זה קרה בדצמבר 1998, בדיוק לפני עשרים ושלוש שנים, הרבה לפני שילדים ידעו להגיד זום, וירטואלי ואייפון ודומיו, כשהעולם היה במיוט (נראה לכם?) ואנשים עדיין השתמשו במחשב כף יד של 'פאלם' ודומיו • כמה צבעים במכונת דפוס סטנדרטית, ומדוע חשף בעל בית הדפוס חשבונית נקובה בהרבה מארקים גרמניים? • השבחות וריחות בבית הדפוס | הפרק השישי מבית 'גיל פרינט'.



המקום:
בניין תעשייתי טיפוסי. חולון.

העיתוי: שלהי המילניום השני למניינם. תשנ"ט אם להיות יותר מדויקים.

האיוונט: מפגש עם לכה UV ו... צבע הדפסה חמישי שקוף לחלוטין.

עד כמה שזכור לנו, כבר למדנו כאן בעבר שמכונת דפוס סטנדרטית של העשורים האחרונים היא מכונה עם ארבעה גלילים. על כל גליל פלטה עבור צבע אחר משלושת צבעי היסוד.

איך שלושה צבעי יסוד וארבעה גלילים?

אה. זה? פשוט מאוד. אם תיקחו מאה אחוז של הצבעים כחול, אדום וצהוב, תקבלו שחור! אבל אנחנו לא מדפיסים רק את שלושת הצבעים הללו. אנחנו מדפיסים גם צבע שחור. הצבע השחור נועד לחזק את שאר הצבעים ולהבליט אלמנטים שאנחנו רוצים בשחור ממש חזק. כי כדי לקבל שחור משלושת צבעי היסוד, אנו חייבים לשמור כל העת על רוויה של 100% בכל אחד מהצבעים. לשם כך נצטרך לעצור את המכונה עשרות פעמים במהלך ההדפסה כדי למלא דיו. אם לא נעשה זאת נקבל צבע חום כהה ודוחה.

ומה בדיוק קרה בחולון לפני שנולדנו?

אחד מבתי הדפוס השתדרג ופינק את עצמו במכונת היידלברג חדשה בת חמישה צבעים.

מי צריך חמישה צבעים? אמרת שדי בשלושה.

ואני בכלל תהיתי בתחילה אם מדובר במכונה חדשה. אך תג המחיר שלה (שהופיע בחשבונית שבעל הדפוס התגאה בה) דיבר בעד עצמו ואני לא בטוח שהרוכש סיים לשלם את הקרן. מה שברור הוא שהוא הזמין כמה לקוחות כבדים להיכרות עם המכונה החדשה שידעה להדפיס צבע חמישי במקביל להדפסת ארבעת צבעי הפרוצס.

לעיתים אנחנו רוצים להדפיס צבע מטאלי, כלומר מתכתי. הצבע הזה אינו חלק מצבעי היסוד וההרכב הכימי שלו שונה. ברוב הדפוסים מעדיפים כלל לא להתעסק עמו ומעבירים את הגיליונות המודפסים לבית דפוס שמתמחה בצבעים מתכתיים.

shutterstock_64558528 (Medium).jpg


למה?

כי זה סיוט לנקות את הצבע מהמכונה עבור ההדפסה הבאה.

אבל איך הגענו לצבע מתכתי, כתבת בהתחלה "שקוף לחלוטין".

נכון מאוד ושאפו על הזיכרון. ההדגמה הייתה על צבע שקוף לגמרי ולא רק שקוף אלא אפילו ריחני.

סקרנת.

ישנן השבחות רבות שניתן לעשות לעבודות דפוס. החל מלמינציה עיוורת, לכה סלקטיבית והרשימה ארוכה ועוד נעסוק בה בעתיד הקרוב. אבל כאן היה מדובר בציפוי ריחני. האיש הדפיס לנגד עיני אורחיו פלייר לאירוע שעתיד היה להתקיים בחנוכה. לפלייר היה ריח של סופגנייה כשריח הריבה הצליח לגבור על הריחות האופייניים לבית דפוס.

מה זה הדבר הזה?

אסביר בטור הבא עלינו לטובה.



רוצים להדפיס עבודה עם ריח? רוצים השבחת דפוס מיוחדת שעוד לא נראתה? כל מה שאתם רוצים אנחנו, ב'גיל פרינט' מבצעים בשמחה, במאור פנים ובמהירות כיאה לעידן הדיגיטלי. אצלנו אין מהפכות, יש לקוחות. מרוצים.

-- רוצים לדבר? חייגו 077-8049665 או בקרו באתר שלנו.



--

בפרק הבא: בננה, תפוח, צמיגים וניסיון לייצר מצות בלי קמח.