cartoon-2898206_1280.png

יש אשליה כזאת, שבעל עסק חושב, יש לי מוצר מדהים ואתר נפלא, עכשיו אפשר לנפוש באיים הקריביים והלקוחות יזרמו אליי כמו מים.

רוב בעלי העסקים יכולים להתעסק מהבוקר ועד הלילה בעיצוב של הדף, בסוג הפונט, ואיך יקפצו כותרות מפה וירדו משם.
וזו בעצם הטעות הגדולה, שמתעסקים יותר מדי בעטיפה, ומזניחים את השיווק, שהוא הדלק של העסק.
בטח תסכימו איתי שעסק בלי עיצוב מהמם, הוא בכל זאת עסק. אבל עסק בלי לקוחות, הוא לא עסק.

הרי מהי מטרת השיווק?
להביא לקוחות לעסק שלנו באופן קבוע, כדי שיראו את המוצר או השירות הנפלא שלנו, וירצו אותו.
במילים אחרות, כל עסק חייב שיהיה לו כל הזמן טראפיק, תנועה.

אז למה בעצם בעלי עסקים מזניחים את נושא הטראפיק?
הסיבה הראשונה והעיקרית היא משום שזה לפעמים כרוך בהוצאת כספים רבים. סיבות נוספות הן משום שזה מצריך זמן והשקעה, מחייב לבצע פעולות מכירה ולהיות אקטיביים.
חייבים להבין שכל עסק חייב יצירה מתמדת של תנועה. גם עסקים גדולים ומשגשגים עדיין מייצרים תנועה כל הזמן.

לסיכום,
אל תתייאשו, כל הזמן תייצרו תנועה, ותזכרו תמיד שאין רגע שאפשר לנוח רגל על רגל והדברים ירוצו לבד. ברגע שתבינו שזה המהות של העסק וחייבים לייצר טראפיק, תהליך העבודה שלכם יהפוך לאוטומטי בלי להיות ממורמרים ומאוכזבים.

ויש גם שיעורי בית :)
הנה כמה רעיונות ליצירת טראפיק:

פרסמו מודעה בעיתון,
תשלחו אימיילים לקרובי משפחה וחברים עם בקשה להעביר הלאה,
תעשו לעצמכם חתימה קבועה במייל,
כרטיס ביקור עם קישור לאתר/דף הנחיתה שלכם,
קדמו את העסק בגוגל,
תחפשו כנסים/וובינרים ותנו הרצאות מקצועיות בתחום שלכם,
תשתתפו בפורומים,
תעשו שיתופי פעולה,
תבקשו הפניות מחברים,
ו...השמיים הם הגבול...

אז קדימה, תגדירו לעצמכם יעד ומטרות וצאו לשווק את עצמכם,
אני בטוחה שיש לכם הרבה מה להציע...

בהצלחה!