באופן כללי חשוב להזכיר שביצוע הדפסת חוברות צריכה להיעשות תוך מחשבה רבה למן תחילה העבודה ועד להדפסה הסופית, על מנת שהחוברת תשיג את מטרתה.

חוברות עסקיות צריכות להיות מעוצבות באופן שישקף את אופי החברה כמו גם את מטרת החוברת.

יש לשקול כמובן את סוג הכריכה על מנת לשמור על חוברת עמידה לאורך זמן בבית ומחוצה לו בכל תנאי מזג האוויר.

קיים מבחר גדול של כריכת חוברות והיא מאפשרת התאמה מדויקת של הכריכה לסוג התוכן והסגנון של החוברת. הכריכה היא בעצם הפנים של החוברת, היא זו שנותנת לחוברת את האופי הייחודי שלה, ואין מה לומר – למראה יש הרבה מה לומר כאשר מדובר בחומר קריאה.

ניתן גם להוסיף לה תוספות באמצעות הטבעה או הדפסה או הבלטות.

כיום יש הרבה בתי דפוס המציעים שירותי הדפסה בכלל ושירותי הדפסה של חוברות בכלל, ודבר זה יוצר תחרותיות שבאה לידי ביטוי במחירי ההדפסה.

יש חשיבות רבה לברר על המקצועיות של בית הדפוס, על מחיריו ביחס לשוק, על המוניטין שלו, על חוות הדעת של לקוחות קודמים שלו, על האיכות של ההדפסות שלו ועל סוגי הנייר והפונטים שעומדים לרשותו.

כמו כן כדאי להתרשם מהיחס של בית הדפוס מאחר ויחס אישי, מבין וסובלני הוא אחד מהדברים החשובים בעבודה משותפת עם בית דפוס.

הדפסת חוברות כאן ועכשיו

בית דפוס כמו שהיינו רגילים אליו בעשרות השנים האחרונות, נהג לקבל הזמנות של לקוחות לביצוע מוצרי דפוס, בתחילה על ידי התייצבות הלקוח בבית הדפוס ופגישה עם בעל בית הדפוס או עם גרפיקאית, כדי להגיד באופן בלתי אמצעי מה בעצם הוא רוצה להדפיס, אחר כך נעשה הדבר באמצעות מכשיר הטלפון ואז… הגיע האינטרנט.

באתרי אינטרנט של בתי דפוס השונים ניתן לבצע הזמנת דברי דפוס אונליין.

אתר אינטרנט שהוא למעשה בית דפוס אונליין, מקבל את כל הזמנתו של הלקוח, כשכבר הוגדרו בה כל הפרטים הדרושים לביצוע ההזמנה כגון: סוג וכמות הפריטים המודפסים, גודלם, צבעם, סוג הנייר הרצוי להדפסה, גופן ועוד

תהליך ההזמנה של בתי דפוס און ליין נבנה מתוך ניסיון רב שנים של הזמנות מוצרי דפוס של בית דפוס רגיל ובהתאם לתסריט ולסדרת שאלות מנחות הנשאלות בדרך כלל בהזמנות עבודה של בתי דפוס רגילים.

בחלק קטן מהמקרים שאלות מנחות דרך הטלפון יספיקו כדי לבצע הזמנה מלאה On Line ללא צורך אפילו בשיחה אחת נוספת בין המזמין לבין נציג בית הדפוס, למעט מקרים בהם נדרשים עיצוב או גרפיקה מיוחדת.

לרוב פחות מומלץ להסתמך רק על האינטרנט. על מנת לבצע היטב את העבודה חשוב לערב חברת הפקות דפוס כמו למשל גיל פרינט הפקות דפוס , אשר שולחות נציג מקצועי משלהן לפיקוח ובקרה על העבודה בבית הדפוס