הצטרף אלינו / קריאה לפעולה - חלק א'

הדלתות השקופות החליקו הצידה בקלילות ומשב רוח צונן קידם את פניו של ראובן עת נכנס לחנות הבגדים היוקרתית 'clothing me'. שורת החליפות הארוכה אשר קידמה את פניו לא הותירה לו כל ספק כי כאן הוא המקום המתאים ביותר לחלופה – חליפה איכותית אשר תחליף את הקודמת שדהתה בקיץ הארוך.


'מבחר ענק' מהרהר ראובן לעצמו, 'מהו הסגנון שיראה עלי הכי טוב ?'. הוא מביט כה וכה, תר בעיניו אחר אדם נבון שיתן לו קצת הכוונה בתוך ים הדוגמאות. מבטו נח על המוכר, אדם צנום וגבוה אשר ניצב על עומדו בדלפק, סוקר בעיניו השקטות את הלקוחות המשוטטים בחנות הענק.

ראובן מנסה ליצור קשר עין עם המוכר, המוכר מביט עליו, ו... ממשיך להסתכל עליו. 'אני עציץ ?' תוהה ראובן במחשבתו ומתקרב אל הדלפק. בטון נבוך מעט הוא שואל: 'תוכל לעזו לי אולי?, אני מתלבט איזו חליפה מתאימה לי מתוך כל השפע הגדול הזה'. המוכר ממתין מעט, ממתין עוד קצת ואז עונה לקונית: 'תסתכל כאן על הקיר בצד ימין' מראה באצבע - 'יש שם עשרות דוגמאות, כולם מתאימות לך'.
ראובן נבוך, עומד לרגע אחד קפוא ומנסה להבין האם השאלה לא היתה ברורה דיה, או שמא המוכר חושב כי שאל רק בשביל לשמור על העירנות שלו. עובר רגע נוסף אשר לאחריו הוא מסיק כי המוכר לא יכול או לא מעוניין לעזור לו למצוא את מבוקשו והוא שם את פעמיו אל עברו השני של הכביש. מפלס דרכו בין קבוצת ילדים ונכנס בשערי 'בגד לי'.

אך דרכו רגליו על המפתן ומיד מזנק אליו מוכר גוץ ושמנמן 'אתה מחפש עניבה, נכון?', ראובן מתבונן במראה הענקית שמולו, מכווץ את מצחו לראות מה פגם יש בעניבתו אשר עליו, 'לא, אני מחפש רק חליפה חדשה ו...' עוד בטרם הוא מסיים את המשפט וכבר נוחתת על ידו חליפה מדוגמת בדוגמת פרחים ענקיים. הוא ממצמץ לרגע, ולא בגלל התאורה, 'יש לך משהו יותר עדין ?', המוכר שותק לרגע מה, גורם בלא ידיעתו לראובן לחשוב כי הוא הולך לראות את מבוקשו, אך המוכר מאכזב: 'יש לנו מבצע מטורף על הדגם הזה שמסתיים עוד 20 דקות, תאמין לי, אם לא תיקח את החליפה הזו תתחרט'.

למזלו של ראובן נכנס אל החנות בחור צעיר והססן והמוכר כבר מזנק אליו. זו בדיוק ההזדמנות של ראובן להתחרט על כך שנכנס לחנות הזו, ולחמוק החוצה.


CTA - קריאה לפעולה

אחד הכלים החזקים והנכונים התחום בניית האתרים וגם בתחום השיווק והפרסום הוא הקריאה לפעולה, או בשמו הלועזי 'call to action' , ובקיצור : CTA.

נחשוב לרגע על גולש שנכנס לאתר שלנו רואה את גלריית העבודות המרשימה, המוצרים המדהימים בחנות, ואז אומר 'וואו !, איזה אתר יפה'. ואז ?

הבחירה נמצאת בידיים שלנו, נסו לחשוב על המשתמשים באתר שלכם כלקוחות פיזיים שנכנסו לחנות, איך הייתים מקבלים אותם, מה השאלות שמציקות להם, מה אתם רוצים למכור להם, מה חשוב לכם שהם ידעו.

ישנן דרכים שונות להנעה לפעולה,במאמר הבא נציג חלק מהם.

נכתב ע"י ויקיפדיה באנגלית- תרגום גוגל:
מה זה CTA?
קריאה לפעולה (CTA) היא מונח שיווקי לכל מכשיר שנועד להניע תגובה מיידית או לעודד מכירה מיידית. CTA מתייחס לרוב לשימוש במילים או בביטויים שניתן לשלב בתסריטים של מכירות, הודעות פרסומיות או דפי אינטרנט, המחייבים את הקהל לפעול באופן ספציפי.
על המחבר

תגובות

לוח מודעות

More from אלעזר 1

שתף את המאמר

למעלה