כך תשלבו מראות בחדר האוכל שלכם

אין דבר טוב יותר ממראה יפהפייה כדי לשפר כל חדר אוכל או סלון, גדול או קטן. הסיבה לכך היא פשוטה: בנוסף לאפקט הדקורטיבי, המראה ממלאת גם תפקיד חשוב מאוד, שהוא הגדלה והארת הסביבה.

בזכות אינסוף הדגמים הקיימים בשוק כיום, לא כל כך פשוט לבחור את המראה האידיאלית לחדר האוכל. כדי שיהיה קל יותר עבורכם לדעת מהי המראה המתאימה ביותר עבורכם, ריכזנו כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם.

כיצד להשתמש ולבחור מראה לחדר אוכל?

לפני שבוחרים את הדגם, את גודל וצורת המראה לחדר האוכל, חשוב שנדע מהו החלל שאמור לקבל את המראה. במילים אחרות - שימו לב למידות החדר שלכם, לסגנון הדקורטיבי השולט בסביבה, ומהם הכוונות שלכם עם המראה.

  • מדידות: בחרו את הקיר שתרצו להעמיד בו את המראה, לרוב אנו שמים מראה רק בקיר אחד. אחרי הכל, יותר מדי מראה עלול גם להפוך למטרד חזותי. עדיף לבחור בקיר הראשי של החדר שלכם כדי להציב בו את המראה. זהו בדרך כלל הקיר שאתם רואים תחילה כשנכנסים לחדר. אך היזהרו: לפני החלטה התבוננו במה שנמצא מול הקיר ההוא, מכיוון שהמראה תשקף ותשכפל את אותה תמונה. ודאו שזה לא אזור מבולגן באופן תמידי, או כל דבר אחר שאתם לא אוהבים לראות. אחרת תקבלו בלגן כפול.
  • סִגְנוֹן: כדאי שסגנון העיצוב של חדר האוכל שלכם ינחה אתכם גם בבחירת המראה, במיוחד בכל הקשור למסגרת. עבור חדרי אוכל בסגנון קלאסי, בחרו מראות עם מסגרות עץ ואפילו כאלה עם עיצוב מגולף. בחדרי אוכל בסגנון מודרני, מראות ללא מסגרת או עם מסגרות דקות ובגוונים ניטרליים - שחור ולבן - הם המתאימים ביותר.
  • פונקציונליות: לאחר שתכירו את המידות של חדר האוכל, ואת הסגנון השורר בסביבה כדאי לשאול את עצמכם למה תשמש המראה. האם היא תשמש רק כאלמנט עיצובי, או שתשתמשו בה במטרה להגדיל ולהאיר את הסביבה? אם היא דקורטיבית בלבד, הקפידו על בחירת המסגרת והציבו אותה במקום בולט מול קיר מעוצב היטב. אבל אם בנוסף לקישוט, אתם רוצים גם להגדיל את הבהירות והמרווח של חדר האוכל, כדאי ללכת על מראה שמתחילה בגובה שולחן האוכל ומגיעה עד התקרה. הצבת המראה מול חלון היא גם בחירה טובה, מכיוון שבמיקום זה היא תשקף עוד יותר אור, אבל גם לזה צריך לשים גבול: השתקפות עודף אור, עלולה לטשטש את הנוף של הנמצאים בחלל.
  • צורה: צורת המראה חשובה. דגמים עגולים עוזרים ליצור פוקוס, מראות עגולות משתלבות מצויין בסגנון קלאסי-עדין. מראות מרובעות מושלמות לסגנון יוקרתי ואלגנטי. מראות מלבניות, בתורן, הן המתאימות ביותר ליצירת תחושת מרחב . לבסוף, מראות בעלות צורה לא סדירה הן המתאימות לסלון מודרני, מכיוון שהן מביאות תנועה ודינמיות לסביבה.
  • גודל: בחדר אוכל קטן צריך להימנע ממראות באורך מלא, מכיוון שהשתקפויות מוגזמות יכולות להפוך את החדר לקטן עוד יותר. העדיפו מראות בגודל קטן ובינוני המונחות על מזנונים או בגובה שולחן האוכל. בחדר אוכל בינוני או גדול אפשר לשחק קצת יותר בגודל המראות. כאן כדאי לכסות קיר שלם במראה או להשתמש בדגם מראה גדול עם מסגרת מסומנת היטב.
  • דרכים להשתמש במראה בחדר האוכל: הדרך הנפוצה ביותר להשתמש במראות בחדר האוכל היא על מזנונים, אך עדיין תוכלו לשחק עם היצירתיות שלכם ולשים את המראה במקומות שונים. בכל הקיר - למי שיש חדר אוכל גדול כדאי לשים מראה על קיר שלם. במקרה זה תוכלו לבחור במראות חלקות, ללא כל גימור, או לבחור בפאזות בין מראה למראה.
על המחבר
תמי רוטנברג
שלום!
נעים להכיר, שמי תמי רוטנברג, אדריכלית פנים ירושלמית, אני מתכננת ומעצבת בתים ללקוחות פרטיים שרוצים בית בתכנון ועיצוב אישי, ובסטנדרט מקצועי גבוה.
אני מגשימה זאת על ידי המון הקשבה, חשיבה, השקעה וניסיון, ומחויבות לתוצאה מושלמת !
אם אתם חושבים על שיפוץ בקרוב או בעתיד, קבלו מדריך שכתבתי (על בסיס תכנים שכתבתי עבור אתר הידברות ופלטפורמות נוספות) ובו סקירת כל השלבים בתהליך, לחצו כאן. אם אתם ממש לקראת בנייה – צרו קשר כעת 0587126130 לשיחת אבחון, יש לי עבורכם נוסחה מנצחת לבית אישי בדיוק בשבילכם!

תגובות

אין עדיין תגובות על התוכן

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

More from תמי רוטנברג

שתף את המאמר

למעלה