הסערה שלפני הסדר

הגיע הזמן לצאת לדרך מעשית, לאחר ההכנות המעמיקות שעשינו בהבנה שלרעיון טוב מקדימה דרך ברורה, ועלינו להתחבר למוצר או ללקוח ללא חסמים אישיים. כעת, אנו ניצבים בפני גיליון וורד חלק ומלא תקווה, או לחילופין אוחזים בכלי כתיבה מוחשי ומתאפקים מלכסוס אותו.

למעשה, הכלי המרתק שעשוי לעזור במצב כזה, הוא 'סיעור מוחות'. זוהי גישה נהדרת המסייעת לפתירת כל בעיה, ובמקרה שלנו- חיפוש רעיון הוא בהחלט בעיה. בהגדרה הבסיסית, סיעור מוחות הוא כלי לשימוש קבוצתי, בו נאסף צוות וכלל המוחות המשתתפים עורכים סיעור ומעלים רעיונות על השולחן.

רובנו שמענו על הכלי לא פעם. לכאורה, מה יותר פשוט מכך. אך כדי להגיע לתוצאות מספקות מסיעור המוחות, עלינו להכיר את התהליך הנכון המלווה אותו. כשהתהליך יובן, נוכל להשתמש בסיעור המוחות גם כשבחדר הישיבות הצוות כולו כולל אדם אחד. נכון, תמיד כשתגייסו מוחות נוספים תקלו על עצמכם ותרחיבו מעגלים, אך גם בעבודה יחידנית, זה בהחלט עובד.

דמיינו אתכם מסתובבים סביב עצמכם בסלון או במשרד, בתחנת האוטובוס או בכל מקום אחר, וחוזרים באוזנכם על אותו משפט: 'רעיון, רעיון, רעיון, אני חייב רעיון, איזה רעיון אני אמצא, איזה רעיון, רעיון, רעיון...' יתכן, שבשלב מסוים יתרחש מפנה דרסטי בעלילה, וכמו בקומיקס מקצועי תמצאו את עצמכם מזדקפים בפתע פתאום, קרניים זהרוריות יסובבו את ראשכם ותאמרו: 'יש לי!'. אם זה קורה לכם הרבה, ברכותיי. ואם לא?

בואו נתחיל מזה שבסיבובים הקדחתניים הללו עשיתם את הטעות הראשונה שלכם. מודל השגת הרעיון עומד על כך שהמפתח המעשי הראשון בסיעור מוחות נכון הינו-

מיקוד- שבו. רק אתם יודעים היכן נוח לכם לשבת, מהו הלוקיישן שמסייע לכם להתרכז היטב ולהתכנס בשאלת הרעיון שלכם. שאלה? אכן. כשאתם מחפשים רעיון, נסחו את החיפוש באמצעות שאלה. שימו לב, היא מוכרחה להיות ממוקדת. אם אתם מחפשים רעיון למודעה תדמיתית בניחוח חנוכה, השאלה 'מה מזכיר לי חנוכה' רחבה מידי. נסו לפשט אותה לחלקים: 1. 'איזו אוירה מלווה את חנוכה?' 2. 'אילו אלמנטים מתקשרים לחנוכה?' 3. 'אילו ציטוטים קשורים בחנוכה?'. רשמו את השאלה או השאלות. כעת, התחילו לענות.

ספונטניות- מעתה, כל רעיון שיעלה במוחכם בכפוף לשאלה הניצבת, יירשם. גם אם הוא נשמע טיפשי, לא ישים או לא ראוי, רשמו. בשלב זה של סיעור המוחות אין סינונים והגבלות. גם אם במבט ראשון הרעיון שנזרק זה עתה נראה חסר קשר, הוא עשוי להפתיע אתכם או להוביל למקומות שלא חשבתם עליהם. כשם שאינכם פוסלים אף רעיון, כך גם אינכם דנים בו בשלב זה. ואל תחששו מכמויות, כל כמות רעיונות היא לגיטימית. עוד תגיעו לשלב המיון והסינון.

ניגודיות- אם אתם מתקשים בהעלאת תשובות לשאלת הרעיון שלכם, נסו לעורר את המוח ולאתגר אותו בעזרת מחשבה ניגודית. לדוגמא, בשאלה 'אילו אלמנטים מתקשרים לחנוכה', לכו לנקודת קיצון אחת שתכלול אלמנטים חיוביים כמו: נר, מפגש, דמי חנוכה... מכאן קפצו לנקודת הקיצון המקבילה, והעלו אלמנטים שליליים כמו: שריפה, שומנים מיותרים... זוהי שיטה נהדרת שעובדת תמיד עם כל ניגוד שתבחרו בו: רוגע וסערה, כאב ושמחה, קרבה וניכור... כל מה שעשוי להתאים לנושא הרעיון שלכם יתפקד נפלא.

כשהמסמך או הדף שלכם סוער וגדוש כהוגן ברעיונות שהעליתם, זה הזמן לדבר על סינון נכון ושליפת הרעיונות הפוטנציאליים להמשך העבודה. במאמר הבא בעז"ה.
על המחבר
רחל סרולוביץ
כותבת את המילים הנכונות והמדויקות שנוגעות בלבו של קהל היעד ומרימות את המכירות גבוה יותר!
כתיבה שיווקית, תוכן לאתרים וקופירייטינג.

תגובות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  1  פעמים

לוח מודעות

More from רחל סרולוביץ

שתף את המאמר

למעלה