shutterstock_627958889 (Large).jpg

המסננת / כתיבת סרט תדמית- פרק א'

כמה זמן אורכת הצפייה בסרט תדמית? וכמה מידע אנחנו רוצים לאכלס בתוך סרט אחד קצרצר בן דקה-שתיים-שלוש? חגית שרעבי תסריטאית שיווק שוברת מסך, בפוסט...
נכתב ע"י נענע · ‏31/7/19 ·
  1. נענע
    לבוא לתסריטאית ולומר: "אני צריך שתכתבי לי סרט תדמית", זה כמעט כמו להיכנס לקייטרינג ולבקש: "תכינו לנו אוכל טעים למחר, בסדר? אה, כמה יעלה התענוג?"...

    כיום מקובל להשתמש במושג "סרט תדמית" לכל סרט בעל אופי שיווקי או הסברתי. העבודה השוטפת שלי עם כתיבה והכוונה לעשרות סרטי תדמית, הביאה אותי להבנה שתחקיר נכון- מסייע להדברת המעופפים הידועים לשמצה, ושמם: תיקונים. מכירים אותם? יצורים לא סימפטיים בעליל שנתקעים בכל חור, אין להם סנטימנטים, הם לא צפויים (?),והכי גרוע: לא משנה כמה תרססו אותם, יש להם 7 נשמות.

    בואו נחזור לקייטרינג, הוא הרבה יותר סימפטי.

    מעולם לא חשב בעל קייטרינג להיענות לבקשה מוזרה שכזאת, מעולם לא עמד בעל מסעדה להכין מספר לא ידוע של מנות לא ידועות לאנשים לא ידועים לאירוע לא ידוע.

    ובכל זאת, רבים מהלקוחות חושבים שדי להם בהגדרה "סרט תדמית" בצירוף כמה סיסמאות כמו: "מרגש/ מגניב/ חזק /משהו שלא רואים" כדי להביא אותנו לכדי עבודה.

    ועכשיו כולנו קמים על רגלינו וצועקים בגרון ניחר: בריף!
    הצרה היא,
    שמכיוון שסרט תדמית אינו חומר פרסומי רגיל,
    יש לו בריף משל עצמו.


    shutterstock_627958889 (Large).jpg

    אם נעבוד על כתיבת סרט תדמית לפי בריף רגיל נגלה שיש בו יותר חורים ממסננת.
    אז לא נספיק לעבור על הכל, לפחות נתחיל?

    כדי לכוון את הלקוח להגדיר במדויק מה רצונו, עלינו לשאול שלוש שאלות מפתח:

    1. למי מיועד הסרט?
    2. מה המטרה?
    3. מהי במת הפרסום? (אתר/ הפצה במדיה/ מיילים לתורמים גדולים/ פגישות עם תורמים/ כנס/ דינר)
    בדרך כלל יספיקו שלושת הקודים הקצרים האלו כדי שנוכל לסמן "וי", על אחד מהמוצרים שבתפריט:


    - סרט תדמית כללי- מכירה/ מיתוג (בד"כ מיתוג, בד"כ מיועד לאתר)
    - סרטון מוצר ח"פ- מכירה/ מיתוג (בד"כ העלאה למודעות)
    - תדמית וחשיפה לעסק (סרטונים קצרים יותר, בד"כ מגניבים או מוכרים ידע. מה שנקרא: להישאר על המפה)

    - גיוס כספים מהקהל הרחב (בתקווה שיהיה כזה :) )
    - גיוס כספים מפילנתרופים (כנ"ל. יש לשים דגש על היכרות מעמיקה עם הפילנתרופ התורן. כמעט לשלוח את כתב ידו לאבחון גרפולוגי)

    - השגת מימון וחסויות (פעמים רבות נלך על אסטרטגיה פטרונית)
    - פטריוטיזם וגיוס צוות (בשלוש מילים: תעבדו על שייכות)
    - קליפ הדרכה (המסכן, נקלע לכאן בטעות! אין כל קשר בינו לבין סרט תדמית)


    עד כאן העברנו לטיפה קלה על תחקיר נכון.
    אוף, הדף הזה כל כך קצר.
    ממש בדומה לסרטי תדמית... מכירים?


    אז רק מושג אחד שלקחתי לי כמוטו וכסלוגן מלווה-

    כידוע, כשמלהקים שחקנים לסרט, יש מושג שנקרא: דמות עוברת מסך.

    לא משנה איזה קונספט תבחרו,
    הקפידו לוודא שהוא לא רק עובר מסך.
    בדקו האם הוא,

    שובר מסך.


    ועל קריאייטיב ושות'- נדבר בהזדמנות אחרת.


    כאט.

    תגיות מאמרים

    leaha, מלכי ר, אורית [O] ו-61 משתמשים נוספים מודים על התגובה.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. leaha
    מרתק.
    הכתיבה שלך שוברת מסך ועושה חשק לעוד!
      נענע מודה על התגובה.
  2. אורית [O]
    מדהים!
    בלעתי בשקיקה כל מילה
    מחכה להמשך...
    תודה!!
      נענע מודה על התגובה.
  3. Leah Rozner
    חזק וקולע!
    מחכה בקוצר רוח למאמר הבא!

    אולי את פותחת לנו סדנה לכתיבת תסריט?:rolleyes:
      נענע מודה על התגובה.
    1. נענע
      תודה לך!
      אני מלמדת קורסים לכתיבת סרטי תדמית
      אבל כרגע לא במסגרת פרטית:)
  4. תמר21
    ב"ה
    נהדר!
    ממש נהניתי ממשל הקיטרינג, קולע ומתאים גם כמשל בפני עצמו לתופעת הבקשות ולא סתם כמשהו שנון. מתאים בדיוק.
    מאמר מעולה שמתחיל למצות, אבל עוצר באמצע... מחכים להמשך בקרוב!
    עבודה מצוינת.
    גרמת לי חשק להרגיש את הסרט הזה בין הידים.
    בהצלחה.
      נענע מודה על התגובה.
  5. אסתי הס
    מאמר שובר מסך.
    מצפה בקוצר רוח להמשך.
      תמר21 ו-נענע מודים על התגובה.
  6. הודיה רואת חשבון
    איזה שנינות!
    מדהים!
      פסי דבלינגר ו-נענע מודים על התגובה.
  7. פסי דבלינגר
    חגית מקסים,
    תודה על הדבריפ המחכימים .
    מוכשרת!
      נענע מודה על התגובה.
  8. מצגת40
    ההסבר שלך "שבר מסך!"
    מחכים לפרק ב'
      תמר21, טנק ו-נענע מודים על התגובה.
  9. אין בעיה
    האמת נכנסתי למאמר סתם כי ראיתי תמונה חמודה בכותרת...
    אבל היה מרתק!
    מחכים להמשך
      נענע מודה על התגובה.
  10. אילת בריטמן
    מקסים!
    רוצים עוד!
      תמר21, משתפרת, נענע ומשתמש נוסף מודים על התגובה.
    1. משתפרת
      עוד!
      עוד!
      עוד!
      תמר21 ו-נענע מודים על התגובה.