shutterstock_517764184 (Small).jpg

כשהלקוחות עושים לנו בית ספר

זה קורה לכל אחד מאיתנו כשלקוח 'נאחס' במיוחד מרבה להתלונן על התוצרים, ממעט לפרגן ובאופן כללי הייתם שמחים להתפטר ממנו, לולא העובדה שהוא כבר שילם...
  1. אתי קצבורג - יועצת עסקית
    בבוקר, בין תיזוז אחד למשנהו. בין כוס שוקו לחצאית ששכחה להתכבס, בת השמונה לימדה אותי את השיעור של הלייף.

    ובכלל אם אהיה כנה עם עצמי, הבחורה הזו שמספר שנותיה לא עולה על מספר קני המנורה, מעבירה אותי סדרת שיעורים מאלפים.

    שלא תטעו לרגע, רק בשוך הסצנה והחיבוקים של אחרי, אני מתפנה לחשוב מה למדתי ואיך מיישמים את זה עם הלקוחות.

    קחו לדוגמא את הבוקר האפור והמגושם הזה על הקולב עמדו הכן כמה מעילים להוד מעלתה, בצבעים מדליקים ואופנתיים, ואז החלו הסצנות מול המראה.
    והשעה, כמו אשה יקית מעצבנת מראה על שבע וחמישים דקות!!!!

    "אמא, זה משמין אותי"

    "איכס, מה זה הצבע הזה, אינסיכוי בעולם שאלבש את זה"

    וגם האיום לא אחר להגיע "לא לוקחת מעיל בכלללל"


    shutterstock_517764184 (Small).jpg


    אפשר לדון כאן על ההיבט החינוכי שעות ואיך מתמודדים עם ילדה שכלום לא טוב לה, אבל לא לשם כך התכנסנו. באנו לדבר על העולם הזה שהגברת הקטנה שלי מייצגת...

    עולם שלם של האנשים הלא מרוצים, שאנחנו נתקלים בהם בלי סוף והמון פעמים הם גם הלקוחות שלך ושלי המאפיינים של הסקטור הזה שווים, וכמה שנתאמץ ונציע ונזיע וניתן מעצמינו האנשים לא יהיו מרוצים. ועוד יותר מכך, מחמאה מבחינתם- זה איזה המהום לא ברור שמביע משהו בין "אוקיי, הפעם שיחקת אותה" לבין "לא כל פעם יהיה לך כזה קרדיט..."

    יש המון סוגי לקוחות אבל הם ה'לא מרוצים' שיכים לסוג המתיש. כמה שתנסו להיות יצירתיים איתם תקבלו מבט כזה של "חמודה, אל תנסי, אין לך את זה, ואני לעולם לא אסלח לך".

    אז בכלל האם יש דרך להתמודד עם זה?

    קודם כל- תרגעו. בארור שיש דרך, כי ברגע שנזהה את זה מראש הדברים יהיו הרבה יותר קלים כי נדע איך לתת להם תחושה שהם שולטים על המצב והם בוחרים ובסוף הם לוקחים אחריות מלאה, כך שאם הם לא יהיו מרוצים זה יהיה מעצמם ולא ממנו.

    וכמו כל דבר שאנחנו יודעים ומזהים לפני- זה לא מתיש אותנו ולא מפריע לנו, כי אנחנו מייד יודעים לזהות. הנה הוא בקטגוריה הזו, והוא שייך לזו.

    ואנחנו שולפים בהתאמה את הטקטיקות להתמודדות עם זה.. באופן כללי כל כך חשוב כבעלי עסקים לרכוש מיומנויות תקשורת. ככל שתדעו יותר ותזהו את אופי הלקוח שלכם, חייכם יהיו מאושרים יותר ושערותיכם הלבנות יפחתו.(או הקרחת תחכה כמה שנים)

    כי (כמעט) כלום לא יפתיע אתכם. תהיו ערוכים למצבים וכל פעם תוציאו את הערכה המתאימה.

    יש?

    מעולה, לפחות יש הסכמה ואנחנו מוכנים לכל אתגר שיהיה לנו מול לקוחות.




    ולאלה שאוהבים סיכומים אהיה נחמדה ואתן כמה נקודות:

    1. יש לנו מלא סוגי לקוחות והחכמה להסתדר עם כולם.

    2. למידה ופיתוח מיומנויות תקשורת תעזור לנו בהתמודדות מול לקוחות.

    3. ידיעת הדברים מראש היא 80 אחוז מהפתרון.

    4. אתגר הלקוחות הוא אתגר שכולם מתמודדים איתו ומי שלא מתרגש צולח את האתגר וכובש את הפסגה.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. הכל תותים
    חבל שהתמונות חסומות בנטפרי
      rachelita מודה על התגובה.
  2. 5127109
    לא צריכים לשאוף להסתדר עם כל הלקוחות. זה מתיש ומיותר. יש לנו ענין אמנם שהלקוחות שאנחנו רוצים לעבוד איתם ישארו איתנו, וזה הבדל גדול. אני לא רוצה לראות לקוחות לא מרוצים ואנשים עצבניים בקהל הלקוחות שלי ולזה אני מכוון, לנפות לעצמי את הקהל שאיתו אני רוצה לעבוד. אותו אני אצפר, אליו אני אשלח תזכורות ומזל טוב וכו׳. מה שצריכים לרכוש הוא את המיומנות לפטר לקוח, לא את המיומנות לשמר לקוח לא מרוצה זעוף פנים שכמות האנרגיה שמוצאים עליו שקולה כנגד ארבעה לקחות ״רגועים״. אך אני אומר זאת בהסתייגות שזה בשלב יותר מאוחר של מיצוק העסק, לאחר שהעסק כבר מיוצב עם קלינטורה רחבה. ואכ״מ.
  3. bullets
    אהה!!!:mad:
    אבל את יודעת מה...:rolleyes:
      התותח והגזר מודה על התגובה.
  4. ורד לוין
    יפה מאד
  5. דוד ריזל
    יפה ומחכים.
      התותח והגזר מודה על התגובה.