קרדיט תמונת כותרת: pixabay


כשהלקוחה מתקשרת ביום בהיר אחד, אחרי שעלינו עם פרסום מוצלח ואומרת "אין ברירה, התכנית משתנה, צריכים להקפיא את זה כרגע..."

בתור אנשי מקצוע שנותנים שירות לעסקים אנו נחשפים תמיד למשמעות של ערכי מותג, שעליהם בנויים העסקים והם שמנתבים את דרכי פעולתם.

אך את העוצמה האמיתית קולטים כששינוי קטן בתכנית גורם לנו להתעמק ולשנות "סדרי בראשית" כדי שהמותג ישקף את הערכים הנכונים לו ביותר.

בפרויקט כזה רציתי לשתף אתכם.

לפני כשנה פנתה אלי לקוחה, שפותחת עסק חדש בתחום של כושר עיצוב וחיטוב לנשים. הטכניקה היא בסגנון ריקוד, חווייתי וזורם. כמובן, בלי פשרות על בריאות, כושר, עיצוב וחיטוב שזה מה שכולן רוצות בסופו של דבר.

לטכניקה קוראים Bayla, זו שיטת אימון שנכנסה בשנים האחרונות לישראל. בנוסף, הלקוחה רצתה לשדרג את קורס האימון שלה ועשתה שת"פ עם מדריכת כושר נוספת מתחום דרמסבול, שזו טכניקת אימון והפעלה תוך תיפוף על כדורי פיזיו גדולים. מדובר בכושר שמשלב קורדינציה, גמישות ותרפיה משחררת.

היא מעוניינת במיתוג ופרסום של העסק החדש כדי להגיע לקהל היעד של בנות ונשים שתרשמנה לקבוצות שלה.

ערכנו תשאול מעמיק שמקיף את כל העסק, הערכים והתכניות העתידיות שלו. איך בדיוק העסק יפעל? מה היא מתכננת? מי קהל היעד הרצוי לה? ומה היא רוצה לשדר להן? ועוד...
תוך כדי התשאול ירדנו עד לפרטים הקטנים ואף בחרנו סגנון וצבעים כמו כל תהליך מיתוג נכון ועוצמתי!

כאן לקחנו פרק זמן לעבודה מעשית. אחרי עבודה מאומצת, ושת"פ מדהים בס"ד התוצר היה מעולה.
פרסמנו בעיתונות המקומית וב"ה היו פניות רבות מעבר למה שציפינו.

במשך כל תקופת הרישום עמדתי איתה בקשר רציף, כדי לבדוק איך הולך ומה השאלות ששואלות הפונות, כדי ללמוד את הפרסומת ולדעת איך היא עובדת. שמחתי לשמוע ממנה שכמעט כל הפונות באות בטמפרטורת קנייה גבוהה. הן הבינו הכל מהמודעה ורצו רק לדעת פרטים טכניים: מתי מתחיל, מה המחיר וכו'.


זאת המודעה:
ביילהבול מודעה 1-1.jpg


ופה קורה התפנית.

יום אחד היא מתקשרת אלי ואומרת: "יש שינויים, אני חייבת את עזרתך" כן, אני שומעת "אחרי התייעצות החלטנו לשנות את המתכונת הנוכחית" היא משתפת אותי בהחלטתה לעזוב את השותפות עם מדריכת הדרמסבול ולעבוד עצמאית, כשהיא המנחה הבלעדית של הקבוצה, בשיטה שלה.

כמובן, היא היתה צריכה קודם כל להקפיא את הרישום כדי שנעשה חושבים על המיתוג והפרסום.

התחלנו לבחון את כל התדמית מחדש והגענו למסקנה שיש צורך, אם כן, לערוך שינויים רציניים, כי הערכים השתנו בחלקם, כשהערכים המובילים הם פחות התרפיה והנפש, אלא יותר ריקוד, שחרור, גמישות. לכן, כרגע הסלוגן: "תנועה ותיפוף לנפש ולגוף", לא משקף את הערכים העיקריים. ובעצם לא מביע את העסק בצורה מדויקת. תוך כדי השיחה נתנו סלוגן חדש: "סטודיו לתנועה, ריקוד וקצב".

וכמובן, פתאום אנו מבינים שהצבעים גם כבר לא פונים לערך הנכון, ויש צורך לבחון צבע מול ערך ובניית צבעוניות חדשה. את הצורניות של הלוגו החלטנו כמעט לא לשנות, השם ביילהבול מתאים, (למרות שמלכתחילה הוא כלל את הכדור של הדרמסבול, אך הוא עדיין משתלב היטב) אבל הצבעים פה קריטיים. במקום לשדר: תרפיה, שחרור עם קצב - בריאות הנפש והגוף. היינו צריכים לשים דגש יותר על החוויה, קצב, קלילות וחיטוב - כושר גופני עם הנאה משחררת.

שימו לב, הערכים קצת דומים אך גם ממש שונים:

כחול בהיר - תרפיה/ רוגע/ שחרור.

ירוק - טבעיות, רעננות, בריאות ואף חדשנות.

השילוב הנ"ל היה מעט כבד, נשמע יותר בריאותי/פסיכותרפי.

ורוד – נשי, קליל, חוויתי, צעיר (להרגיש צעירה וקלילה).

כתום/צהבהב – עסיסי, אנרגטי.

השילוב הנ"ל תוסס, קליל, חווייתי וקצבי

זאת המודעה החדשה:

ביילהבול מודעה 2.jpg


שני הפרסומים היו טובים, אך, הערכים השונים גרמו לשינוי חזותי משמעותי.

אחרי שהגענו לתוצאה המושלמת התחלנו בפרסום מחדש במקומונים, והרישום החל לזרום מחדש. נפתחו כמה קבוצות לפי הרמות השונות. הכל, בס"ד לפי התכנון.

זהו סיפורו של הניצחון האמיתי של המותג, כשהוא משקף את עצמו נכון ועומד מאחורי הערכים שמובילים אותו.

בהצלחה לכל העסקים!
תהפכו למותגים, תעמדו מאחורי הערכים שלכם, תהיו מנצחים!!

  • ביילהבול.JPG
    ביילהבול.JPG
    KB 27.4 · צפיות: 73