כך נערכים רשתות האופנה במגזר למכירה בתנאי קורונה | איך נולד אתר מכירות במקום סניף בכיכר השבת? וגם טיפים חשובים איך לקנות מרחוק.

להפוך תוך שבוע את רשת החנויות למכירה מרחוק זה לא ענין של מה בכך, איך מתמודדים בעלי העסקים במגזר החרדי, ואיך אנחנו כהורים קונים את קנייה טובה עם מידות נכונות.

תמונות ראשית (Large).jpg


ערב חג, ועוד חג הפסח, אלו תמיד ימים עמוסים, תוסיפו להם את התקופה המוזרה הזו, עונת הקורונה, וקיבלתם את הימים הכי לא פשוטים לאמהות, אבל גם לבעלי החנויות שמנסים להתמודד בימים המורכבים האלה.

ברשת האופנה MALAYA KIDS, השיקו השבוע קטלוג פסח מושקע ויוצא מגדר הרגיל, אופנה בלעדית ויקרתית במחירים ממש סבירים, שלגמרי שווה לבדוק. תפסנו את חיים מבעלי הרשת שיספר לנו איך נערכים למכירה בתקופה כזו, ואיך באמת אנחנו כאמהות יכולות לבצע את הקניות בצורה הטובה והמשתלמת ביותר.


מי משיק קולקצייה חדשה כשיש קורונה ברקע, לא חבל על ההשקעה?

קודם כל ב"ה למרות המצב, הציבור מעריך את ההשקעה, ומוצאים את הדרך לקנות. תודה לה' לא פחות מכל שנה אחרת.

אבל לגופה של השאלה זה הרי לא בידיים שלנו, שתבין קולקציה של עונה לא מכינים שבוע לפני, אנחנו כבר חצי שנה בהכנות סביב הקולקציה של החג, זה לחפש בדים ייחודים בארץ ובחו"ל, להסתובב בתערוכות אופנה, לעבור על קטלוגים של בדים, לשבור את הראש בין הסטייליסטית שלנו לבין החברה שמכינה לנו את הגזרות, ועד שמגיעים לטופ שבטופ, שולחים למתפרה, וגם אז זה לא נגמר, זה לקבל דוגמא, להתאכזב, להחזיר אותה בחזרה, פעם פעמיים, לבדוק אותה על בני המשפחה כמה ימים, לנסות את התיפורים שהם חזקים, לבדוק את הצבע בכביסה, לפעמים 5 פעמים זה הולך וחוזר, עד שזה יוצא מושלם.

אתה מבין מה קרה פה, עד שאתה מרוצה שהכל מוכן, פתאום מגיעה דודה קורונה...



אתם מרגישים איזה ירידה ברצון של האנשים לקנות?

ברור שיש איזה בלבול, אבל מיום ליום אנשים מעכלים את המצב ולומדים לחיות בתוכו, שמעתי אמהות שאומרות, מה אשמים הילדים שיש קורונה, לא מספיק הסגר והשעמום שאוכל אותם בבית, ניתן להם עוד עונש?!

אבל אני לא נכנס לזה זה ענין של יכולות של כל אחד, או סגנון משפחה, התפקיד שלנו זה לתת לאנשים בתקופה הזו את האפשרות לקנות את הבגדים הטובים ביותר במחיר סביר ומתחשב. ואני חושב שאנחנו עומדים בזה. והציבור מעריך את זה.



מה עושים כשמבינים שהחנויות הולכות להסגר?

כשזה היה עוד באיזה ידיעה נידחת, איך אומרים אצלנו במדורי 'סביב העולם', אנחנו היינו בעיצומם של הכנות של הקמת סניף נוסף שבע"ה יהיה סניף הדגל שלנו, במרכז ירושלים בכיכר השבת, ברחוב יחזקאל 2, איפה שהיה פעם סניף מאוחדת, כבר היינו אחרי אדריכלות ועיצוב פנים, חשבנו שהחג הזה, יהיה ההשקה של הסניף, אלא שמהר מאוד התחלנו להבין, שלא רק הסניף הזה לא יפתח אלא גם שאר הסניפים הולכים להיסגר...



איך נערכים למכירה מסוג אחר?

היה לנו ממש סייעתא דשמייא. אנחנו היינו במקביל לשיפוץ הסניף החדש, בשלבי סיום של פיתוח אתר יפייפה, למכירות אינטרנטיות, ברגע שהבנו מה צפוי לנו מיד האצנו את פיתוח האתר.

יש שם אפשרות לרכישה מהירה לפי מידות, והצעות לדגמים תואמים, הוספנו הנחה מיוחדת לרכישות באתר, ובנוסף, צבירה של תגמולים של כסף ממש שאפשר יהיה למשש אותו לקניות הבאות, בכל רכישה 5% מצטבר לכסף ממשי שאפשר לממש אותו.

אז במקום סניף חדש נולד לנו אתר חדש...



הענין שאין לכולם גישה לאתרים.

אנחנו כמו כל החנויות מבינים את הקושי הזה, ולכן ערכנו ימי צילומים, עם לאה, צלמת מאוד טובה מאלעד, מאיה יצחקי הגרפיקאית הפיקה לנו קטלוג מקצועי, ברמה גבוהה, מאוד ברור, מחולק לקטגוריות ולמק"טים, אנחנו שולחים את זה לאנשים וב"ה אנשים מרוצים.

נתנו ממש כל דרך אפשרית לבקש ולקבל את הקטלוג. אפשר ממש גם כאן למטה.

ומעבר לזה אנחנו בזמינות מלאה טלפונית, אנשים מופתעים מהמענה המהיר, והעזרה המקצועית בהתאמת מידות.



אם אנחנו מדברים כבר על מידות, איך עושים את זה מרחוק?

יש אמהות שכבר מכירות את המידות של הילדים שלהם, את היחס פחות או יותר למידות המקובלות בשוק. אבל ברור שהרבה לא יודעים וזה גם משתנה בין חנויות שונות וגזרות שונות.

לכן אני מציע להורים, פשוט אפשר להרים טלפון לבעלי החנות או האתר ולוודאות שמזמינים בדיוק מה שצריך, זו המלצה כללית שאני יכול לתת בפרט בביגוד ועוד בערב חג, למרות שזה אולי המלצה שתעלה לנו "ביוקר" של שעות שירות, אבל זו האמת מי שרוצה מידה מדויקת שווה להרים טלפון, ולבדוק.

אני יכול לספר לך שבימים האחרונים אנחנו כל היום עם מידות, מודדים את מידות הבגד, משווים עם טבלת המידות, נותנים ייעוץ אישי טלפוני או בצ'אט באתר, על כל בגד ובגד שמתעניינים, העיקר שבע"ה יהיו מרוצים בחג.

ולמרות כל זה, אם קרתה תקלה והמידה לא התאימה, ברור אנחנו שולחים שליח אוספים את זה בחזרה ומחליפים מידה.



מה באמת עושים איך שולחים את זה?

באמת שזה מורכב ולא פשוט, אבל נערכנו ב"ה, בעקבות המצב, סגרנו עם כמה חברות שליחויות, לכל רחבי הארץ, אנחנו גם סופגים את זה, אמרנו אם חסכנו קצת בעלויות של העובדים, נספוג את השליחויות אנחנו, למרות שלא עולה לנו זול המשלוח לכל הארץ, עשינו בכל רכישה מעל 190 ₪ משלוח חינם, וגם ברכישה קטנה יותר סבסדנו את זה ל-19 ₪ בלבד.

צריך לפרגן לעיריית בני ברק, הקימה לנו שירות משלוחים לחנויות בתוך העיר, משלוח מסובסד למשלוחים בתוך העיר.
נכון לעכשיו אנחנו במצב שרוב ככל המשלוחים הגיעו בתוך 24 שעות!

מחנות למחסן משלוחים (Medium).jpg

מחנות למחסן משלוחים

ומה אם יטילו סגר הרמטי והכל יפסק?

קשה להאמין שישתקו את הכל, גם לא משלוחים שהם לא של מזון, אבל הכל יכול עוד לקרות, ולכן אנחנו באמת ממליצים להזדרז בהזמנות. לפחות מצידנו נכון לעכשיו כל כמה שעות אנחנו מזמינים את חברת השליחויות ומוציאים את מה שהצטבר, בכדי שלא יהיה מצב שמשהו שהוזמן יתקע חלילה.

אתה באמת לא יכול לדעת מה עוד מחכה לנו... העיקר שכולנו נצא בריאים בנפש ובגוף מהתקופה הזו.



לסיום תן לנו כמה טיפים לרכישה מרחוק.

חשוב מאוד לקנות מרשת שיש לה בית, שיש לאן לחזור, לא בהכרח רשת עם סניפים, אפילו חנות אחת, אבל מישהו שיש למי לבוא אליו במקרה של אכזבה חלילה.

דבר נוסף, כדאי כמו שאמרתי לקנות מאתר אחרי שדיברת עם נציג, או איזה איש מכירות, תנסו לדמות את זה כמה שיותר לרכישה שלכם בחנות, אתה מגיע לקנות אתה שואל את המוכרת תעשו את זה גם היום, חבל שתתאכזבו.

וכמובן כשקונים מאתר לוודאות שמודבר באתר מאובטח, ולהכניס פרטי אשראי רק במסופים שמוגנים עם תעודת pci.


כמעט ושכחנו מה הכתובת של האתר ואיך אפשר לקבל את הקטלוג?

הכתובת של האתר www.malaya.co.il אפשר גם לחפש בגוגל מאליה קידס, או מאליה אופנת ילדים.

להורדת הקטלוג לחצו כאן
אם לא נפתח לכם שלחו מייל בקשה לקבל את הקטלוג לכתובת <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

אפשר כמובן גם לחייג לסניף הראשי, ולקבל עזרה וייעוץ ולבצע הזמנות 03-9099885

ניתן לבצע הזמנות ומשלוחים, בהתחייבות לקבל לפני החג עד אמצע יום ראשון שבוע החג (בהתאם להודעת חברת השליחות)