פרוג פרינט 2.jpeg

עולם הפרסום עובר שינויים רבים בעיקר תודות לכניסת הפרסום הדיגיטלי. הפרסום המסורתי הופך קטן יותר ויותר ובמקומו נכנס בצעדי ענק הפרסום הדיגיטלי. הוא תופס יותר ויותר נתחי שוק ומצליח לכבוש יותר מפרסמים וקהל גדול יותר.

פרסום בגוגל וברשתות חברתיות אחרות תופס חלק נכבד במקום פרסום מסורתי. הדיגיטל הוא החלק הצומח ביותר בתחום הפרסום ולכן הוא החלק שנותן את הטון. הפרסום בדיגיטל הפך לחלק מרכזי במסע הפרסום. פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק וכדומה תופס את המקום של שלטי חוצות, של שלטי פרסום, פוסטרים וכדומה.

השפעת הדיגיטל משפיעה באופן ישיר על עולם הפרסום ועל כל תחום הפרינט. אם בעבר היו נוטים להדפיס פוסטרים, שלטים וכדומה היום הדבר שונה ועובר יותר ויותר לפרסום באינטרנט.

עולם הדפוס נשאר מאחור איך זה קרה?

המעבר לדיגיטל הקטין את הביקוש לעבודות פרינט, כך שבאופן מעשי ההיצע בשוק עולה על הדרישות, מצב המחריף את התחרות. ענף הפרינט רק הולך ומצטמצם, גם אם בפועל כמות ההדפסות לא פחתה משמעותית, אולם הרווחיות הולכת ונשחקת.

הציוד כיום מאוד פרודוקטיבי, מה שמוזיל את העלויות ומגביר את התחרות באופן דרמטי. רמת המחירים נשחקה בצורה חדה בשנה האחרונה בכ-25 אחוזים.

כדי להיות עסק “בריא ורווחי”, על בתי הדפוס לשמור על שולי רווח גולמי של 70%. בפועל, בתי הדפוס עובדים על רווחיות שנעה בין 20%-35% לכל היותר.

על פי מקורות בענף, התחרות הקשה בין בתי הדפוס פוגעת ברווחיותם, ולכן רבים מהעסקים הבינונים והקטנים נסגרים או מתמזגים.

בשנה האחרונה נכנסו לשוק מספר מכונות דפוס מהירות ויעילות המפיקות כמות גדולה יותר של עבודות לשעה. עוד התפתחות שרק מוסיפה שמן למדורת התחרות.

בתי דפוס לא מה שחשבת

בישראל פועלים כיום למעלה מ-1,000 בתי דפוס, כאשר 85% מהם מוגדרים קטנים ובינוניים, שהמחזור השנתי שלהם מגיע עד חמישה מיליון שקלים. אנשים שלא בקיאים בתחום חושבים לתומם שכל בתי הדפוס יודעים לבצע את כל עבודות הדפוס, אך לא תמיד זה כך. כמו בהרבה ענפים במשק גם בתחום זה קיימים תחומי מומחיות והתמקדות בסוג מוצרים מסוים, לכל בית דפוס המומחיות והיכולות הייחודית לו.

חשוב להבין שלכל מוצר דפוס יש מכונה מתאימה וציוד נלווה מתאים, יש שימוש בשיטות וטכניקות ייחודיות

ולכן לא לכל בית דפוס יש כוח אדם מיומן וציוד לכל סוג הדפסה. יש בתי דפוס שמתמחים בכריכות יש כאלה המתמחים בהשבחות דפוס כגון: חיתוכי שטנץ, הטבעות והבלטות, לכה ופויל במכונת סקודיקס ועוד גימורים שנותנים מראה יוקרתי. אחרים דווקא מתמחים בהדפסת ספרים חוברות וכדומה.

בתי דפוס הולכים ומתמקדים בהתמחויות ספציפיות. כך למשל, בתי דפוס עמלים לשפר ולהגדיל את היקפי ההדפסה, בעוד אחרים מתמחים בהדפסות נישה באיכות גבוהה או פרמיום. בדפוס אופסט המגמות זהות. הדבר בא לידי ביטוי בריצות הדפסה רבות וקצרות יותר.


המון ידיים מתכון בטוח לסיבוכים


בהפקת דפוס פשוטה המבוצעת על ידי גורם אחד לא נפוצות תקלות. ברגע שעבודות הדפוס מבוצעות בבתי דפוס שונים מתחילות הבעיות. ניקח לדוגמה הוצאה לאור של ספר מתכונים עם כריכה קשה עם הבלטות ומגוון השבחות דפוס. הדפים מודפסים בבית דפוס בתל אביב עוברים לכריכה בבית דפוס בראש העין ועוברים לביצוע הבלטות בבית דפוס בחיפה. על מנת שהמוצר הסופי יצא ברמה גבוהה ובגימור מושלם יש לתאם בין בתי הדפוס השונים, לפקח על הביצוע, לשנע את חומרי הגלם, לעקוב אחרי התהליך ולוודא שיש התאמה מלאה בין כל הגורמים. מוציאים לאור או אנשים פרטיים שניסו לעשות זאת בעצמם דיווחו בדרך כלל על קשיים רבים זמן מאמץ והמון כאב ראש.

פרוג פרינט.jpeg

4 חסרונות בשיטת "עשה זאת בעצמך"

  1. לקיחת אחריות - אף אחד לא ערב שהמוצר הסופי יצא כמתוכנן לעיתים קורה שהלקוח לא מקבל את הסחורה בדיוק כפי שהזמין ואין לו למי לפנות הרי כל בית דפוס ביצע את העבודה כמו שצריך אבל השילוב והתיאום ביניהם היה הרי באחריות הלקוח ופה הרי הכשל המרכזי.

  2. מחיר תיווך - אם נותנים לבית דפוס אחד את עבודת הדפוס ואין לו את הציוד המתאים או את כוח האדם הנדרש לביצוע המשימה הוא יתן לספק חיצוני לבצע את העבודה ויקח כמובן עמלת תיווך יקרה ולא ממש מוצדקת

  3. שינוע - לעיתים נדרשת לוגיסטיקה מורכבת בשינוע חומרי גלם או מוצרים לא גמורים בשלבי ההדפסה השונים, הובלה לא נכונה ולא אחראית עלולה לפגוע בתוצר הסופי ולעכב את העבודה

  4. זמן ביצוע - תוצרי הדפוס משמשים לא מעט עסקים לקידום העסק ויש להם זמן יעד לביצוע ההדפסה. כל עיכוב גורם לנזק תדמיתי או שיווקי ללקוח. העבודה עלולה להתעכב וליפול בין הכיסאות בין שלל הגורמים.

זה הזמן להדפיס ולהרוויח בגדול

התחרות הגדולה בענף הביאה לירידת מחירים משמעותית. רוב העסקים צריכים מדי פעם להפיק מוצרי דפוס ומבצע מעת לעת הזמנות שונות בתחום הדפוס, מי שמבין מה שקורה בעולם הדפוס העכשווי יודע לנצל היטב את המומנטום שנוצר לטובת העסק ומזמין מראש הפקות דפוס בכמויות גדולות לטווח ארוך ולצרכים עתידיים.

על מנת למקסם את המהלך נדיר למצוא עסקים שעושים את זה בעצמם. בעידן שלנו יש חברות הפקת דפוס מקצועיות שיודעות לעשות את כל העבודה ביעילות מהירות ומחירים נוחים ביותר. כל החסרונות הופכים ליתרונות: אחריות מלאה על איכות המוצרים ולא משנה מה קרה בין בתי דפוס את הלקוח זה לא אמור לעניין! הוא מקבל בדיוק את מה שהזמין וזה מובטח. העבודה נעשית במהירות ללא עמלות תיווך מיותרות ובמחירים מפתיעים, ללא ספק עכשיו זה הזמן להדפיס ולהנות מכלל היתרונות.

חטיבת גיל פרינט מבית ‘גיל גרופ’, עוסקת בהפקות דפוס בכמויות גדולות, הפקות דפוס יוקרתיות ומורכבות, אספקת מוצרי דפוס שוטפים לארגונים ועסקים. כחברה ותיקה בתחום אנו מכירים וחיים את עולם בתי הדפוס ויודעים לנצח על מלאכת ההפקה ביעילות, מהירות ולספק ללקוחות הרבים שלנו, מוצר איכותי ברמת גימור נדירה בתחום במחירים מפתיעים

לשירותך תמיד >>https://print.pirsumgil.co.il/