בחירות.JPG

בעיצוב קמפיין בחירות- אין דבר כזה: 'אין דבר כזה!'...

כאשר מדובר בקמפיין בחירות, אין מקום ראוי מזה כדי ללמוד על השפה העיצובית, האסטרטגיה והראש הפרסומי היוזם. בואו להתרשם מהאמנות בקמפיין הבחירות של...
  1. מערכת בית פרוג
    "לכל קמפיין מבין הקמפיינים שעיצבנו השנה, קיימת האסטרטגיה האישית שלו". פותחת גרינוולד, מנהלת משרד הפרסום 'קישורים 360' את השיחה במסגרת מדור 'מעצבים בחירות' מבית פרוג.

    קישורים 360 הינו משרד המספק שירותי אסטרטגיה, ופרסום לחברות מובילות במשק ולמשרדי ממשלה.

    השנה, בתקופה זו, מי שהצטרף לקהל הלקוחות של המשרד הנן שתי מפלגות מונציפאליות.

    במילים אחרות, 'קישורים 360' מטפל בימים אלו בשני תיקי בחירות משמעותיים: האחד הוא קמפיין הבחירות של "יהדות התורה המאוחדת" בבית שמש (דגל התורה ואגודת ישראל).
    והשני "מפלגת גשר" המזוהה עם האות 'גל' מבאר יעקב (מפלגה חדשה- של זהות ומסורת יהודית- דגל התורה).

    צוות אנשי המקצוע המגויס לקמפיין הבחירות הם רחלי גרינוולד (הבעלים במשרד) ונבחרת מעצבים מהשורה הראשונה: יוסי ברויער, חוה דונט, נפתלי קרמיזי (ד"ש חם מדונט וקרמיזי- בוגרי פרוג!).

    "בעיצוב הקמפיין ליהדות התורה בבית שמש, הלכנו על קו נקי וברור שמסמל את ההישגים והמהפכה שמתרחשת בעיר, אשר עברה שידגור בכל הקטגוריות בהתאם לצורכי העיר וצרכי התושבים". מסבירה גרינוולד. "ועד מהפכת הדיור שהתחוללה בה, אשר לא נראתה כמותה באף עיר.

    "בעיצוב הקמפיין למפלגת גשר בבאר יעקב, השפה העיצובית היא שפה שסימנה זיהוי יהדות. לכן היא מעורבת בצבעי תכלת ובצבע הכתום שמסמל את אחד הפעילים המרכזיים במפלגה, שמתנדב באחד מארגוני ההצלה המשמעותיים במקום.

    "בשני הקמפיינים הלכנו על צילומים מיוחדים המתאימים את העמידות למסר של כל קמפיין, על מנת שהחשיפה של המועמדים תהיה מדויקת במיוחד, למסר שאנו מעוניינים להעביר".

    האם היו סקיצות קודמות שבוטלו?

    "כן. לכל אחד מהקמפיין ערכנו מגוון רחב של סקיצות שכולן שידרו את אותה אסטרטגיה בסוף הוחלט על רעיון אחד מבין כולם שהתאים לכל בעלי ההחלטות שמובילים את המערכה".

    מה המסר הכי מעניין שהבנת בעיצוב בחירות?

    "הכי מעניין בעיצוב בחירות זהו גם המסר הכי בסיסי שחשוב לדעת, כאשר לוקחים עיצוב של קמפיין בחירות: 'אין דבר כזה 'אין דבר כזה'' זה אומר שבעיצוב בחירות אין חוקים וכללים". מפתיעה גרינוולד וממשיכה: "גם בנושא של עיצוב בחירות יש גריד ושפה נבחרת לקמפיין, אך חוץ מזה- הכל יכול להשתנות. לבחירות אין חוקים וזו תעשייה אחרת לגמריי"...

    האם יש קושי לעצב בחירות למפלגה שאת לא מזדהה איתה?

    "כן, בהחלט! לכן גם כאשר הגיעו אלינו בקשות לעיצוב קמפיינים של מפלגות אחרות ביטלנו אותם ובחרנו רק בקמפיינים המזוהים עם הערכים המוכרים לנו".

    ואם מדובר בעיר שונה ולא מוכרת, ניתן לגשר על פערי ההיכרות?

    "כשמדובר בעיר שונה זו כבר לא בעיה. אנחנו שוקדים על עבודת מחקר אודות העיר. מסיירים בעיר, שואלים אנשים המתגוררים בה ועוד. בסופו של דבר אנחנו קהילה אחת גדולה ואין מצב לא להגיע למידע מדויק".


    לפניכם חלק מקמפיין הבחירות של סיעת 'יהדות התורה' בבית שמש, אשר עוצב ע"י צוות 'קישורים 360':


    IMG-20181021-WA0026.jpg IMG-20181021-WA0025 (1).jpg IMG-20181021-WA0027.jpg IMG-20181021-WA0028.jpg IMG-20181021-WA0025.jpg



    לפניכם חלק מקמפיין הבחירות למפלגת 'גשר' בבאר יעקב, אשר עוצב ע"י 'קישורים 360':

    IMG-20181021-WA0029 (1).jpg
    IMG-20181021-WA0031.jpg IMG-20181021-WA0030.jpg IMG-20181021-WA0033 (2).jpg



    שימו לב- לא תינתן אפשרות תגובה לדעות פוליטיות. תודה מראש!

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. שמי הפרטי
    בנושא אסטרטגית הבחירות של בית שמש.
    או שהאסטרטג הוא לא תושב בית שמש, או שלא נתנו לו את הכיוון הנכון.
    בכל עיר יש משפט מחץ שמלווה את העיר לכל אורך הבחירות, מכלי להכנס לפן הפוליטי של כל עיר ועיר, בעיר מעורבת כמו בית שמש, ללכת עם "משלימים את המהפכה", הוא צחוק אדיר, מי האסטרטג של בני ברק אין לי מושג אבל הקמפיין שלהם היה עיר חרדית לגמרי או קצת... זה היה נשמע כאילו יש שם מערכה גורלית לעיר... של או חרדים או חילונים... וזה לגמרי לא נכון.
    ולכן אם הגיעו לבקש קמפיין עם המילים "משלימים את המהפכה" אז הכל בסדר קמפיין יפה ותו לא. אבל אם הגיעו לבקש קמפיין וזה מה שנתנו להם, אז הכתובת היתה רשומה על הקיר מראש...
  2. שמי הפרטי
    הדיון הוא על האסרטגיה או על עיצוב הקמפיין?
    1. גרף הול
      אסטרטגיה ועיצוב - הם לא שני דברים נפרדים.
    2. EPaP
      @גרף הול יש סוגים שונים של אסטרטגיה. עיצובית, פרסומית, תקשורתית, שיווקית.
      תוצאות הקמפייין נמדדות לא רק מהפן העיצובי אלא מכל המדדים האפשריים
  3. פרסום מבשר ואומר
    קמפיין יפה מאוד
    מסתבר אבל שהתושבים לא רצו להמשיך בתנופה זו... כי לא היה תנופה...
      MusiCode אוהב/ת את זה.
  4. kola
    אם אפשר להעלות משהו שנפסל ולהסביר למה...
  5. גרף הול
    מעניין האם אפשר לנתח את התוצאות של הקמפיין לפי הקמפיין עצמו.
    מה אתם אומרים על בית שמש?
      kola אוהב/ת את זה.
  6. ט תהילה
    זה מראה על עשייה, התקדמות ורצון להמשיך את העשייה והתנופה
    כאילו האותיות רצות קדימה
  7. ללין
    ממש יפה.
    רציתי לשאול-
    למה בכל המודעות בנושא הבחירות הכיתוב הוא בכל פונט שהוא אבל נטוי לצד שמאל?
    בכל המפלגות שמתי לב שזה כך.
    (דוקא במודעות הנ"ל של "מפלגת גשר" פחות מודגשת ההטייה לצד שמאל ויש מודעה אחת שאין בה בכלל , אבל גם פה ברוב המודעות נמצא הכתב הנטוי)
    יש בזה איזה עניין מיוחד?