הוא מעצב בסדר גודל עולמי ומרצה לעיצוב גרפי למעלה מעשור. תלמידים רבים לו בעולם הגרפיקה, חלקם מ'שנקר' ואחרים רבים יוצאים אל עולם העבודה בעיצוב גרפי, ממכללת בית פרוג.


"ראיתי ועודני חוקר את עולמות העיצוב של המגזרים השונים על פני העולם" מספר כפיר ממן, מעצב גרפי ומרצה לעיצוב גרפי, בבית פרוג. ארט דיירקטור, מרצה בכיר ב"שנקר", מנכ”ל “סטודיו ביטוי” וראש מחלקה אקדמי. "במהלך ההוראה במכללת בית פרוג התחלתי לחקור את העיצוב המקצועי של המגזר החרדי והגעתי לתובנות מדהימות שלא פגשתי בשום מגזר אחר".

ממן מתאר ראשית כל, את ההיצמדות לגבולות ההלכה, יחד עם השקעה מקסימלית ומגע הכי רחוק עם המקצוענות המודרנית.

"העולם החרדי הוא עולם למדן, צמא לידע ומשקיען. יש בו את הקווים האדומים שאותם לא עוברים בשום אופן ויש את המקומות הגמישים שמאפשרים ללמוד ולהתמקצע כמה שיותר. אני יכול לציין כי עם כל זאת שהתלמידים מהציבור החרדי שומרים על הגבולות הם מגיעים לתוצאות מקסימליות מבחינה מקצועית".

כפיר ממן לא הולך לגלות לנו מה יהיה תוכן ההרצאה שלו בימי העיון למעצבים ומעצבות גרפיים, אשר יערכו במהלך השבוע הבא. רק מבטיח לנו שהולך להיות מפתיע בצורה שתשאיר אפילו את גדולי המעצבים הגרפיים שישתתפו ללא מילים.

ובכל זאת, רמז קטן לגולשי האתר?

"מדובר בנושא לא רגיל, שכנראה אף מעצב לא נתקל בו במהלך תקופת לימודי הגרפיקה והעיצוב. הם פשוט לא יאמינו למה שאני הולך לספר להם על התחום ועל איך הוא הולך להראות בעתיד...

"נלמד קצת לבטל מוסכמויות שגרפיקאים רגילים להם. אני הולך לגלות אוסף כלים חשובים שכדאי להכיר ולהשתמש בהם בדרך אחרת לגמרי.

"מי שמכיר אותי יודע ששיטות הלימוד שלי הן לא קונסרבטיביות. אין אצלי: 'תבוא-תלמד-תכנה- כלי- כלי- פילטר- פילטר- חלון- חלון'. גם הפרויקטים שאני מטיל על תלמידים, הם לשם מימוש בעולם האמיתי ובנויים על לקיחת כלי מסוים, במטרה להשתמש בו עד קצה גבול היכולת ומושלמות הביצועים".

מה שאפשר להגיד בקצרה על ההרצאה של כפיר ממן בימי העיון הקרבים: שיעור גרפיקה- לא הולך להיות שם!
זהו יום שמתאים לכל מי שרואה את עצמו אמן, יוצר, מעצב, גרפיקאי, ביצועיסט, משפיע דעת קהל ובעצם לכל העוסקים בתקשורת החזותית.

"אני נרגש לא פחות, להיפגש שוב עם קהל איכותי. זהו קהל שמהיכרותי איתו במכללת פרוג, מאופיין בכבוד נדיר ללימוד, ובכבוד לזולת". אומר כפיר ממן לסיום.

"בעולם תחרותי כמו זה שאני בא ממנו, לא רואים כמעט שיתופיות כמו זאת שגיליתי במכללת בית פרוג ובמגזר החרדי בכלל. אני רואה הרבה יותר 'חברותא', אנשים עוזרים אחד לשני ומפרגנים. כמובן שקיימת תחרות מקצועית הנובעת מ'קנאת סופרים', אבל כשמישהו אחד בא עם שאלה, האחרים מסייעים לו ומעודדים אותו להצליח".

***
לפניכם תכניית יום העיון למעצבות גרפיות שיחול בס"ד ביום שני ב' טבת 10 בדצמבר 2018
ב'בית פרוג' רחוב ז'בוטינסקי 168, מגדלי שקל- בני ברק .



16:30

התכנסות וכיבוד קל

17:00
אשפה או השפעה - שבעת הכללים
הסודיים של תורת ההשפעה והשכנוע

רוני
אפלבוים-
איש קריאייטיב בכיר, בעל ניסיון של יותר
מ-30 שנה בענף, מרצה לקריאייטיב וקופירייטינג


18:00
מא' ועד ביזנס - ארגז כלים רב עוצמה
שיהפוך אתכם מעסק מתחיל למותג מוביל

שלומי לחנה-
יועץ עסקי – מתמחה בבניית תכניות אסטרטגיות לעסקים, ייסד וניהל את מועדון הלקוחות You ומועדוני לקוחות נוספים. מרצה למינהל עסקים

19:15
הפסקה, כיבוד קל

19:30
state of mind כשמה שאנחנו
רואים משפיע על מה שאנחנו חושבים

יוסי למל-
מעצב ואמן שזכה ב-70 פרסים בארץ ובעולם
מרצה במכון הטכנולוגי חולון ושותף
במשרד הפרסום למל כהן בת”א

20:30
Ctrl+Alt+Delate
תפקידו של המעצב בעולם העתידי

כפיר ממן-
ארט דיירקטור, מרצה בכיר ב”שנקר”
מנכ”ל “סטודיו ביטוי” וראש מחלקה אקדמי.


להרשמה ליום העיון למעצבות גרפיות לחצי כאן.
להרשמה ליום העיון למעצבים גרפיים לחץ כאן.
  • ימי עיון.JPG
    ימי עיון.JPG
    KB 110.5 · צפיות: 97