ממוצע של אלף פעמים ביום אני חוטפת למייל או לווצאפ שלי הר של מלל
נראה כי מישהו נתן כדורי הקאה לבעלי עסקים בכדי שיקיאו מלל ותובנות על כל הסביבה.
טוב זה לא סוד שאנשים הולכים למומחים, משלמים להם מליוני שקלים, בכדי שיסבירו להם איך להנדס משפך כזה
שמקורו במלל, בטיפים ומלא מתנות חינמיות בכדי לתפוס תשומת לב.

עכשיו שמתי לב שהעניין הזה עם המשפך מגרד לי
בדיוק כמו הגולף צמר שחופר לי כבר מהבוקר, אין לי הסבר למה אבל הוא מטריד.
מה מציק לי במילה משפך? או בכוונות הטהורות שמסתתרות מתחת?
מה מפריע במילה התמימה הזו שביננו כמו כל מיני מרצים ויועצים אני גם משתמשת בה ומאמינה בה ומשתמשת בה כמו מסטיק אורביט משומש?

לא יודעת למה אבל פתאום אני מרגישה שבא לי לכפור בעיקר
לקחת את הפרה המקודשת הזו של עולם השווק ולשחוט אותה
למה?

caw-2719905_1280.png

ברשותכם בא ננתח את זה רגע
רעיונית
משפך זה הדרך והמטרה לחשוף את הפעילות העסקית שלנו רק בדרך רכה ומלבלבת, כזו שמייצרת אמינות, סקרנות,חיבור, יחסים בינאישיים.

יופי, בא נתקדם הלאה
ברגע שמאות אלפי עסקים לומדים ל'משפך' (שם פועל) התוצאה היא שטנץ כמעט אחיד ומשעמם
אז יכול להיות שהמשפך הוא גאוני ועשוי היטב אבל גורם לפיהוק.

השבוע באיזה ישיבת צוות מרובת משתתפים ובורקסים דנו על העניין וטענתי בלהט שהמשפך ודומיו זה פאסה ויאללה בא נמציא מחדש גלגל כי המיילים והווצאפים שנוגעים בנקודת הכאב עם שמונה אלף שאלות שאת אמורה להזדהות איתם יוצאים כבר מכל חור אפשרי
ומשתתפי הפגישת 'בצק אלים' לא הסכימו איתי, לטענתם למדריכי משפך של איך בונים בית בשלושה שלבים פשוטים יש היתכנות וזה מוכך כיעיל ואפקטיבי ואני סתם מטרילת מוח עם זה שזה לא עובד כבר.


טוב
כשלא מסכימים איתי זה גורם מספר אחד להבין שאולי אני צודקת בכל אופן, ויש לי גם טיעונים:
1 - בעולם השווק והפרסום 2021 כולם יודעים הכל , עושים הכל ומצד שני ולמרות הידיעה והעשייה עסקים רבים עדיין מדשדשים עמוק בביצת השווק, ולא משנה מה גובה המגף שהם לובשים.
2 - העין מתרגלת למדריכים, למלל , למבנה של פוסט, ומשדרת ללב זה שווק, שוב שווק, יש פה עסק אולי מאד מקצועי אבל לא מעניין בעליל, לא מחדש, לא מרגש, סתם עסק שעושה מה שכולם עושים.
3- לפני שנולד המשפך היו דרכים אחרות לשווק? התשובה היא כן. היה כבוד לחיבור בין אנשים וקשרים ויצירת שת"פ אנושיים.

אז לאור זה שהדיגליזציה פשתה במחננו ואדם לאדם - בוט והמשפך הפך נסיך ו'בעלבית', בואו נחשוב הפוך מכולם, קצת יצירתיות שטרודל קום, קצת משהו אישי מבית היוצר שלכם, אל תרגישו רע כשאתם עושים אחרת או לא בעניינים כמו כולם כי דווקא שם מהבנאליות יכול לצמוח דברים ענקיים
הנה דוגמא מגניבה על שת"פ לא קונבנציונלי ולא משפכי בעליל
סניפי 'אושר עד' מככבים בקלפי תרי"ג, תוך כדי משחק והחלפות של נדירים במלרע ילדי החמד מתוודעים לחנות שוב ושוב ואף מדרגים אותה בציונים.
קל לתפעול, מבריק, גאוני תודו שאהבתם
הבנתם?
זה הקונספט
אז בין סופגנית ברולה לסופגנית משכנתא אחרת תנו חשיבה על זה.
מוזמנים לשתף, רק תזהרו לא לשפוך

אתי קצבורג- ניהול פיתוח עסקי גיל דיגיטל, יועצת עסקית ומרצה