shutterstock_1184034931 (Small).jpg

לקחת מוכן או להתחיל מהיסודות- כתיבת בריף

כשאתם שומעים את המושג 'בריף' מה הוא אומר לכם? מסתבר כי כמו שנידרש מתכון ספציפי להכנת תבשיל ייחודי, כך לכל מוצר ומפרסם, נידרש בריף ייחודי שנולד...
נכתב ע"י דוד ריזל · ‏16/4/19 ·
  1. דוד ריזל
    אבקת מרק מקלה מאוד בעבודת הבישול. במקום לשטוף פטרוזיליה, לקלף שום, להוסיף מלח. מרכיבי בשר או ירקות, לדעת ולשים את המינון המדויק של כל מרכיב. החברה עשתה עבורך כבר את כל העבודה ומגישה לך אבקה מוכנה, כל מה שנותר לעשות, זה רק לשפוך לסיר עם מים רותחים והמרק מוכן.

    כמה שזה מקל על העבודה, אבל כששף מקצועי יבשל ארוחת גורמה הוא לא ישתמש באבקת מרק שהחברה בחרה בשבילו.

    השף מתחיל כל מנה מיסודות המזון, חשוב לו לדעת בדיוק מה הוא מכניס לסיר, וכמה להשתמש בכל מרכיב.


    shutterstock_1184034931 (Small).jpg

    טוב, אתם מכירים אותי כבר שאני לא טבח, ובמסגרת זו גם לא באתי לשווק 'אבקת מרק' של אחד המותגים. כמובן שהבאתי זאת רק כמשל לתחום הפרסום.


    מה הם החומרים הבסיסיים מהם נרכיב את עבודת המיתוג והפרסום?

    אם בעל עסק יביא לנו את המודעה הקודמת שעשה בשנה שעברה, ויבקש "קח מודעה זו ותעשה לי מזה רעיון – פיצוץ!"

    זה יכול להיות שיפור למודעה הקודמת, אבל אי אפשר לבנות כך אסטרטגיה פרסומית טובה, לבנות מסר שיכוון נכון לקהל היעד.

    מה שעושים במשרדי הפרסום זה לכתוב 'תכנית עבודה', בעגה המקצועית קוראים לזה "בריף".

    בבריף פותחים את כל מרכיבי העסק/ העמותה/ המוצר/ השירות, היתרונות והחסרונות, הקליינטים וקהל היעד.
    עורכים מחקר ומתחקים גם אחרי הצרכים של קהל היעד. כשכל היסודות האלה מסודרים בבריף, הקופירייטר יכול להתחיל לרקוח מזה מתכונים משובחים.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. R.B.S
    יפה
      דוד ריזל אוהב/ת את זה.
  2. דוד ריזל
    אני מנסה להבין את התוספת שהוסיפו לי כאן בתגובה הקודמת.
    בריף לקוח = שאלון שהלקוח משיב עליו.
    בריף אסטרטגיה = שהצוות האסטרטגי גיבש לאחר מחקר.
    בריף קמפיין = תכנית עבודה לקמפיין שלם.
    בריף לקריאייטיב = עבור פרסום בודד.

    זו הכוונה ?
      EPaP, אשר כותבת ו-אדם מאמין אוהבים את זה.
    1. EPaP
      בריף לקוח = המשימות מהלקוח. קצת על העסק שלו. התחלה של דיאגנוסטיקה.
      בריף אסטרטגיה (אחת לכמה שנים) = הכללים לפיהם המותג מוכר עובד מפרסם וכו'.
      בריף קמפיין = המשימות והמטרות האסטרטגיות לקמפיין (פרינט/דיגיטל/קד"מ/יח"צ/גרילה ועוד) שעוסק בשדר אחד ספציפי.
      בריף לקריאייטיב = בריף קמפיין שמועבר לקריאייטיב, כולל קהל קונספטואלי ושורת מסר ברורה. יכול להיות לפרסום בודד או סדרה
      אחרי הקריאייטיב עוברים אל ההפקה: סטודיו, צילום וכו'
      דוד ריזל ו-גוגלית אוהבים את זה.
  3. EPaP
    חשוב ביותר!
    אגב, לתוספת:
    ישנם כמה סוגי בריפים,
    בריף לקוח, בריף אסטרטגיה (שיווקית/מיתוגית/תקשורתית)
    בריף קמפיין, בריף לקריאייטיב

    ארוך ארוך אבל עובד כמו שצריך...
    1. אדם מאמין
      תכתוב מאמר המשך!
      דוד ריזל אוהב/ת את זה.