עקיבה, מעקב. מיד רצים לנו בראש תסריטים וסיפורים שקראנו, תרחישי אימים, קבוצות ובלשים. הפעם, נהיה אנחנו צוות העוקבים, נקים לנו ש.ב.כ. משלנו ונתחקה אחר הקליפים שלנו.

בתוכנת אפטר אפקטס יש לנו אפשרות לנתח קליפ שיש בו תנועת מצלמה, לגלות את תנועת המצלמה שלו, לייצר מצלמה וירטואלית חדשה עם תנועה דומה, ולהצמיד אלמנטים לקליפ, והם יקבלו את תנועת המצלמה כאילו צולמו באופן טבעי. את כל הפעולות הדורשות צוות חקירה ובילוש וצוות טכני מיומן, נעשה אנחנו בלחיצת כפתור פשוטה ממש.

כך, נוכל להוסיף טקסטים מעניינים בטבע, נוכל לייצר שלטים, לחבר אלמנטים, הסברים ועוד כיד הדמיון. אז, קדימה למלאכה:
תחילה נבחר קליפ שיש בו תנועת מצלמה, ונייבא אותו לתוכנה.
חשוב לשים לב התוכנה לומדת את תנועת המצלמה, ולכן, קליפ שאין בו תנועת מצלמה אלא רק הדמות שבו זזה, לא יתאים לסוג עקיבה זה.

נפתח קומפוזיציה מתאימה בגודל ובאורך של הקליפ.
על מנת לפתוח את האפשרות של עקיבת מצלמה נלחץ לחיצה ימנית על הקליפ בטימליין ונבחר:

Track & Stabilize > Track Camera

2.PNG



כעת, מתבצע בילוש רציני ומחקר על תנועת המצלמה. מתחיל שלב 1 בו התוכנה מנתחת את הקליפ. נקבל הודעה כחולה בחלון הקומפוזיציה, ההודעה מודיעה לנו שמתבצע ניתוח ברקע, זהו תהליך שמתבצע ברקע, וניתן תוך כדי להמשיך בעבודת העריכה ללא הפרעה לתהליך ניתוח הקליפ.

3.PNG


לאחר שהתוכנה סיימה לנתח את הקליפ, תתקבל הודעה חדשה שבה התוכנה תודיע שפתרה את התעלומה, והצליחה לגלות את תנועת המצלמה, וכעת, התוכנה יוצרת מצלמה וירטואלית חדשה עם תנועה דומה לתנועת המקור.

4.PNG


לאחר שהתוכנה סיימה לנתח את הקליפ ולפתור את המצלמה, התווסף לנו אפקט חדש על הקליפ בשם: 3D Camera Tracker.

בחלון הקומפוזיציה נגלה סימונים צבעוניים על הקליפ שלנו, אם נפעיל את הקליפ, נגלה שהסימונים הללו זזים עם תנועת המצלמה. הסימונים הגדולים קרובים אלינו, והרחוקים יותר קטנים עד בלתי נראים.

כדי לבדוק את התוצאה, האם התוכנה הצליחה במשימה ופתרה את תנועת המצלמה באופן יעיל ונכון, נוכל לבחור את השכבה ולגשת לחלון ה info שם נבדוק את הערך הרשום ליד Average Error ערך נמוך מ1.5 מעיד על תוצאה מוצלחת.

6 (1).PNG


כעת, אנו רוצים להוסיף אלמנט לקליפ. כדי לעשות זאת ניגש לחלון הקומפוזיציה ונבחין שבכל פעם שאנו מתקרבים ל3 נקודות, התוכנה מחברת ביניהם ויוצרת מעין מטרה במקום.

5 (1).PNG


כאשר מצאנו נקודה מתאימה נלחץ על המטרה, נוכל לעמוד במשולש שנוצר באמצע 3 הנקודות ולהזיז את המטרה למקומות שונים בפריים על מנת לוודא שזו המטרה הנכונה שרצינו.

כדי להוסיף אלמנט נעמוד במרכז המטרה ונלחץ לחיצה ימנית נקבל תפריט ובו אפשרות להוספת מס' אפשרויות:

הוספת שכבת טקסט ומצלמה
הוספת שכבת סוליד ומצלמה
הוספת שכבת null ומצלמה

7 (1).PNG


נבחר באחת האפשרויות, ויתווספו לסצנה האלמנט שבחרנו עם מצלמה חדשה.

9.PNG


- אם בחרנו בשכבת טקסט, נוכל לעצב אותה, להחליף את תוכן הטקסט, לשנות פונט, צבע, גודל וכו'..

- במידה ובחרנו בשכבת סוליד נוכל להחליף אותה בווידאו או תמונה אחרת ע"י בחירת השכבה בטימליין וגרירת הקליפ החדש עם כפתור alt לחוץ.

- בהוספת שכבת null נוכל להחליף לאלמנט אחר, אבל חשוב שנזכור לשנות את שקיפות השכבה ל100%. נוכל גם במקום להחליף את השכבה, לחבר את האלמנט לשכבת ה Null שנוצרה בקשר של הורות, כאשר נחבר בין שכבת האלמנט לשכבת ה null נוסיף מקש shift וכך, מיקום השכבה ישתנה בהתאם למיקום שכבת ה- null.

בכל מקרה, מומלץ לא לשנות את ערכי האורינטציה של השכבה, אם יש צורך ניתן לסובב את השכבה באמצעות ערכי ה- Rotation.

לאחר שהוספנו שכבת טקסט, נוכל להוסיף לה צל ריאליסטי, ע"י בחירת מטרה קרובה למיקום הטקסט, ובלחיצה ימנית לבחור create shadow catcher

תתווסף לנו שכבה שתיתן לאלמנטים שלנו צל, נוכל לשנות מאפייני הצל באפשרויות הפנס, ואת מיקום שכבת הצל וגודל הצל.

10.PNG



כך נוכל להוסיף לקליפ שלנו בקלות טקסטים מעוצבים מגוונים, שלטים, אלמנטים, חיצים להסבר ועוד ועוד כיד הדמיון הטובה עלינו.

נותר לנו רק לצפות בתוצאה בהנאה.

לפני:


אחרי:



ועל עוד צורות נוספות של עקיבה בתוכנת אפטר אפקטס במאמר הבא בעז"ה.
ברוריה פלקסר, מרצה לעריכת וידאו והפקת סרטים.
  • 8 (1).PNG
    8 (1).PNG
    1.2 MB · צפיות: 92