וואטסאפ רשמי מול שאינו רשמי.

מכיל קישורי שותפים
1676807617334.png

יש שתי אפשרויות ליצירת בוטים והודעות מתוזמנות בוואטסאפ. אפשר לעשות את התהליך באישור ובכפוף לנהלי חברת מטא,לעבור את הבדיקות שלה ולשלוח הודעות (בתשלום 15 אגורות בערך, אחרי 1000 הודעות ראשונות חינם- צריך לעקוב אחרי התימחורים המשתנים של מטא) ללא חשש מחסימה. אחרי האישורים אפשר להתממשק למערכת בניית צ'אטבוטים כמו manychat או שליחת הודעות בודדות דרך המודול הרישמי של וואטסאפ בmake. [אפשר גם לבנות בוט בדרך הזו, אבל זה מורכב ולא מאוד יעיל]. דרך נוספת היא להתחבר באופן עצמאי ובדרך עקיפה לחשבון וואטסאפ האישי ולשלוח הודעות ולבנות בוטים דרכו.
במאמר כאן ננסה להציג את ההבדלים העיקריים בין האפשרויות.

רישמי:

יתרונות:

  • מהיר
  • לא נחסם
  • התממשקות למערכות בניית בוטים מקצועיות כמו manychat
  • שילוב קטלוג מוצרים בתוך הבוט עם מעבר לתשלום-איקומרס בוואטסאפ

תרחיש שיחה בmanychat
1676807918920.png



חסרונות:
  • מצריך עמוד עיסקי בפייסבוק וגישה אליו
  • כדי לשלוח הודעות יזומות צריך לאמת את העסק בפייסבוק
  • יש תמחור להודעות (15 אג' להודעה שיווקית יזומה)
  • אין קבוצות
  • אין סטטוסים
  • מספר בפני עצמו, לא מתלבש על המספר הקיים של העסק

המודול של וואטסאפ בmake
1676807792055.png



לא רישמי:

יתרונות:
  • יכול להתלבש על כל מספר טלפון, גם על מספר שכבר בשימוש
  • אין תשלום על כל הודעה
  • אפשרות לניהול ויצירת קבוצות
  • אינו מצריך התעסקות עם פייסבוק ולא אימות עסק בפייסבוק
  • יש אפשרות לסטטוסים בעיקרון (אם כי אינו מפותח עדיין בנותני השירות)
בוט ואטסאפ לא רישמי
1676808316447.png

חסרונות:
  • איטי
  • מועד לחסימות
  • באגים ונפילות מידי פעם
  • בניית בוט לא רישמי הינה משימה מורכבת ומועדת לתקלות
  • תשלום חודשי של עשרות דולר לספק השירות (כיום מומלץ לעבוד עם green api , במחיר 12 דולר לחודש)




ההמלצה שלנו היא , בניית בוטים-בוואטסאפ רישמי, חד משמעית. יכולות הבוטים גבוהות מאוד,הכל מהיר וידידותי ואין חשש מחסימות פתאומיות שיתקעו לנו את הקמפיין… (כמובן מי שיתעקש לעשות שטויות גם ברישמי יחסם בסוף).
שליחת הודעות יזומות בודדות , גם עדיף לעבוד עם רישמי. רק במקרים בהם חשוב להשתמש דווקא במספר הקיים של העסק, או במקרי ניהול קבוצות נפנה לוואטסאפ לא רישמי.


האפשרויות באוטומציה באמת אין סופיות , וכמו ש MAKE (הפלטפורמה בה אנו בונים את רוב האוטומציות ) הגדירו פעם:
"המגבלה היחידה היא הדימיון שלך"

חלק מהקישורים הינם קישורי שותף
על המחבר
ש

תגובות

יש אפשרות לסטטוסים בעיקרון (אם כי אינו מפותח עדיין בנותני השירות)
מה זה אומר בדיוק? יש מערכות שכן תומכות בזה?
אני ממש מחפשת דרך להתגבר על תקיעות בהעלאת סטטוס
אשמח לתשובה, תודה מראש
 
מה זה אומר בדיוק? יש מערכות שכן תומכות בזה?
הכוונה שאין מגבלה עקרונית (כמו ברישמי, שזה לא קיים בכלל) אלא שהחברות שמתעסקות בזה לא ממהרות לפתח את זה.
[לדעתי, בגלל שהציבור החרדי הוא מהיחידים בעולם שמשתמש בזה, לא דחוף להם לפתח משהו שמבחינתם לא שימושי].
הבעלים של https://www.bulldog-wp.co.il/ הבטיח שהוא מקדם את זה.
 
הכוונה שאין מגבלה עקרונית (כמו ברישמי, שזה לא קיים בכלל) אלא שהחברות שמתעסקות בזה לא ממהרות לפתח את זה.
[לדעתי, בגלל שהציבור החרדי הוא מהיחידים בעולם שמשתמש בזה, לא דחוף להם לפתח משהו שמבחינתם לא שימושי].
הבעלים של https://www.bulldog-wp.co.il/ הבטיח שהוא מקדם את זה.
התכתבתי אתמול עם דולב הבעלים של בולדוג והוא אמר לי שאין אפשרות כזאת אצלם וגם לא תהיה כל עוד וואטסאפ לא יאפשרו את זה
 
(בתשלום 8 סנט בערך, אחרי 1000 הודעות ראשונות חינם- צריך לעקוב אחרי התימחורים המשתנים של מטא)
התמחור הוא לפי שיחות לא לפי הודעות, ושונה בין שיחות ביוזמת העסק לשיחות ביוזמת הלקוח (כלומר שהוא פונה לעסק).
החל מ-1 באפריל, רק שיחות ביוזמת הלקוח נכללות ב1000 השיחות ראשונות בחודש חינם. שיחות ביוזמת העסק בתשלום מהראשונה.
שיחה משמעותה - אחרי ההודעה האחרונה של הלקוח יש 24 שעות (בתרחישים מסוימים 72 שעות, ראה בקישור הנ"ל) שבהן השיחה פתוחה ואפשר לשלוח מה שרוצים.
מחוץ ל24 שעות האלו זה נקרא שיחות ביוזמת העסק ואפשר לשלוח רק תבנית שאושרו מראש ע"י פייסבוק.
וזה ההבדל הכי משמעותי מול ווצאפ לא רשמי, שאי אפשר לשלוח מה שרוצים מתי שרוצים.

מקווה שעזרתי.
 
תודה על המדריך!
תכלס, אם אני נותן שרות לאנשים, אבל לא תחת עסק רשמי,
יש לי אפשרות לתת שרות תחת וואטסאפ רשמי?
או שחייב לעבור תהליך אימות שמצריך מסמכים וכו'?
 
תודה על המדריך!
תכלס, אם אני נותן שרות לאנשים, אבל לא תחת עסק רשמי,
יש לי אפשרות לתת שרות תחת וואטסאפ רשמי?
או שחייב לעבור תהליך אימות שמצריך מסמכים וכו'?
אתה חייב עמוד עסקי בפייסבוק, אבל לא חייב לאמת אותו. בלי אימות אפשר לקלוט פניית משתמשים בלי הגבלה, ההגבלה היא שאי אפשר לשלוח יותר מ250 הודעות יזומות ביום.
 
מתפרצת בנושא אחר, מהי הדרך המומלצת להניע לפעולה אנשים לשמור מספר עסקי כדי לעקוב אחר הסטטוסים שלו? העסק מפרסם מידי פעם בקבוצות ווטסאפ - האם שם לעשות את זה? ואם כן, איזה קישור לתת לו להצטרפות?
בנוסף, האם קיימת בכל זאת מערכת שמאפשרת באופן חוקי לתזמן סטטוסים לפי יום, שעה? או שאין מה לעשות ועדיין מעלים ידנית?
 
מתפרצת בנושא אחר, מהי הדרך המומלצת להניע לפעולה אנשים לשמור מספר עסקי כדי לעקוב אחר הסטטוסים שלו? העסק מפרסם מידי פעם בקבוצות ווטסאפ - האם שם לעשות את זה? ואם כן, איזה קישור לתת לו להצטרפות?
לשלוח כרטיס איש קשר עם אופציה לשמירה מהירה. או לכל הפחות מספר שלחיצה עליו תציע לשמור אותו כאיש קשר.
הרבה מבטיחים איזו הטבה למי שיעשה את זה, כדי לדרבן להוסיף כאיש קשר.

בנוסף, האם קיימת בכל זאת מערכת שמאפשרת באופן חוקי לתזמן סטטוסים לפי יום, שעה? או שאין מה לעשות ועדיין מעלים ידנית?
יש כמה מערכות כאלו, יקרות יחסית.
 

לוח מודעות

More from שמים חדשים

שתף את המאמר

למעלה