בחירות.JPG

ויסקי או יין, תבחרו את המשובח ביותר.

30 לאוקטובר 2018 זה קורה. תושבי הערים במדינת ישראל יצאו אל הקלפיות לבחור את המועמד המועדף עליהם לראשות העיר ולמועצת העיר. יותר משהיא פוליטית,...
  1. מערכת בית פרוג
    יותר משהיא פוליטית, אין ספק שהיא אמנותית. תקופת בחירות מונציפאליות היא אחת התקופות המרגשות את היוצרים והפרסומאים. בעוד אחרים מנתחים מיהו המועמד הטוב ביותר, אנחנו מתפנים להתרשם מהעבודה העמוקה של אנשי הפרסום, מיועצי האסטרטגיה, יועצים שיווקיים ועד מעצבי הגרפיקה והגרפיקאים המבצעים.

    גיטי קוסובסקי, בעלת משרד הפרסום 'כוסויסקי פרסום ודיגיטל', הפעיל בשוק מזה 3 שנים ועוסקת בלווי אסטרטגי, מיתוג ובדיגיטל, היא אחת מתוך עשרות יוצרים, גרפיקאים ופרסומאים, ששותפים ללוחמה הפסיכולוגית על מוחו של הבוחר.

    אחד הדברים המפתיעים הוא, שלמשרד של גיטי הגיעו כמה וכמה אסטרטגיות בחירות לעיצוב, כאשר אין שום קשר בין הקמפיינים, ואפילו הערים בהן רצים הקמפיינים, שונות.

    "לקוחות הבחירות הגיעו דרך לקוח מרוצה שעבדתי איתו. מעולם לא שיווקתי את עצמי דווקא לקמפיינים של בחירות, והנה זה קרה".

    קוסוסבסקי היתה שותפה השנה לעיצוב קמפיין הבחירות של המפלגות המונציפאליות: "החדשים" בעיר נתניה. "גל" בעיר באילת ו"ש"ס" בחדרה...

    מהם הצבעים העיקריים האהובים והנכונים בבחירות?

    "לא חושבת שיש משהו נכון ואהוב לבחירות , כל פרויקט עם האסטרטגיה שלו ולפי האסטרטגיה והמסר, אנחנו בונים את השפה. יש פרויקטים שהלכנו על הירוק, יש על התכלת המוכר, ואתם רואים, יש גם אדום."

    שפת הצבעים טומנת בתוכה עולם שלם של מסרים, וכשמדובר בבחירות, יש לצבע משמעות חשובה במיוחד. אם תשימו לב, קמפיינים רבים של בחירות מתבססים על צבעי הכחול-תכלת שמשדרים יוקרה, תקשורת ואחריות. הצבע הירוק משדר רוגע ורוח צעירה ורעננה. ואילו הצהוב- משדר אוירה מעט ילדותית וחסרת אחריות, לכן משתמשים בו רק בנגיעות קטנות.

    הצבע האדום למשל, שמשדר עזות, אכן משמש את קמפיין 'החדשים' בנתניה, ומבשר על חדשנות ומעוז.

    מלבד זה, אם תשימו לב למועמד לראשות 'גל', אפשר להבין כבר מסגנון הלבוש בו הצטלם לבחירות, את המסרים אותם הוא רוצה לשדר.

    חליפה לבנה על רקע חולצה תכלת- משדרת קיציות, אווירת נופש ואלגנטיות.

    הפוזה בחולצה שחורה מכופתרת, משדרת עסקים, עבודה ורצינות. (אפשר לשים לב כי גם הקופי של המודעה מתאים לשדר של הלבוש).


    אילו סיפורים הזויים היו לך בנושא הבחירות?

    "ואוו יש המון, מאיפה להתחיל? היה אוטובוס שעבדנו עליו המון , והלקוח לא היה מרוצה, עשינו עוד עיצוב ועוד אחד... ומה שקרה בסוף... חזרנו לראשון והוא היה מבסוט".

    האם ראית שהעיצוב אכן משפיע על הבוחר?

    "כמובן, אבל אני חושבת שיותר מזה עיצוב נכון שמבוסס על אסטרטגיה נכונה משפיע על הבוחר. העיצוב המדהים ככל שיהיה כשהוא לא יושב באסטרטגיה מדויקת , הוא פחות או לא יעבוד. אסטרטגיה משפיעה מאד על העיצוב, האם הוא צריך להיות נועז? קליל, חדשני, צעיר, מיושן... מה אנחנו רוצים לשדר, מה אנחנו רוצים להעביר לקהל יעד ועוד".

    האם יש כללים , כללי שפת גוף שעל המועמדים לבצע בצילום?

    "כן, תלוי מה אנחנו לשדר, מנהיגות? חביבות , רצינות? הכל יתבטא בעמידה שלהם, בצבע של החולצה והג'קט וכמובן המבט".


    לפניכם חלק מקמפיין "גל' באילת:
    כיתה א (1).jpg A4.jpg A44.jpg
    DUCAN (1).jpg פרסום2 (1).jpg פרסום3.jpg צפה בקובץ המצורף 393940 סימון_שמיים2.jpg פרסום.jpg פרסום4.jpg DUCAN (2).jpg WhatsApp Image 2018-08-29 at 6.29.25 AM(2).jpeg WhatsApp Image 2018-08-29 at 6.29.25 AM(3).jpeg WhatsApp Image 2018-08-17 at 11.46.48 AM.jpeg

    לפניכם חלק מקמפיין הבחירות של 'החדשים' בנתניה:

    WhatsApp Image 2018-07-13 at 1.58.20 PM.jpeg
    יהדות השרון.jpg PIRSUM_BAELI.jpg PIRSUM_KOLAZ.jpg PIRSUM.jpg קאבר_פייסובוק3.jpg

    זהו חלק מקמפיין ש"ס בחדרה, עליו היו אחראים בכוסויסקי רק בתחום הדיגיטל.

    קאבר_פייסובוק.jpg בריאות.jpg פלוס ולב2.jpg פלוס ולב.jpg

    זהו חלק אחר של הקמפיין, שעוצב אך בוטל:

    62.jpg 6.jpg



    מעצבים בחירות? מוזמנים להיות חלק ממדור 'מעצבים בחירות 2018' של אתר פרוג.
    צרו איתנו קשר, ע"י שליחת הודעה פרטית ואנחנו נחזור אליכם.

    גולשים יקרים, לא תינתן אפשרות לתגובות בעלות אופי פוליטי.
    תודה מראש!

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. ציפורים
    אחד מקמפייני הבחירות בציבור החרדי הכי טובים,
    זהו לדעתי של פרוש באלעד.
    3 מילים קצרות של "הכי טוב באלעד" וזהו! פעם זה על שלט פעם ליד תמונה פעם בלי תמונה,
    אבל בלי שום תוספת, מסר אחד וקולע, שכולל בתוכו הכל.
      שלום053 אוהב/ת את זה.
  2. MIREL תכשיטי שוקולד וקינוחי בוטיק
    מדהים!!
    עלי והצליחי!!
      איסתרא בלגינא ו-YG&K אוהבים את זה.
  3. YG&K
    תודה לכל המחמאות והערות כאחד!
    @yairiss
    תודה על התגובה שלך, לגבי הברורים הבאים ,הקובץ שעלה לכאן הוא קובץ לא מעודכן,תודה על תשומת הלב.

    @רותי קפלר
    תודה על תגובתך! רוצה להזכיר שרב הפעמים הדברים נעשים בלחץ מטורף
    ומסכימה עם זה שזה לא מוצדק, אבל זה המקרה כאן

    @עימוד ספרים
    אתה רואה כאן טיפה מן הים מתוך הקמפיין
    ככה שלהעיר בלי לראות את כל התמונה זה לא נכון.
    ולא הייתי רוצה לאמר מה אומר הכתוב על כזה דבר...

    לגבי חדרה , שוב אתה רואה כאן טיפה מן הים מן הקמפיין הדיגיטלי.
      איסתרא בלגינא אוהב/ת את זה.
  4. עימוד ספרים
    דעתי הקלושה: המועמד האילתי מבטיח יותר מידי דברים, מצע ארוך שנוגע בשלל נושאים, חסר מסר אחד חד וברור.

    תמונת המועמד החדרתי נראה כמו ילד פלא מתבגר בבמת תזמורת, בקיצור, צעיר וילדותי מידי. דרושה תמונה טובה יותר שתשדר בגרות וכובד ראש.

    בהצלחה.
      איסתרא בלגינא ו-yydd אוהבים את זה.
  5. yairiss
    יפה מאוד!

    2 הערות:
    1. כתבתם "קמפיינים רבים של בחירות מתבססים על צבעי הכחול-תכלת שמשדרים יוקרה, תקשורת ואחריות". שכחתם את העיקרי ביותר, שאלו צבעי דגל מדינת ישראל וזה משדר את ההקשר הלאומי.

    2. בקמפיין בחדרה יש שלט "ברוכים הבאים" עם חולם על הו' במקום שורוק.. אתם רגועים עם זה?..
    במחשבה שניה אולי זה בכוונה כי שם המתמודד הוא גם עם חולם, וכוונת המודעה שזה ייצור הקשר. אך עדיין לענ"ד זה לא הפיתרון הנכון. זה מבלבל.
    1. רותי קפלר
      אכן. הכל יפהפה, אבל גם בקמפיינים האחרים יש כמה תיקוני הגהה. @מערכת בית פרוג , אולי תתנו למגיהים לכתוב מאמר מקצועי לפרסומאים?
    2. מערכת בית פרוג
      רעיון! :)
      יכול להיות מעניין..
      איסתרא בלגינא אוהב/ת את זה.
    3. יאן
      אוי א בראך
      איסתרא בלגינא אוהב/ת את זה.
  6. תמימה
    יו רמה ממש גבוהה וגם המסר מאד חד.
      איסתרא בלגינא אוהב/ת את זה.
  7. S.D
    יפה מאד אהבתי
      איסתרא בלגינא אוהב/ת את זה.