לכל מבנה יש גג, למעשה ההגדרה המופשטת של מבנה הוא 4 קירות וגג. הגג הינו בעל כמה מטרות ביניהם להגן מפני שמש, גשם, רוח, לבודד מפני רעש וכדומה, אולם על מנת שזה יתקיים חייבים שגג הבית יהיה תקין ובנוי כהלכה. בדיקה של בדק בית מאפשרת לנו לגלות את אותם ליקויים שבגללם מים חודרים לנו דרך הגג. חשוב לציין כי הבעיה אינה דווקא אותו טפטוף של מים כי לרוב הם גם מתייבשים הבעיה האמיתית היא הנזקים הנוספים שרק על ידי בדק בית נוכל לגלות, נזקי מים ורטיבות מתגלים באיטיות רבה וחשוב לטפל בהם מבעוד מועד.


בלי בדק בית לא תגלו
סביר להניח כי בכל בית יש ליקויים, בדק בית הוא הדרך הנכונה ביותר לאתר אותם, אמנם יש ליקויים חמורים יותר ויש כאלו שפחות אבל כל עוד נדע ונכיר אותם נוכל להתמודד איתם. ליקויים שמוגדרים כחמורים לרוב אלו בעיות של איטום בגג או בעיות של שיפועים לא נכונים, אם יש לכם גג רעפים אז לרוב הבעיה תהיה בקו המשיק בין קיר המבנה לבין התקרה, שם מותקנת תעלת פח שמובילה את מי הגשמים. הבעיה עם תעלות פח אלו שאבק, לכלוך וכל מיני שאריות של ציפורים או עצים מצטברים בשוליים אלו, המים אינם זורמים בחופשיות ונאלצים לעלות על הרעפים, מטבעם הם מחלחלים תחת הרעפים ואלו כתמי הרטיבות שאתם רואים. בנוסף לכך בדק בית מתמקד בגגות שטוחים, אותם גגות שיש בבנייני מגורים, הבעייתיות בגגות אלו שלא אחת השיפועים אינם נכונים או מספיקים לניקוז המים, הדבר גורם להיווצרות מעין אגמי מים על הגג, אגמי מים אלו מהווים מפגע כפול, גם המים שעומדים גורמים נזק לשכבה התחתונה וגם הם משמשים קרקע פורייה לגידול יתושים וחרקים נוספים. תופעות אלו של בעיות איטום או שיפועים לקויים אינם בעיות רציניות כל עוד מגלים אותם בזמן אולם אם מזניחים ההשלכות עלולות להיות חמורות ביותר.


הזנחה בעייתית
בדק בית שנערך לבתים חדשים מאתר את הליקויים עוד לפני שהם גרמו נזק אולם אם אתם עומדים לרכוש בית שאינו חדש הרי שאתם חייבים לבדוק אותו על ידי בדק בית, לרוב תגלו ליקויים שנגרמים עקב בלאי טבעי וזה בסדר, אולם ליקויי רטיבות שהוזנחו יכולים לגרום לבעיות רציניות שרק בדק בית יכול לאתר אותם, בעיות כגון ריקבון של הנגרות כמו משקופי דלתות, בעיות בטיח והתפרקותו, פטריות שחוזרות על עצמן ועוד. בין אם מדובר על בית חדש או בית ישן וגם אם אין לכם אחריות לגבי אותם ליקויים חשוב שתזכרו בעיות וליקויים לא תמיד נראים לעין ורק בדק בית יוכל לאתר לכם אותם. ואם כבר גיליתם ליקוי או בעיה אל תזניחו ופתרו אותה עד תום כי בעיות גוררות בעיות נוספות.