין המוצר וההשקעה בו, לבין המחיר שלו.
מהן נקודות החוזק שקיימות כיום בשוק ההפקות:
  • תחרות מאתגרת חברתית ומקדמת מקצועית
  • נגישות גבוהה לקהל היעד.
  • זמינות בהרבה סוגי פלטפורמות.
  • אפשרויות תקשורות נוחות.
  • מידע שוטף המאפשר השוואת נתונים, מחירים, עדכונים והתחדשויות.
  • תחום מרתק, מלא אנרגיה ומאתגר
  • רווחים אפשריים גבוהים מאד
  • אפשרויות קידום כמעט בלתי מוגבלות- תמיד יש לאן לעלות
מיהו קהל היעד שלנו?
  • אמהות לילדות בנות מצווה
  • רכזות חברתיות בסמינרים, תיכונים ובתי ספר יסודיים
  • מפיקות אירועים
  • מפיקות תכניות פרטיות- חיצונית
  • בעלי עסקים- סרטי תדמית
  • מנהלי מוסדות- מאצ'ינגים וכו', סרטי שיווק
מאפייני לקוח פוטנציאלי-אידיאלי: (ומה נדרש מאיתנו לצורך זה)

רכזת חברתית ממוצעת:

  • דד-ליין קצר מאד (זמינות מיידית, עבודה תחת לחץ)
  • דינאמיות- הדרישות יכולות להשתנות תוך כדי עבודה (גמישות גבוהה, סיכום ברור מראש מה נכלל בחבילה ובמחיר ובאיזה אופן)
  • לא ממהרת להאציל סמכויות- לא סומכת כמעט על אף אחד (להוכיח מקצועיות גבוהה ולקיחת אחריות מלאה, גם אחרי הגשת התוצר)
  • כשמסכמת עם מישהי על שירות- רוצה לסמן כבר וי במוח ולדעת שזה מסודר (רצינות, סדר, עבודה מהירה, אחריות מלאה, נתינת הרגשה שאפשר לסמוך ואנחנו ניקח את העול עלינו)
  • אוהבת לעבוד עם מי שמכירה וכבר עבדה מולה והוכיחה את עצמה כנוחה ומקצועית (שירות טוב, יחס אישי, תוצרים ברמה גבוהה והתאמה מלאה לדרישות)
  • קצת מתפזרת, ממהרת, נחפזת, רואה בדמיונה בדיוק את מה שהיא רוצה אבל לא מספיק יודעת להעביר את כל הפרטים במדויק ועלולות להווצר אי-הבנות, לא מסכמת מראש את כל הפרטים (סיכום ברור מראש של כל החבילה לפרטי פרטים, לדעת איך להוציא ממנה את כל מה שהיא בדיוק רוצה ולערוך תיאום ציפיות מסוכם בכתב)
  • ביקורתית מאד (שליחת חומרים לפני ובירור מולה איזה מביניהם הכי אהבה ולמה, גמישות וערנות לדקויות כמו לבוש- בהסרטות, סגנון שפה מקובל ועוד)
אמא לילדת בת מצווה:
  • בד"כ לא מספיק מבינה בתחום (הסברה מדויקת מה כולל כל מוצר ועל מה היא משלמת, שליחת דוגמאות)
  • חשוב לה בעיקר האושר של הילדה (יחס אישי, מענה זמין וסבלני)
  • חשוב לה לשחרר את העול מעל כתפיה (אחריות מלאה, עמידה עקבית מול אשת קשר אחת שלוקחת אחריות וחסות על הכל, נתינת הרגשה "אנחנו פה בשבילך")
מה לקוחה רוצה לקבל כשהיא רוכשת מוצר כזה?
  • שיענה על כל הדרישות שלה, כפי הסיכומים
  • שיהיה בטעם שלה, בסגנון המדויק שאותו היא מחפשת
  • איכות גבוהה
  • תמורה שווה למחיר
  • שירות נעים ויחס הוגן
  • זמינות
  • אחריות על המוצר- שירות גם לאחר קבלת התוצר
  • אפשרות לתיקונים במידת הצורך
  • התחשבות- שירות קצת לפנים משורת הדין לפעמים
  • מעטפת וליווי
  • המלצות והכוונה לדברים נוספים שצריך
  • בונוס קטן כתוספת למוצר בתנאים מסוימים

קופצים לשלב הבא:
הערך הראשון שהמיתוג אמור לשדר מיידית הוא הרעיון שמקבלים תוצאה מושלמת. לא עוד אינסוף שיחות של בירורים, תיאומים וכל ההשלכות, אלא- בפעם אחת, הכל כלול, אחריות מלאה.
ערכים נוספים שחשוב להכניס הם: מקצועיות גבוהה- יש לך על מי לסמוך. זה בא כמענה לחשש המתבקש של- איך אסיר מעצמי את האחריות להפקה שלי, ואתן לאחרות לנהל אותה במקומי. כאן נכנסים גם הערכים של אחריות, שקיפות מלאה, אנושיות וזמינות. שיספק ללקוחה תחושת ביטחון ורוגע. חשוב להדגיש בנוסף התאמה מושלמת ללקוחה- יש אצלנו את כל הרמות, ומענה מושלם בכל תקציב שתבחרי ובהתאם לסטנדרטים שלך.
מה עוד חשוב במיתוג?
שם קליט, זכיר וחדשני, ושיהיה כמה שיותר ברור ממבט ראשון מה בדיוק אנחנו מציעות.
יצירתיות. מעוף. מקוריות. הרבה פאן.

יאללה, נכנסנו לעובי הקורה, העסק מתחיל להיות רציני.
אז כן, עד עכשיו ידעתי איכשהוא לכוון, לסנן, לסגנן, הפעלתי הגיון, חשיבה וידע עולם.
מכאן- זה מתחיל להיות אמיתי מדי. ואני- אף פעם לא באמת מיתגתי עסק...
פותחת את פרוג ומסננת לי שמות רלוונטיים. אוספת כתובות מייל ושולחת:

ליווי לתהליך מיתוג

מייל1.JPG




אופסיי....
מרוב להיטות שלחתי למדי הרבה נשות מקצוע רלוונטיות. התחלתי לקבל תגובות בטפטופים. שיחות לפה, שיחות לשם, הצעות מחיר, נאומים מתישים (שלי) שוב ושוב ושוב.
ברגע האחרון מרוב עצים ויער, נתקענו עם דד-ליין מלחיץ של השקה בכנס שרצינו להופיע בו...
מייל בהול לכמה מהממוענות...
...וקובעים עם @EPaP , אפרת המדהימה שהרבה מעבר לשיחות ייעוץ מעשירות וממקדות נתנה לנו ראש ולב. כיוונה אותנו הישר אל הנקודה: מיהו בדיוק קהל היעד, איך נפנה אליו, מה צריך להיות, מה חייב, מה לא חייב ומה חייב שלא. כיוונה אותנו ופתחה לנו את הראש במקצועיות אמיתית. ניסחה איתנו סלוגן מדויק. ממצה.

ואז שיחות,
ורעיונות,
וסיעור מוחות, ועוד,
ועוד, ועוד, ועוד---------

שמות עלו, שמות ירדו. היו הרבה הצעות, חלקן טובות, חלקן טובות מאד. לכל אחת מהן היו מעלות וחסרונות. אבל על אף אחת לא יכלתי לשים את האצבע ולומר: "זה!"

אחת הנשים המדהימות שדיברתי איתן בדרך הייתה ציפי ארנטרוי- פרנציפ. היא אמרה לי בכמה מילים כלל יסוד: יש לך דפים מלאים במלל על מי אתם ומה אתם, וזה מעולה. אבל עזבי הכל. בשביל מיתוג את צריכה מילה. מילה אחת! תנסי לזקק את כל המלל הזה לשורה אחת מתמצתת. מביעה. משם תתקדמי הלאה.
וזה עבד. המילה "מושלם" הייתה קיימת גם קודם בלקסיקון, בועטת, אבל עכשיו הייתה לה משמעות ברורה: השם הנבחר צריך להכיל חלקים שמרכיבים יחד שלם. זהו. מוצר מושלם, פעם אחת, וחלקים שונים שיוצרים אותו לפסיפס אחד מושלם.

אבל נו, באמת, מושלם הוא מושלם הוא מושלם, אבל בינינו- הוא סלנג שסחב איתו מטען, וסחב וסחב עד שהתרוקן. חסר משמעות. לא באמת אומר משהו למישהו. שחוק וחסר חן.
אז אוקיי, משהו מתחום ההפקה שמבטא שלמות ועדיין נשארה בו לחלוחית בעידן המילים המיובשות- אין. באמת שחרשנו.
מושג משדה סמנטי אחר שמבטא את כל שחשקנו לומר- ובכן, אין. אין.
השוק הזה רווי בשמות לעוסים, במושגים מהתחום בכל ההטיות, בצבעי כחול-סגול ובמשולשי "PLAY" בשלל צורות. היינו צריכות משהו אחר.

"השלם גדול מסך חלקיו" נדנד לי כל הזמן בראש, אבל לא בדקתי אותו. הוא היה משפט ארוך מדי, וניסיתי, וניסינו, למצוא משהו שימצה אותו למושג אחד קליט וכיפי. הייאוש התדפק על דלתותינו, בחלומותיי ביקרו אותיות ובאו מילים, והבור ריק אין בו מים.

רציתי עברית. רציתי מילה אחת. אבל חששתי שנצטרך בסוף להתפשר על משהו... גיגלתי עבודת צוות, חיפשתי סרט נע. קיבלתי תוצאות בינוניות.

כמעט וחזרנו אחורה, ואז נתנה לי מישהי, מלכת השפה, את "קונגלומרט". שיואו, זה היה גאוני. קניתי.

קוֹנְגְּלוֹמֵרָט
פירוש של קונגלומרט
1.
קבוצת חברות בבעלות אחת ובניהול מרכזי משותף
2.
סלע המורכב מהצטברות של סלעים

אהממ, כן. אבל גם אחרי ששיננתי את זה 10 פעמים, למחרת לא זכרתי איך-למען-השם-אומרים-את-המילה-ההיא.
אז קליט זה לא.

אבל מה שכן, זה היה רעיון טוב, כי משהו נצנץ לי מאי שם בירכתי המוח, שהמשמעות של התחילית "קונ" בלועזית היא צירוף של גורמים המרכיבים אחידות. משו כזה, ואל תתפסו אותי על המילה. יש קונצרט, קונצנזוס, קונגרס. הכל אותו רעיון, בגדול.
אז פתחתי מילון אבניאון באותיות ק,ו,נ, וחיפשתי:
היו קונצרן, קונספט, קונפיטורה, קונפיגורציה. היה קונקרט. אף אחד מהם לא התאים.

כמעט הלכנו על שם אחד, חמוד ותו לא תו. (וכן, אני בכוונה לא נותנת כאן את כל עשרות השמות שעלו לנו... אולי עוד יהיה להם צ'אנס באחד הגלגולים הבאים. אם מישהו מחפש שם במשמעות דומה- ניתן לפנות אלינו בשמחה)
ואז היה את זה:
צ'אט1.jpg




וכל מה שדגדג לי במוח דחף אותי לגגל.
מצאתי את זה:

ויקימילון.JPG




גשטלט לא. ישות בטח לא. מערכת- פחות.
סינרגיה?

ויקימילוןן.png



בינגו!!!

אז סינרגיה. וואו. זה זה.
באנגלית? בעברית? איך לכתוב? איך יהיה הכי מובן, הכי זכיר, הכי קליט? איך יראה הכי טוב?

החלטנו על הגרסה באנגלית, עם כתיב בעברית. עברית כי זה מקצועי יותר, בעיניי, ויותר קליט. והצליל של סינרג'י בכל זאת נשמע טוב יותר, ומזכיר את האנרג'י התוסס כערך מוסף. נוסיף גם ניקוד, כדי שיהיה מובן לחלוטין, והופ לעיצוב.

פווו---

בדד-ליין הזוי, מיום חמישי לראשון, פניתי ל @רותיש האחת והיחידה, בבקשה להצעת מחיר למיתוג ומודעה.
פירטתי דרישות, מילאתי בריף, וחיכיתי בלב הולם לראות מה יצא מזה. כל החודשים הארוכים האלה התנקזו לרגע הזה ששחררתי נשיפה ארוכה ואמרתי "וואוווו" אחד ענק.
כי זה מה שיצא:

לוגו שקוף.png





וזה היה מדהים. וחכם. וקלע בול לטעם של כולנו.
בדיעבד התברר לי שזו הייתה עבודת צוות משותפת של רותי עם @קודקוד (לוגיקה) - זהבי הסגל התותחית.
יצירת אמנות.

הלאה---
קופי למודעה במהירות שיא. משהו שצריך לשדר לרכזת קודם כל רוגע, שקט, תחושת בטחון. זה מה שהיא מקבלת. בלי שאלות כמו "נמאס לך...?", חושבת שמיצנו את הקטע. חיפשתי משפט מחץ שנותן מענה אמיתי. את מקבלת הפקה בדיוק בסטנדרטים שלך, לא מתפשרת על איכות ומקצוענות- והכל ברוגע, בראש שקט, בקלות, בפעם אחת וגמרנו.
הבודי היה חייב להכניס בכנפיו את כל הרעיון בצורה ברורה ובהירה, ובכמה שפחות מלל. גם כן אתגר.
הרעיון העיצובי היה דווקא של @נחמי בלר - כן, גם היא משלנו: )
נחמי חשבה על רעיון מבריק: לשים במקום לוח קונטרול שלם, רק פיידר אחד. נו, הצ'ופצ'יק ההוא שמעלים למעלה במיקסר של הסאונד. כן, במקום לשלוט על הרבה מדדים והרבה ערוצים, את מרימה שאלטר אחד- ויש לך הפקה.
וזו המודעה שעיצבה @רותיש ונשלחה במהירות שיא אל תוך ספר המפעלים של תנועת בתיה:

סינרג'י מודעה סופית.jpg





כאן היא גם שיתפה אותה.

קדימה קופי לפליירים, הקמה של רשימת תפוצה וכל המסביב.
חיפשתי כביש עוקף התנגדות בסיסית לרשימות תפוצה למיניהן. משהו שבא להגיד- אז לא, לקוחה יקרה, זו לא עוד רשימת דיוור מעצבנת. הפעם את בוחרת להרשם- כי זה שווה לך.
@*רות , עוד אחת מאיתנו, הסתדרה מעולה עם המלל שהעמסתי עליה, וזה העיצוב שהיא הוציאה תוך זמן קצר להחריד, שאפו רות!!
וזה מה שחילקנו לרכזות בכנס ההיערכות למפעלי הקיץ של תנועת בתיה:

סינרג'י פלייר סופי.jpg





עוברת לכתיבת תוכן לאתר, כרגע עדיין דף נחיתה.
בנייה מקצועית ומוקפדת של @מירב מינץ - זמרת בקבוצה. רק הרגע סיימה קורס בניית אתרים בפרוג וכבר ניצבה מול אינסוף דרישות ובקשות שלי, הגיוניות יותר ופחות. מאחלת לך לקוחות נוחים יותר, מירב;)
עיצוב של צירי כגן, ביחד עם רות. שינויים והתאמה של מירב----

-----פללםםם!!!!
זה האתר!!

https://synergy-pro.co.il/

במקביל היו עבודות למכביר שניהלה יהודית שיינשניידר ביד רמה. ג'ינגל תמריץ שהיא הפיקה עם בנות הקבוצה שתרמו כל אחת את חלקה, (לחן ועיבוד מוזיקלי של בטי זיאת התותחית. יעלי אסולין- שרבני ערכה. שווה צפיה והרבה יותר מזה.) ועוד הפקה סודית בהחלט שמתבשלת ברגעים אלו ממש עם שאר חברות הקבוצה המדהימות. הכל מוכן!

השיווק יצא לדרך. שמחתי לשתף:)
  • סינרג'י חתוך.jpg
    סינרג'י חתוך.jpg
    KB 192.1 · צפיות: 3,033