שגרת החיים [בעיקר בעולם התעסוקה] היא אחת המתנות הברוכות שזכינו בהם, רוב בני האדם החיים על פני כדור הארץ שמחים לשגרה ברוכה,
בית קבוע, עבודה קבועה, ושגרת חיים הנותנת מרוגע מהמרדף אחר עצמך.
הסברים רבים נאמרו בעולם המחקר על כך,
יש יאמרו - הצורך בבניה יומיות שוחק, הצורך להגדיר את עצמך מחדש בכל פעם מוציא כוחות שחבל לבזבז,
השגרה היא למעשה ניסיון החיים, וככל שאני עושה את אותו הדבר פעמים רבות, אני מקצועי יותר,
השגרה נותנת את ההזדמנות להשקיע בתחום עצמו, ולא בחיפוש אחר התחום.
השגרה היא מתנה נפלאה - כי היא גורמת לנו לחשוב על העבודה רק בשעות העבודה, ולא מטרידה את מנוחתנו בכל שעות היממה,
השגרה מעניקה ביטוח כלכלי, ומורידה מן החשש לקשיי פרנסה.

כל אחד בוחר את המשפט שלו, מדוע השגרה אהובה עליו כל כך.

אך יש רגעים שהאדם צריך לשנות את התפיסה, ולהבין כי השגרה היא ההרס שלו עצמו,
יש פעמים שאין זה מתוך בחירה, למשל - כאשר למדנו מקצוע, ואחרי התעודה הוא מגלה שאינו נהנה לעבוד בעבודה זו, או למשל - אדם שפוטר מעבודתו ולא מצליח למצוא עבודה בתחום. יש פעמים שהשגרה שחקה את האדם, והוא לא מצליח לעסוק באותו התחום שוב.

ויש פעמים שזה כן צריך להגיע מתוך בחירה - למשל - משקיעים המון בעבודה, ולא מתקדמים, לא מרוויחים מספיק כמו שמגיע לנו, או למשל - מרגישים שחוקים אבל עדין עוד איכשהוא מצליחים לגרור את הזמן והכח. וישנן דוגמאות רבות, לא אוכל לכתוב את כולן, אבל לא פעם החיים משתנים נולדים ילדים ורוצים יותר זמן איתם, וכן הלאה והלאה.
במצב שכזה לא תמיד יש בנו את האומץ להמציא את עצמנו מחדש, אך לפעמים העצירה וההמצאה המחודשת היא התרופה הטובה לחלק מהקשיים.

ועולה על כולנה - פוסט קורונה.
בתקופה זו מהלכי עולם כלכליים השתנו, אמנם רוב עובדי המשק מוצאים את עצמם באותה עבודה, אך רבים וטובים איבדו את מקום עבודתם, תחומים רבים נהפכו לקשים כמעט עד בלתי אפשריים מבחינת תעסוקה, ואז הגיע להמציא את עצמך מחדש.

איך עושים זאת?
ישנם מספר תהליכים שאפשר לבצע,
אך הליך המחשבה צריך להיות בצורת השתלבות. ואסביר -
מצד אחד הניסיון הוא פקטור משמעותי באישיות שלי, אני לא עוד אחד שהתחיל מחדש,
אך מצד שני - הרי תחום עבודתי אינו מספק לי תעסוקה, אז אני למעשה כמו כל אחד שמתחיל מחדש.

צורת ההשתלבות צריכה להיות פיתוח כלי מחשבה מחדש על התחום הבא שבו אני רוצה לעסוק, ומתוך העיסוק הקודם שלי לקחת את הכלים שיכולים להעניק תוספת כח לתחום החדש. וכדי לסבר את האוזן אספר סיפור בו הייתי מעורב.

אחד מהקולגות שלי הינו בחור מוכשר מאד, מתמטיקאי מחונן, שבשעות הפנאי היה פותר תרגילים מסובכים במתמטיקה רק לשם ההנאה, אך תחום עבודתו היה ניהול עובדים בחברת השקעות בחו''ל, מיד עם תחילת תקופת קורונה מעצור הטיסות מנע ממנו להמשיך את עיסוקו, והוא היה חייב למצוא עבודה חדשה.
הוא בחר ללכת לתחום הנהלת חשבונות [הוציא תעודה במשך השנים כתחביב] אז אכן החיפוש היה אחר עבודה חדשה, שאין לו ניסיון בה, הוא חדש בתחום, אבל מצד שני הוא ידע שהניסיון שלו כמנהל צוות עובדים יכול לתת תוספת כח לעבודתו, כמו כן יכולת ניהול עובדים בשלט רחוק היא נקודה חשובה בתקופת פוסט קורונה, וכך הוא שלף מן עבודתו הקודמת את אותם יתרונות לעבודה החדשה. ותוך תקופה קצרה מצא עבודה מכניסה ומכובדת למרות אי הניסיון בתחום הנהלת חשבונות.

מקרה זו הוא אבן דרך, כי בכל פעם שאנחנו מנסים להמציא את עצמנו מחדש, אל לנו לשכוח מהיכן הגענו, ומה הנקודות החיוביות שיש לנו מהניסיון חיים ועבודה שלנו.
וכאשר אנחנו מוצאים את עצמנו - לא מרוויחים מספיק - לא נהנים בעבודה - מרגישים תקועים - מתקשים למצוא עבודה,
אפשר ולעיתים חובה להמציא את עצמנו מחדש, ואל נחשוב שהנה אנחנו בכביש חדש שלא נסענו בו, כי הניסיון הקודם יכול לתת כלים נפלאים גם אם הוא מתחום אחר לגמרי.

מתי נכון לעשות זאת, איך התהליך הנכון, אולי במאמר הבא :)