xQgu7NGb_6GHQbn_QrbEGKZm7a0w05ZZQDJezZ6jMiKjapGRC6SagNIIOgEp1mLGNFPjofn_xbIR6ugBuscRot5-7f4ig1fLzHi2AuWm0WuY8D-UM_UsnYn9iE5VuZdYxraAErzu



עוד מאמר אחד נותר לנו לפני שנגיע לנושא העיקרי בסדרה, פיתוח המותג בעולם הדיגיטלי.
במאמר שלפניכם - כהמשך לקודמו - נסיים ללמוד כיצד נוכל למתג את העסק שלנו בצורה נכונה.

אם עדיין לא קראתם את המאמר הקודם, תוכלו לעשות זאת כאן.

כאמור, לתהליך מיתוג נכון ישנם 5 שלבים:
  1. פלנינג
  2. שם המותג
  3. סלוגן המותג
  4. עיצוב הלוגו
  5. עיצוב השפה המותגית
במאמר זה נתרכז בשני השלבים האחרונים, ולאחר מכן נלמד כיצד נוכל לשמור על המיתוג והתדמית שלנו לטווח הארוך.


שלב ד' | איך מעצבים לוגו לעסק?

לאחר שבידינו שם וסלוגן, הגענו לדובדבן שבקצפת - עיצוב הלוגו למותג שלנו.

הלוגו הוא חוד החנית במיתוג, הוא מתמצת בתוכו את כל הפלנינג, האווירה, הערכים והמסרים שעלינו לשדר לקהל היעד שלנו כדי לגרום לו להבין בתת-המודע שאנחנו האופציה הטובה ביותר לפתרון הבעיה שלו.

כדי לעצב את הלוגו בפועל נצטרך גרפיקאי או מעצב שיעשו זאת עבורנו במידה ואנחנו לא יודעים להשתמש היטב בתוכנות הגרפיות, אך ניתן לתכנן את עיצוב הלוגו שיתאים לנו גם ללא ידע טכני. כדי לעשות זאת עלינו ללמוד את העקרונות שיכוונו אותנו לעיצוב הלוגו המתאים לנו ביותר. מוכנים? תחזיקו חזק:

כדי לקבוע איזה לוגו ישדר את התדמית שלנו הכי טוב, עלינו לשים לב ל-5 נקודות:
  1. על הלוגו להיות זכיר, כך שייחרט במוח הצופה.
  2. על הלוגו להיות ייחודי ומבדל, כך שנבלוט מבין המתחרים שלנו.
  3. על הלוגו להיות רלוונטי למותג ו/או לערכיו.
  4. על הלוגו לשדר מסרים מהפירמידה שבנינו בסוף שלב הפלנינג (ראו מאמר קודם), החל מראש הפירמידה.
  5. על הלוגו לפנות לקהל היעד שלנו ו'לדבר בשפה שלו'.
לוגו מורכב מצורה, צבע ופונט. עלינו לחשוב איזה עיצוב של כל אחד מהאלמנטים האלו יעלה בקנה אחד עם כל אחת מחמש הנקודות:

1. איך מעצבים לוגו זכיר?

  • באמצעות צורה פשוטה ומינימליסטית
  • באמצעות שימוש בצבע אחד / בכמה שפחות צבעים
  • באמצעות שימוש ברעיון יצירתי
2. איך מעצבים לוגו מבדל?
  • באמצעות בידול צבעוני מלוגואי המתחרים
  • באמצעות בידול טיפוגרפי מלוגואי המתחרים
3. איך מעצבים לוגו רלוונטי?
  • באמצעות קשר לשם המותג
  • באמצעות קשר לעולם התוכן של המותג
  • באמצעות קשר רעיוני למותג
4. איך משדרים מסרים באמצעות עיצוב הלוגו?
  • באמצעות צורה - כל סגנון צורה משדר מסר אחר. צורה מצולעת למשל, נחשבת לקרה ורצינית יותר לעומת צורה עגולה ורכה, שמשדרת חום ונעימות.
  • באמצעות צבע - כל צבע משדר מסר אחר בהתאם לקהל היעד. יש לבחור בצבע שמשדר את המסרים שעלו מהפלנינג ושתואמים את אווירת המותג.
  • באמצעות פונט - בדומה לשידור מסרים באמצעות צורה, גם צורת הפונט משדרת מסרים. פונט עגלגל וחם ישדר שמחה וכיף, בעוד פונט מרובע וצר ישדר רשמיות ויוקרה.
5. איך פונים לקהל יעד באמצעות עיצוב הלוגו?
  • במסגרת המחקר, פילחנו וסקרנו את קהל היעד שלנו. כדי לפנות לקהל היעד באמצעות הלוגו עלינו לדאוג שהצורה, הצבע והפונט ידברו בשפה שמתאימה לקבוצת האוכלוסיה שפילחנו. זה לא כל כך מסובך. ניתן להבחין בקלות איזה מהלוגואים פונה לילדים, ליזמים ולאמהות:
bE_dm11Y7xa16cgI8qca3QA6YpggNkVpUXTrEsmz4U5HT66TvbA7FksxNXkaBlaZxwech_wmY3aSts52aWaZPMMdCd30WnELFwgVy6ylCtLM7H9Ub--6Am-0QRMqZcJFtpnbNr-E


מעבר לחמש הנקודות שכרגע למדנו, יש לעיצוב לוגו המון קווים מנחים (קומפוזיציה, פרופורציה, יישורים, ריווחים ועוד ועוד) שמעצב הלוגו מוכרח לשחות בהם ולדעת לעצב את הלוגו המלוטש והמדויק ביותר ליצירת תדמית שתוביל את המותג להצלחה.


שלב ה' | איך מעצבים שפה מותגית לעסק?

שפה מותגית = קו עיצובי המופיע בכל פריטי המיתוג ומטרתו לעטוף את הלקוח בכל משך מגעו עם המותג, משלט הכניסה ועד לעיטוף דלפק הקבלה, כרטיס הביקור וניירת המותג, אתר המותג ועוד.


3qtVkhGn1xhGDTpB6n8diFDl3ovPOo8S1lGRU0eQoPVCdE7mMTeTqhZeQ4dGqskEBUCESf6znL7JKJ_-cXgkF_vmU2UUXj9m-SDTLCJNVv0PQiLLyvLeQOk_zMTWYmziey8q6bGs



לעתים, בעיקר בעיצוב מוצרים, השפה המותגית תשדר את מסרי וערכי המותג לקהל היעד בצורה הרבה יותר חזקה מהלוגו ותשמש כדרך העיקרית לנראות ותדמית המותג.


RwW6IkMslw8U8JAoDANzVJF5wx0W2NOsvUh9qMT8XH-tS0VkFaSozd_q8kfRZf1r8VvcFuF9WCklNZwQVE1w5-ntmqTTlxc0gocqE6ZJU8B4uOTIpKcYH0uElYd3OGXcTql7R7-J




כיצד נשמ͏ור על המיתוג והתדמית שלנו?

בסיום בתהליך מיתוג נכון, על המעצב למסור ללקוח ספר מותג המפרט את אסטרטגיית המותג וקווים מנחים לתצוגה והדפסה נכונה של הלוגו והשפה המותגית לצד הנחיות שימוש נוספות.

על בעל המותג האחריות לוודא שהוא מעביר את ספר המותג לכל בעלי המקצוע שמעצבים עבורו חומרים מודפסים ודיגיטליים, כך שיוכלו לראות את ערכי הצבעים המדויקים, גדלי הפונטים, גודל מינימלי לתצוגת הלוגו ועוד.

כמובן ששימור המיתוג לא מסתכם במיתוג החזותי בלבד, ועל בעל המותג לדאוג לפעול על פי אסטרטגיית המותג בכל החלטה עסקית שמקבל, ולשים לנגד עיניו את מטרת המותג וקהל היעד המדויק אליו הוא פונה.

בחברות גדולות, בעל המותג ממנה מנהל מותג או צוות מותג שכל מהותם ותפקידם הם לשמור על המיתוג.

שמירה על המיתוג מגדילה את אמון הלקוח וגורמת לו לחוש ביטחון שמדובר בגוף חזק שתמיד נראה טוב ותואם בכל מדיה ובכל מצב, ובכך מאפשרת למותג להגדיל את מעגל הלקוחות הנאמנים שלו ולהעלות את מחירי מוצריו בהתאם.

----

כולי תקווה שמאמר זה וקודמו עזרו להבין כיצד מתבצע תהליך מיתוג נכון, וכעת - סוף סוף - אפשר להתקדם לעיקר הסדרה וללמוד על המיתוג בעולם הדיגיטלי, לשם העולם הולך ושם לקוחות פוטנציאליים שלנו נמצאים בהמוניהם.


המון הצלחה! :)
חיים בניסטי, בעל 'סטודיו ארטליינר' ומחבר הספר 'איך לעצב לוגו מנצח'.