מיכל מישאלי.JPG

בית פרוג וקורס קופירייטינג מכריזים: מתנתקים מהניידים, מתחברים לילדים.

החיבור המתמיד לניידים ולמסכים הפך כאילו למציאות מוגמרת, שעוד תגדל כאן דור של ילדים שהתרגלו לחיים בהם הורים נמצאים, אך בלתי מחוברים. משתתפי קורס...
נכתב ע"י אשר כותבת · ‏20/2/19 ·
  1. אשר כותבת
    19:05 בבית.

    "היי אשר, יש מצב שאת קופצת למכללה, שכחתי לעדכן אותך, אבל יש פה עכשיו הגשת פרויקט גמר מטריף של קורס פרסום"...
    האמת שכבר הייתי בדרך לאסוף את עצמי ואת הבית למצב שינה, אחרי יום עבודה ארוך ביותר, מלא טריגרים, אמוציות, הספקים וחוסר הספקים... נס שהילדים כבר אכלו ואחרי מקלחת. אני טעמתי כלום ואחרי קלחת של עומס. אבל היתה לי ברירה? אם טובי מבקשת- אני כאן בשבילה.

    אספתי את עצמי ואת שאריות העבודה מהשולחן (כן, גם את שאריות הארוחה. כי אמא עובדת ליד ילדים שאוכלים סלט, זה חלק מהבית שלנו לפעמים).

    הקטנה כבר שואלת מתי אגיע להגיד איתה ק"ש, צעדי הבעל העולה במדרגות מרגיעים אותי (הנה אבא בא, תעשו לו הפתעה..). מגפיים ומעיל, מישהו טוב לב במיוחד מספיק לשלוח לי יוגורט פרי לתיק, (מבטיחה לו שבמטבח של פרוג יש כפיות), הוראות אחרונות והבטחות לקטנים ו... אני מוצאת את עצמי בפקק של ז'בוטינסקי.

    19:50 בבית פרוג

    מי בכלל חשב על שינה? כל העולם זורח עכשיו במלוא הפעילות, כשצוות המרצים עוברים בין הגשה אחת לשניה, מתעדים, מקבלים הסבר ומביעים דעה. בני משפחה של מסיימות הקורס ואנשי פרסום בכירים, מאיישים גם הם את אולם הכנסים של בית פרוג. התלמידות הנרגשות במרכז, שולחנות ערוכים ומן תחושה של חשיבות פרסומאית מרחפת בחלל. כמה טוב שאני כאן ולא רדומה על אחד הכיסאות במטבח.

    IMG-20190218-WA0099.jpg IMG-20190218-WA0055.jpg IMG-20190218-WA0103.jpg IMG-20190218-WA0115.jpg

    20:30 במשרד המערכת

    ככה אני קוראת לו כשצוות עריכת האתר משתלט על המשרד שמול המסדרון. זה שמשמש במרבית הזמן למזכירות פדגוגית.
    מנדי פרומר מבטיח לסיים כמה שיחות יח"צ חשובות ולהופיע לראיון. אני מבטיחה לעצמי להיות בשעה 21:00 בחניה.

    20:45 בבית פרוג

    כמה הפרעות באמצע, אבל טוב שיש את רותי וייספיש בוגרת פרוג בקורס וידאו,
    שתערוך את ההסרטות מהרגע להרגע.

    אחת שתיים שלוש... אקשן.



    לפניכם חלק מהתוצרים שהוגשו בכנס הסיום לקורס וקבלת התעודות.
    מוזמנים לחוות את דעתכם, להנות מהבריף, הקופי, ואפילו הגרפיקה- למרות שלא היא הנושא כאן.
    ו... לכבות טלפונים/מחשבים/ניידים כשאתם מגיעים הביתה, וכשהילדים מגיעים אליו. ופשוט להיות שם, מחוברים.

    elisheva_amedi-01-01.jpg
    שומעת.JPG דסי.JPG
    אבא ואמא - כרזה (Small).jpg 3 (6) (Small).jpg מיכל מישאלי.JPG מישאלי 2.JPG בוקר.JPG עסקים.JPG אבאילד.JPG IMG-20190122-WA0026.jpg IMG-20190122-WA0027.jpg שטרית.JPG פונסיטר.JPG
    קידי קראש כרזה  (Small).jpg פירסום מחוץ לקופסא 2 (Small).jpg

    מי הבייבי שלך- טאצ' (Small).jpg מי הבייבי שלך- סמייל (Small).jpg
    מי הבייבי שלך- פליי (Small).jpg

    חיוך של אבא (Small).jpg חיוך של אבא2 (Small).jpg

    אבא ואמא- פעילות (Small).jpg


    22:20 בבית


    הילדים כבר ישנים עמוק. מוציאה את המחשב לתעד את השעה האחרונה ולקבל חומרים שנשלחו באותה עת.
    מורידה קבצים, מעלה. מתקנת ורושמת את הספקי יום המחר.
    ילדה קטנה-קטנה בתלתלי עורב ניגשת לעמדת העבודה (הרשמית, הפעם) ומבקשת כוס פטל.
    סוגרת המסך. מנתקת כבלים. נותנת לה יד.
    אנחנו הולכות יחד למטבח - ילדה בפיגמה - אמא במגפיים.
    לשתות. לשבת קצת ביחד, להתנתק, להתחבר, להיות.

תגובות

בכדי לרשום תגובה, עליך להרשם לאתר.
  1. להיות בשמחה
    אוי...עשה לי ממש עצוב בלב.
    הקמפיין שיקף את המצב העגום בצורה מקצועית ונקיה, חדה וממוקדת!
  2. וו
    קודם כל @אשר כותבת את כותבת מדהים.. נהנתי!
    לגבי הקמפיין. מחכים מאוד ורעיונות מעולים וחזקים!

    ולגבי ההתפלספויות למיניהן
    לצערנו הסמארטפונים הללו נכנסו חזק חזק למגזר שלנו
    זה ממש לא נטו פונה לקהל יעד שונה.
    חוץ מזה שאני לא חושבת שזה אמור להיות שיקול-
    זה לא הולך להתלות בתור פאשקווילים במאה שערים או ברבי עקיבא...

    מה שבכל אופן לי זה גרם?
    לרחם על האומללים..
    ולהתפלל על העתיד שלנו..... כי הטכנולוגיה והקידום מתפתחת די לרעתנו.
      לנדא, צביה דייטש, תמרזאל ומשתמש נוסף מודים על התגובה.
  3. בארm
    ווואאוווווווו מדהים!!!!!!!!!!!
    אני קוראת ובוכה....
    כמה נכון..
    תודה ענקית על המסר החזק !!!
      אשר כותבת מודה על התגובה.
  4. Natan Galant
    שאפו גדול. יש פער גדול בין תקשורת כתובה לפרו טלית/ טלפונית.
      תמרזאל מודה על התגובה.
  5. R.H. DESIGN
    מעניין לבדוק סטטיסטיקה לכמה יש סמרטפונים ומחשבים בציבור החרדי. לדעתי יהיה יותר מ50% .
    מוגן כמובן.
    וגם אם יש רק ל10%( נגיד:rolleyes:)
    הכתבה הזו היא אליפות!!!!!!
    וגם אם יהיו כאלה שיהיה להם בעתיד אין מצב שהם לא יזכרו את הנאמר לעיל.:cool:
      תמרזאל, גיטיgiti ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  6. מלפפון
    תוצרים אחד אחד!
    מהמם ונוגע.
    מוכשרות!

    חבל שלא הגעתי להרצאות כמו גלית המשכילה והאלופה שמשתלמת ומוסיפה עוד ועוד ידע.
    בע"ה בקורס הבא..
    גילו את אזני שהבאתם מרצים מעולים.

    לגבי אלו שכתבו שבמקום להיות עם סמארטפון,
    אנחנו משחקות עם הילדים בתור לרופא,
    נא לא להיסחף.
    בתור לרופא אני כל הזמן מעירה להם לא לקפוץ על אנשים אחרים,
    ולא לגעת בחיידקים של הקירות.
    ולחוצה לראות מתי יגיע תורי.
    נמצא את האידיליה במקומות סימפטיים יותר..
      גוגלית, R.H. DESIGN ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
    1. View previous replies...
    2. ronitg
      גם אם נתייחס לאחוז הגבוהה יחסית של מחזיקי סמארטפון מוגן / כשר,
      הקמפיינים שהוצגו פה לא פונים לקהל הזה.
      הם פונים לקהל חילוני, חוץ ממודעה אחת.
      כל שאר המודעות לא פונות לציבור חרדי, גם לא לאלו שמחזיקים סמארטפונים. בטח לא לאלו שמכורים לפרוג ולשולה המוקשים.
      וחבל.
      saralem, לנדא, אור ירוק ומשתמש נוסף מודים על התגובה.
    3. מלפפון
      אני חושבת שהסיבה של קמפיין בתחום הנוגע לעולם הכללי, ולאו דווקא למגזר שלנו, מגיע מתוך מחשבה שמכשירה את הבוגרות לצאת מהקופסא המוכרת, ולעבוד עם כלל המגזרים.

      נכון שאם המטרה היתה לגרוף לייקים של גולשי פרוג, הקמפיין היה אמור להיות חרדי פנימי, אבל כנראה המטרה היתה להכשיר את הבוגרות לעולמות נוספים.
      אם זה נכון או לא- לא אני קובעת.
      אשר כותבת ו-ronitg מודים על התגובה.
    4. מלפפון
      אולי אפשרי היה לנסות לצאת עם מוצר חוצה מגזרים, ולנסות להביא פרסומת שתתאים למגזר החרדי, ולמגזר הכללי. מה שהכי מראה על שתי השפות השונות שצריך לנקוט לכל קהל יעד.

      אפילו אם מפרסמים פפסי במגזר החילוני, מביאים תמונה ממגרש כדורגל, ופפסי במגזר החרדי יציג שולחן שבת..
      לנדא מודה על התגובה.
  7. קלרינט
    שאפו על ההגשות, ליגה!!!

    @אשר כותבת תודה, היה מאד מעניין לקרוא!
    הסיקור מנקודת המבט שלך, הוסיף המון :)
      R.H. DESIGN ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
    1. אשר כותבת
      תודה! מחמם את הלב!
      קלרינט מודה על התגובה.
  8. פיקסי
    היה מדהים, ותודה לבית פרוג על הקורס המושלם!
      קלרינט ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  9. מ.כהן
    הביצוע מדהים!! עבודות מקצועיות!! הקופי משכנע מאד..
    רק חבל מאד מאד שההגשה הויזואלית משדרת המון חילוניות והתפארות במה שלא שלנו ואמן שלא יהיה שלנו לעולם.
    מכללת פרוג החרדית!! אתם משקיעים המון במקצועיות אבל בבקשה תנו קצת במה לרוחניות ותתפארו בה!!!..
    לא באתי לפגוע רק להביע את כאבי והלוואי שדברי יהיו לתועלת..
      מקצב, אפס, ספינל ו-9 משתמשים נוספים מודים על התגובה.
    1. prog
      הכאב אינו מובן לי.
      האם מעתה ההגשות של עיצוב גרפי צריכות להיות פרוכות לספרי תורה במקום עבודות ללקוחות?
      אולי בקורס עריכת וידאו יסריטו ויערכו רק חסידים בטיש?

      זהו קורס פרסום, הפרוייקט היה לפנות לקהל יעד אחר במסר פרסומי. סטו. זה הכל.
      לא מכתב מוסר מרגש מהרב הראשי.
      וו ו-אשר כותבת מודים על התגובה.
  10. ronitg
    הקריאייטיב ברמה גבוהה מאוד, והעבודות מקסימות.
    אבל גם לי הפריעה הקריצה הזאת לציבור החילוני.
    רק לי הציק לראות מודעות שכל עולם התוכן שלהם, וכל השפה שלהם וורבלית וחזותית - מתאימה לציבור חילוני,
    ומתחת זה לראות בקרדיט שם של מישהי חרדית למהדרין מן המהדרין?

    לוידעת, מציק קצת, צורם קצת.
    אתם מכללה חרדית כפי שנאמר פה, בואו תתרכזו בקמפיין שמתאים לציבור שלנו,
    ואל תנסו ללכת רחוק מידי למחוזות אחרים.
    זה לא אמין, וזה מרגיש מלקק.
    1. prog
      הקורס לא היה קורס תיקון עולם, הקורס הוא קורס פרסום וכחלק מהלימודים, התלמידים לומדים לאתגר את עצמם בפניה נכונה לקהלים מגוונים.
      חלק מדרישות הפרוייקט היה האתגר הזה, ובדווקא שלא לעשות פרסום לקהל החרדי מוכר.
      אין ענין ללקק, לחנך, או לתת מוסר. אלא להגיש עבודה פרסומית מאתגרת וקריאייטיבית.
      בהצלחה רבה!
    2. תמרזאל
      אני חושבת שהסמארטפונים הם רק משל..
      לרוב הציבור החרדי (בכל אופן לכל משתמשי הפורום הזה)- יש מחשב בבית או קשר לאיזשהו מכשיר כמו אייפד וכדו'
      גם אם יש בו רק מייל וצ'אט (ופרוג...)- אפשר להיות שקועים בזה הרבה זמן שבא על חשבון הבית והילדים.
      אז נכון שהקמפיין פונה למגזר הדתי והחילוני,
      אנחנו מקישים את המסר לחיים שלנו. וברור שכל מי שקרא את המאמר צבט לו משהו בלב (אם אתה מספיק כנה עם עצמך)
      -----------