רציתי להצביע על נקודה קטנה שאולי לא כולם מכירים, והיא יכולה להביא תועלת להרבה אנשים, ולסייע להם לערוך קניות טובות ומועילות בחג הרווקים הסיני שחל היום, ב11.11.
כולנו מכירים את אמזון, ויודעים שיש לו שירות לקוחות מעולה, ובתוכו נמצאים מליוני מוכרים פרטיים.
לגבי האתרים הסיניים חל בלבול מסויים - ואני כאן כדי לעשות לכם סדר, כמה שאני טוב לב, פשש מדהים ממש.
הקיצער, אחרי דברי השבח העצמיים המבחילים. בואו נעשה את זה קצר:
אלי אקספרס שייך לקבוצת עלי באבא של ג'ק מא, מליארדר סיני מרתק. האתר עצמו הינו דמוי אמזון, כלומר - הסחורה שבו נמכרת ע"י מליוני סינים שונים ומשונים (כן, רק לנו הם נראים דומים, אבל הסינים יודעים להבדיל בקלות בין סיני אחד לרעהו). וזה אומר שבגדול יש עליהם רגולוציה של הנהלת האתר.
אבל.. יש קאץ':
האתר מבטיח לכם שתקבלו מוצר טוב ותקין - וזהו.
קיבלתם, פתחתם, עבר שבועיים והמוצר הפך לז"ל - אכלתם אותה. הפסדתם.
אתם יכולים להחחיל להתכתב עם המוכר, אבל בגדול הוא לא חייב לכם כלום.
יש לכם ימי הגנה, בערך 50 יום, ומטרתם לוודא שתוכלו לקבל את כספכם בחזרה במידה וקיבלתם מוצר תקול.
המקדחה שרכשתם עם קופון הייתה תקינה, השתמשתם בה בשמחה חודשיים ואז היא נפגמה? בעייה שלכם. פעם הבאה תקנו באמזון.
לעומת אליאקספרס, יש אתרים אחרים שעובדים שונה לחלוטין. גירבסט ובאנגוד.
הם יקרים יותר מאלי, אפילו משמעותית, אבל בצדק: שם אין שוק פרוע נוסח הבזאר הטורקי שכולנו מתעבים אבל לא מתאפקים מלבקר.
בבנאגוד ובבגירבסט יש הנהלה אחת, שירות לקוחות טוב משמעותית, ולכן המוצרים מתומחרים בהתאם. כן, שניהם אתרים סיניים, שניהם לא יהיו אף פעם ידידותיים למשתמש כמו אמזון, אבל עדיין הם אמינים יותר מהחבר'ה באליאקספרס.
עם סיום העלאת הדברים, לוחשת לי כעת ציפור קטנה באוזן שאחד האתרים הנ"ל (גירבסט/באנגוד) דווקא כן בנוי מהרבה מוכרים קטנים, אך עדיין אך מקבלים פיקוח הדוק מאוד. פי כמה מאשר באליאקספרס.
היו שלום.