שמי אברהם דיקמן, (כן, אח של חיים...) מוכר לכם כאן כ"אברימי".

ביום אביבי אחד לפני כ6 שנים נפלו עלי השמים – אצל בן הזקונים שלי התפרצה סוכרת נעורים – סוג 1. קשה מאד במסגרת פוסט קצר להסביר מה זה, ואת ההשלכות, אבל מי שמכיר מקרוב יודע ועוד איך, ומי שלא - שירוץ וירקוד ברחובות מתוך הודיה לה'.

אם נרצה לסכם את תפקידו של הסוכרתי במילה אחת: איזון. איזון של ערכי הסוכר בגופו 24/7/365 ללא הפסקה. לשם כך מפותחות טכנולוגיות עזר שונות.

בכל אופן, אז, כשצרחתי לנשמתי "למה?" בקולי קולות חרישיים, קיבלתי את התשובה בת אלפי השנים: "לא ידועה סיבת פרוץ המחלה". אותי זה לא סיפק, ויצאתי למסע לימודים אינטנסיבי כדי לחקור ולהבין את התופעה. (יש לנו במשפחה כמה אוטודידקטיים...)

לא אלאה אתכם, אוכל רק לומר בצניעות המתבקשת.. שכיום יש לי ידע נרחב בנושא, ידע שלפעמים מותיר אנשי מקצוע פעורי פה. לא אחת מצאתי את עצמי מעדכן צוותות רפואה על חידושים בסוכרת, חידושים טכנולוגיים ועוד, ולא כי אני חכם יותר מהם, אלא שלי יש מנוע בעירה פנימית הפועל במלא העוצמה... אחרי ההבטחה שהבטחתי לבני שאני אהיה שם בשבילו, והוא יקבל את מעטפת השיא הקיימת כדי שיוכל לטפל בעצמו טוב יותר, אני במרדף אחר כל בדל מידע חדש בנושא וכל פתרון שיכול לעבוד טוב יותר.

אז הפכתי ל"אושיית סוכרת" בצד המקצועי הטיפולי שלה לצד הצדדים ההלכתיים והטכנולוגיים, ואני משתמש בידע הזה כדי לסייע ככל שניתן לעוד ועוד סוכרתיים, חדשים עם ישנים..

ולמה כל המלל העצמי הזה?

כי אנו עומדים כעת בפני פריצת דרך. בארץ משווקת מערכת 780G של מדטרוניק שנקראת ה"לבלב המלאכותי". בקיצור נמרץ: משאבת אינסולין שמתואמת יחד עם סנסור המודד את ערכי הסוכר כל העת, והמשאבה מזריקה מינוני אינסולין על פי המצב הנתון מהסנסור. זהו נסיון טכנולוגי לחקות את פעילות הלבלב, נסיון שמוכיח חד משמעית את יעילות הטיפול.

משתמשי הלבלב המלאכותי משיגים תוצאות טובות יותר באופן מובהק. לדעתי תגלית הלבלב המלאכותי הטכנולוגי תכתיב פרדיגמה חדשה לטיפול בסוכרת, וכבר עכשיו אנחנו מזהים פרמטרים חדשים להגדרת סוכרתי מאוזן, פרמטרים הנגזרים מפעילות הלבלב המלאכותי.

מרגע שפרצה המערכת לעולם, הבנתי שחייבים להנגיש את הטכנולוגיה הזו להמונים, כי היא משנה את כללי המשחק בטיפול.

יחד עם עוד כמה "משוגעים לדבר" שהבינו אף הם את הנחיצות שלה בטיפול בסוכרת, "טרטרנו" את וועדות סל הבריאות בפגישות, מכתבים, פניות, הפגנות ועוד, הכל כדי לקדם את הכנסתה לסל הבריאות עבור כלל הסוכרתיים מסוג 1.

3 שנים של מאבקים עיקשים, והשנה הצלחנו "בקטנה" – ועדת הסל הכלילה ילדים בני 7-18 לקבלת המערכת. אך אליה וכמה קוצים בה – תחום הגילאים המצומצם, וקריטריון מצמצם יותר: רק לילדים שבלתי מאוזנים באופן מובהק וקיצוני.

תקוותנו שהמערכת תבין את נחיצות הכללת כל הסוכרתיים בסל הבריאות, ולו רק כדי למנוע את סיבוכי הסוכרת העולים לה הון רב, אך עד שזה יקרה – אנחנו מרימים את הכפפה: "לבלב לכולם" זוהי הסיסמה שלנו לקמפיין ענק למימון המונים שבעזרתו נוכל לממן לבלב מלאכותי עבור כל מי שחפץ במערכת.

אז אם בא לכם לעשות מעשה טוב עם האנושות ולהירתם להצלחת המיזם, ניתן לתרום כאן:

מעריך מאד! אברימי