אני מזהה אותם, כל כך מזהה, העיניים שלהם יורות גיצים, האוזניים שלהם הופכות למחודדות, והפה שלהם יודע לשחרר מנטרות שהם לא תמיד יודעים לזהות את פשרם. תשמעו מהם מושגים גבוהים לצד מושגים מקצועיים, ערבוביה של שפה עברית אימונית עסקית, וכן, תמיד יהיה להם ביומן תאריך לדבר הגדול הבא.

נעים להכיר את הקבוצה הכי פופלארית בישראל: קבוצת 'מקוששי הידע'.

הם גרופים לכל דבר שמבטיח: כסף, מכירות, אופציות בינאריות, שווק חכם ועוד היד נטויה. אין להם סדר או מתודה, אין להם כוון או אסטרטגיה, אבל יש להם רצון לטעום, לראות, לחוות, להצטלם, ולאגור הררי מחברות ספירל. סמיילי קורץ.

בבוא הזמן, כשהלקוח יעמוד מולם או כשהם יתמודדו עם מצב חדש ומפתיע, הם ירוצו למחברת עמוד 17 ויראו מה אמר מנטור פלוני אלוף המכירות הבינלאומי. לעיתים הכנסים והסדנאות הללו, מבטיחים כל כך הרבה דברים משני חיים, מחוללי פלאים, דברים שטרם נאמרו כמותם בתבל, ובשורה התחתונה, האכזבה עלולה להתנפץ בפנים בקול רעש גדול.

אבל בואו נעזוב את זה רגע, בואו נדבר על הררי הידע שנאגרים במח הפצפון, למה הם משמשים, והאם הם בכלל בשימוש, מדמה לי קצת כביסה שנערמת ואף אחד לא מקפל ומחזיר למקום, כמה זמן ייקח בבוקר לשלוף זוג גרביונים?

ובכלל האם ידע זה כח? אנשים נוטים להישען על האקסיומה הזו, ורצים כמו אחוזי אמוק לאגור עוד ועוד.
אין בכך פסול, זה דבר נהדר ומבורך, אך מה עם שימוש בידע הזה בצורה נכונה? כן שימוש בידע, תתפלאו לראות כמה זו מילה שימושית, לא פעם מגיעים אליי בעלי עסקים, ממותגים מכף רגל עד כוס בשמות מותגים של מנטורים, זה מהכנס הזה וזה מהכנס ההוא.

"ומה למדתם בסופו של דבר מה יצא לכם מהכנס"?
אני מקשה כמו קרציה מעצבנת.

"מה זאת אומרת מה יצא, למדנו על מיתוג ומכירות, ושלושת העקרונות וארבעת השלבים וחמשת הסוגים של הבני אדם"
"כן, ואיך זה בא לידי ביטוי בעסק? (אני מקשה, בכובעי השני אני ארכיאולוגית).

'מממ' הם מגמגמים לי בפאתוס, מחטטים עצמם לדעת, ומשכנעים אותם ואותי שהכנסים והסדנאות וכל ערימות הטקסטים האלה, מצילים להם ת'ביזנס.

אז הגיע הזמן שמישהו יאמר את זה, צבירת ידע במחסניות אינה ערובה לכלום, ברגע שאין שום שימוש מושכל בתוכן שנספג וברגע שהידע לא מתבטא בשום צורה ואופן בעסקים ובחיים, אין טעם. כנסים וסדנאות עלולים להיות בזבוז זמן מטריד, וגם ליצור בלבול ואי סדר ותסכול.

(תחשבו שבאתם והתאמצתם ובסוף גם משולש פילו עם פטריות חיסלו לכם...)

אז לא מבקשת מכם לבטל את כל הכנסים ששמורים לכם ביומן. לא מבקשת להפסיק לאגור ידע בריא ומזין,
אממה, דעו כי המון פעמים זה בא להשקיט את העצלנות המוטבעת שלנו, הרבה יותר נח לשבת, להתלהב להנהן בראש, להסכים ולהזדהות עם כל הנאמר.

מאשר לעבוד בפועל, להוריד את הכל לרמה פרקטית, תבחנו כל כנס מה ייצא לכם ממנו ועל חשבון מה זה בא.
שימו פוקוס על רמת האפקטיביות שלו, ועל מה שכבר עשיתם עם נתוני עבר חשובים שנחשפתם עליהם.
תלמדו לבחון, להתבונן. להיות יעילים ולמדנים. מהעבר מהווה מהעתיד.

ובשעות הפנאי שנותר לכם בואו נשב ללמוד איך ליישם את זה פרקטית בהתאמה לעסק שלכם.

הייתי כאן, רצה לתלות על הקיר שלי את הכנס התורן.