האמת שהתוכנית המקורית היתה לכתוב טיפים ורעיונות איך ממשיכים שגרת חיים בעסק, כן כן הכנתי רשימה של דברים כמו מתכון ויאללה, אנחנו עוברים יחד את ספינת הקורונה ברגוע.

ואז נפל עליי יום חמישי, ובאמצע פגישת עבודה החשמל קרס אל תוך עצמו וכל מה שהיה בסביבתי עף כולל אנשים נשים וטף, הגג של השכנים עשה סלסה והרגשתי כמו הרבה שסוף העולם בא, מתוך הטרפת הזו החלטתי שבמקום לשבת בחושך בבית שזז עדיף ללכת ל'סופר' להציל מה שנשאר מהמדפים. או אפילו לקחת את המדפים עצמם ולסחור בהם (ביקשתם יצירתיות).

גילוי נאות מה שנשאר על המדפים זה וופלים לימון וזה החלטתי גם לקחת כעסקת חבילה, כאשר אבדתי אבדתי.
בשמונה וחצי היתה הודעה דרמטית של ראש הממשלה, ואיכשהו הבנתי את המסר הגם שעמדתי על 2 אחוז בסוללה בנייד ופיזי עם עצמי.

באחת נשאב ממני האנרגיה והיצירתיות כמו שואב של דייסון כשהוא בקטע של עבודה יסודית וכל מה שתכננתי לכתוב על עסקים פג מהמוח.

היום אחרי הליכה באוויר הצח, ולמרות שהתכנסתי עם עוד 20 מעופפים לפחות תחת אותו שמיים, שום כוח ביטחון לא עצר אותי והרעיונות חזרו אליי, לא לפני שקיבלתי מאמא את ליטרת הבשר היומית בענייני משיח ושות', "כן אמא, יש לי בגדי שבת מוכנים, וניקיתי אוזניים לשמוע שופר, והילדים שלי לא זזים מהתורה, צמוד".

אז הנה כמה טיפים לאמהות שמג'נגלות בין בית לעבודה לעצמאות בימי האלה:

אחת –
זה הזמן ללימודים, ביומיום אין לנו זמן להעשיר את עצמינו בכלום, כל החומרים/ספרים/סרטונים שדחיתם למתי שהוא הגיע זמנם, אין לדעת איזה רעיונות או השראה תקבלו בתוכן החשוב הזה והמח שלכם יהיה עסוק בעשייה.

שתיים -
תייצרו שיתופי פעולה עם אנשים שביום יום לא הייתם פונים אליהם ועכשיו הם במצב שווה לשלכם (דחוסים בבית אחד עם ילדים ושיעמום), תפעילו מוח יצירתי ותגלו שדווקא השת"פ הלא צפוי יכול להוליד רעיונות אש.

שלוש –
טיפ ממוריה , שמרו על לו"ז קבוע, אם אתם בדיאטה אל תרחמו על השוקולדים שנשארו מיותמים מהמשלוחי מנות, וגם אם מדובר על בלגי בנגיעות תות ומרסלה. ארוחת בוקר ביניים צהריים, לו"ז ישמור אתכם מפוקסים ובקונטרול.

ארבע -
שמרו על בית נקי ומסודר – זה חלק מהפתרון להרגשה טובה, זה הזמן לחסל ניירת ישנה שכבר מעלה אבק, תנו עדנה למסמכים המעצבנים שמגיעים מהרשויות קבוע, תכינו הכל בניילונית מסודרת ותמצאו זמן לשבת עם הרואת חשבון עם אלכוג'ל ומסכה ממותגת.

חמש-
הטיפ שהכי מעצבן אותי (כי יש לי יחסי אהבה ושנאה איתו בפוסט נפרד )אבל הוא נכון, מה לעשות, זה שעתו היפה של עולם הדיגיטל, אם אתם תקועים עם אתר חצי בנוי או שיש לכם מוצר שיכול לעוף אפילו דרך דף נחיתה נצלו את זה. גם אם אתם טכנופובים ודיגיטל היא מילה גסה בשבילכם יש מצב שזה מה שיעזור לכם להכניס כסף לעסק בהשקעה קטנה.

שש-
אסטרטגיה, חשבו מסלול מחדש, זה הזמן לבחון מה עובד הכי טוב לעסק שלנו ומה לא, כשאנחנו עושים פאוס מהמירוץ יש זמן למח לעכל ולעבד, לא מצליחים לבד, יש פריחה של אנשי מקצוע בתחום האסטרטגיה , תעזרו בהם.

שבע-
תאמינו שהכל ממנו, בלבד, כמה השתדלות שנעשה, כמה הוצאות שנוציא, כמה תסכולים שנחווה, יש מנהיג לבירה וזה הזמן שהאמונה שלנו בו טוטאלית, ואל תגידו שהפכתי למטיפה בשער כי רק האמונה הזו תעזור לנו לשרוד ולצלוח כל נגיף. תזכרו שאמרתי.



אתי קצבורג – לווי וייעוץ עסקי, מרצה ליזמים ולתקשורת בינאישית
  • לימון (Large).png
    לימון (Large).png
    KB 223.3 · צפיות: 322